Σε περιδίνηση έχει περιέλθει εδώ και τέσσερα εικοσιτετράωρα ο «κολοσσός» Boeing, έπειτα από το δυστύχημα αεροσκάφους τύπου 737 ΜΑΧ 8 των Αιθιοπικών Αερογραμμών.

Σε περιδίνηση έχει περιέλθει εδώ και τέσσερα εικοσιτετράωρα ο «κολοσσός» Boeing, έπειτα από το δυστύχημα αεροσκάφους τύπου 737 ΜΑΧ 8 των Αιθιοπικών ΑερογραμμώνΈπειτα από μπαράζ απαγόρευσης πτήσεων με το συγκεκριμένο μοντέλο αεροσκάφους από πολλές χώρες παγκοσμίως, η ίδια η εταιρεία αναγκάστηκε να ανακοινώσει την καθήλωση όλων των αεροπλάνων της του ιδίου τύπου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ειδικότερα, ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι σταματούν όλες οι πτήσεις των συνολικά 371 αεροσκαφών που πραγματοποιούσαν έως σήμερα ταξίδια.

Στο μεταξύ, η αμερικανική Ομοσπονδιακή Εταιρεία Αεροπορίας (FAA) ενημέρωσε ότι η απόφαση προσωρινής απαγόρευσης πτήσεων των συγκεκριμένων αεροπλάνων οφείλεται στη συλλογή αποδεικτικών στοιχείων και στην εξέταση δορυφορικών δεδομένων.

Τι ανακάλυψε η FAA

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που διαθέτει η ομάδα της FAA, η οποία πραγματοποιεί έρευνες στην περιοχή της συντριβής, έχει καταστεί «σαφές σε όλα τα μέρη ότι το προφίλ της πτήσης του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines ήταν πολύ κοντά και συμπεριφέρθηκε πολύ παρόμοια με αυτό της πτήσης της Lion Air».

Τα παραπάνω αναφέρθηκαν από τον αξιωματούχο της FAA, Dan Elwell, ο οποίος πρόσθεσε πως τα νέα στοιχεία που εντοπίστηκαν στο έδαφος έκαναν ακόμη πιο πιθανό το προφίλ της πτήσης να είναι πολύ κοντά με αυτό της μοιραίας πτήσης της Lion Air 610 που σημειώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροπορικό δυστύχημα της Lion Air, με το αεροσκάφος να έχει βυθιστεί στη Θάλασσα της Ιάβας, φέρεται να αποδίδεται σε σφάλμα χειρισμού και ελλιπή τεχνική συντήρηση ενός συστήματος του αεροσκάφους που συνετρίβη, σύμφωνα με τις απόψεις ειδικών σε θέματα ασφάλειας πτήσεων, που έχουν αναλύσει τα στοιχεία των αιτιών πρόκλησης του δυστυχήματος.

Το Boeing 737 MAX 8 και 9 έχει σχεδιαστεί με προδιαγραφές εντατικής χρήσης από την κατασκευάστρια εταιρεία, ανταποκρινόμενο στην πορεία των εκδόσεων του αεροσκάφους Boeing 737 που προηγήθηκαν.

Ο συγκεκριμένος τύπος αεροπλάνου έχει χαρακτηριστεί ως το πιο εμπορικό αεροσκάφος στην ιστορία της αεροπορίας και η σειρά των αεροσκαφών MAX αποτελεί την τελευταία τεχνολογικά αναβαθμισμένη έκδοσή του, προκειμένου να εξυπηρετεί μεγαλύτερο αριθμό επιβατών, σε μεγαλύτερα ταξίδια.

Η μεγαλύτερη έκδοση του Boeing 737 παρουσιάστηκε το 2017, με το Boeing 737 MAX 8. Τα αεροσκάφη ΜΑΧ 9 και ΜΑΧ 10 αποτελούν εκδόσεις του ίδιου τύπου, με την ικανότητα μεταφοράς μεγαλύτερου αριθμού επιβατών.

Το νέο μοντέλο διαθέτει ισχυρότερους κινητήρες που είναι περισσότερο λειτουργικοί, επιτρέποντας χωρητικότητα μεταφοράς μεγαλύτερου αριθμού επιβατών, με χαμηλότερο οικονομικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες.

Το σύστημα ασφαλείας MCAS

Η Boeing έχει εισαγάγει με τη σειρά των αεροσκαφών MAX ένα νέο σύστημα ελέγχου πτήσης (Maneuvering Characteristics Augmentation System -MCAS).

Το σύστημα αυτό έχει την τεχνολογική ικανότητα αντίληψης της πτήσης του αεροσκάφους στην περίπτωση που αυτό πετάει με ακατάλληλη γωνία προσβολής.

Όταν χρειαστεί, το MCAS ωθεί το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω, προκειμένου να αποφευχθεί μία κατάσταση απώλειας στήριξης, μέσω της αύξησης της ταχύτητας.

Σύμφωνα με την άποψη των ειδικών σε ζητήματα ασφάλειας πτήσεων, ήταν ένα εξάρτημα του συστήματος αυτού που δεν είχε συντηρηθεί σωστά, πριν από τη συντριβή του αεροσκάφους Boeing MAX 8 στην Ινδονησία, τον περασμένο Οκτώβριο.

Δεν έχει διευκρινιστεί αν το σύστημα αυτό είχε κάποιο ρόλο στην αεροπορική τραγωδία της Κυριακής στην Αιθιοπία, αν και η FAA φέρεται να έχει εντοπίσει αρκετές ομοιότητες στα δύο αυτά δυστυχήματα.

Διαβάστε επίσης:

Καθηλώνουν και οι ΗΠΑ τα Boeing 737 Max 8 και 9

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης