Tα 2+1 σενάρια για την τραγωδία

Tα 2+1 σενάρια για την τραγωδία
Λίγες ώρες μετά την τραγωδία με το ρωσικό Tu-154, οι Αρχές αναζητούν την αιτία που οδήγησε στη συντριβή του αεροσκάφους το οποίο μετέφερε 92 επιβάτες από το Σότσι στη Λαττάκεια της Συρίας.

Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά: Eξάλλου ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας, Μαξίμ Σοκολόφ, έκανε γνωστό ότι οι εμπειρογνώμονες που ερευνούν τα αίτια της πτώσης του μοιραίου Tupolev, εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια, συμπεριλαμβανομένου ακόμα και αυτού της τρομοκρατικής ενέργειας.

«Όλα τα πιθανά αίτια (της συντριβής) θα εξετασθούν» επισήμανε ο Σοκολόφ, κατά την άφιξή του στο Σότσι το βράδυ της Κυριακής, επισημαίνοντας ότι είναι «πρόωρο» να μιλήσουμε για κάποιο συγκεκριμένο σενάριο. Την ίδια ώρα διάφορες πηγές, που δεν κατονομάζονται, δίνουν διαφορετικές εξηγήσεις στα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων, κάνοντας λόγο για μηχανική βλάβη ή σφάλμα του πιλότου.

Πηγή από τις υπηρεσίες ασφαλείας ανέφερε πάντως ότι μια τρομοκρατική επίθεση δεν θεωρείται το επικρατέστερο σενάριο.

Στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν μεταξύ άλλων μέλη της χορωδίας του Κόκκινου Στρατού που ταξίδευαν για να περάσουν την Πρωτοχρονιά με Ρώσους στρατιώτες στη Συρία. Η τραγωδία προκάλεσε σοκ στη Ρωσία, όπου η χορωδία του Κόκκινού Στρατού θεωρείται ένα από τα σύμβολα της χώρας που προκαλεί εθνική υπερηφάνεια.

Ο πρόεδρος της χώρας, Βλαντιμίρ Πούτιν κήρυξε εθνικό πένθος «στο σύνολο της ρωσικής επικράτειας» και υποσχέθηκε τη διεξαγωγή μιας «ενδελεχούς έρευνας (…) προκειμένου να καθοριστούν τα αίτια της τραγωδίας».










Συνεχίζονται οι έρευνες

«Τα μαύρα κουτιά δεν έχουν δυστυχώς βρεθεί» εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών, τονίζοντας ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν το πρωί της Δευτέρας. Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας, το Τουπόλεφ Tu-154 χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ στις 04.27 ώρα Ελλάδας, δύο λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Σότσι, στην κοινότητα Αντλέρ, στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας. Κατευθυνόταν προς την αεροπορική βάση Χμεϊμίμ, κοντά στην Λαττάκεια της Συρίας.

Συντρίμμια του αεροσκάφους εντοπίστηκαν σε απόσταση 1,5 χλμ. από τις ακτές, σε βάθος περίπου 70 μέτρων, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων, Ιγκόρ Κοναντσένκοφ.

«Δεν υπάρχουν ενδείξεις για επιζώντες» τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε πως περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι, 32 πλοία, 80 δύτες, όπως και 5 ελικόπτερα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη αναπτύχθηκαν στην περιοχή.

«Η ταυτοποίηση των θυμάτων θα γίνει στη Μόσχα» σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.

Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Τσαλόφσκι, κοντά στη Μόσχα. Έκανε στάση στο Σότσι για ανεφοδιασμό καυσίμων. Σε αυτό επέβαιναν 84 επιβάτες και 8 μέλη του πληρώματος, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας.

Στον κατάλογο των επιβατών βρίσκονται 64 μέλη του μουσικού συνόλου «Αλεξαντρόφ», φημισμένου για τις περιοδείες του στο εξωτερικό ως η χορωδία του Κόκκινου Στρατού και 8 στρατιωτικοί. Δεκάδες άνθρωποι πήγαν σήμερα κι άφησαν λουλούδια κοντά στην αίθουσα συναυλιών Αλεξαντρόφσκι στη Μόσχα.














Στο αεροπλάνο επέβαιναν επίσης 9 δημοσιογράφοι των τηλεοπτικών δικτύων Pervy Kanal, NTV και Zvezda, δύο πολιτικοί αξιωματούχοι και η επικεφαλής μιας ανθρωπιστικής οργάνωσης στη Ρωσία, η Ελιζαβέτα Γκλίνκα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας, το αεροσκάφος πετούσε εδώ και 33 χρόνια και είχε 6.689 ώρες πτήσεων. Η τελευταία φορά που χρειάστηκε να γίνουν εργασίες επιδιορθώσεων ήταν τον Δεκέμβριο του 2014, ενώ είχε ελεγχθεί και πάλι τον Σεπτέμβριο.

Τα πρόσωπα της τραγωδίας


Μουσικοί, χορευτές, δημοσιογράφοι ήταν ορισμένοι από τους επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους, Τουπόλεφ-154 το οποίο συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Αντλέρ στο Σότσι.

Συνολικά 64 μέλη της χορωδίας Αλεξάντροφ επέβαιναν στο αεροπλάνο. Πρόκειται για την καλλιτεχνική ομάδα του Κόκκινου Στρατού που ταξίδευε στην Συρία για παράσταση για τις γιορτινές ημέρες.

Τα στοιχεία των ανθρώπων που επέβαιναν στο TU-154 αποτυπώνουν το μέγεθος της τραγωδίας. Επρόκειτο για ανθρώπους νέους, ταλαντούχους, γεμάτους ελπίδες και όνειρα για το μέλλον τους:

Η 19χρονη μπαλαρίνα Λίλια Πιρίεβα, οι χορευτές Ραλίνα Γκιλμάνοβα, 22 ετών ο σύντροφός της Μικάιλ ήταν τρεις από αυτούς.







Ο τραγουδιστής Alexander Shutko επέβαινε στο μοιραίο TU - 154

Η Alexander Shutko είναι ένα ακόμα μέλος της χορωδίας του Κόκκινου Στρατού που επέβαινε στο αεροπλάνο

Επίσης, στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν εννέα δημοσιογράφοι και τεχνικοί ρωσικών τηλεοπτικών σταθμών.

Δημοσιογράφοι του Channel One

Δημοσιογράφοι του NTV

Οι 9 εργαζόμενοι καναλιών που επέβαιναν στη μοιραία πτήση

Μία άλλη επιβάτιδα του αεροπλάνου, ήταν η Ελιζαβέτα Γκλίνγκα, η οποία ήταν γνωστή στη Ρωσία για τη φιλανθρωπική της δράση.



Προηγούμενα πολύνεκρα δυστυχήματα με Tu-154

Το σοβιετικής κατασκευής αεροσκάφος Τουπόλεφ Tu-154 σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '60 και είναι παρόμοιο σε εμφάνιση με το Μπόινγκ 727.

Ήταν ένα από τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνταν ευρέως στις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.

Είναι τρικινητήριο, με μήκος 47,90 μέτρα, ύψος 11,40 και άνοιγμα φτερών 37,55. Μπορεί να μεταφέρει 155-180 επιβάτες πετώντας με ταχύτητα 850 χιλιομέτρων την ώρα σε υψόμετρο 11.000 μέτρων.
Συνολικά κατασκευάστηκαν περίπου 1.000 αεροσκάφη μέχρι που διακόπηκε η παραγωγή τους, το 1994.
Τα τελευταία χρόνια έχουν σημειωθεί πολλά δυστυχήματα που συχνά αποδίδονται στην παλαιότητα των αεροπλάνων ή στην κακή συντήρησή τους.

-1η Ιανουαρίου 2011: Ένα Tupolev-154B της εταιρείας Kolavia, με 116 επιβάτες και μέλη του πληρώματος, τυλίγεται στις φλόγες ενώ τροχοδρομεί στην πίστα του αεροδρομίου του Σουργκούτ, βορειοανατολικά των Ουραλίων. Τρεις άνθρωποι σκοτώνονται και άλλοι 40 τραυματίζονται. Οι αρχές απαγορεύουν προσωρινά τις πτήσεις όλων των μοντέλων Β του Tu-154.

-4 Δεκεμβρίου 2010: Δύο άνθρωποι σκοτώνονται και δεκάδες τραυματίζονται κατά την αναγκαστική προσγείωση ενός Tu-154 στο αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο της Μόσχας. Το αεροσκάφος παρουσίασε βλάβη στους κινητήρες ενώ πετούσε στα 9.000 μέτρα, λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από ένα άλλο αεροδρόμιο της ρωσικής πρωτεύουσας.



-10 Απριλίου 2010: Ο πρόεδρος της Πολωνίας Λεχ Κατσίνσκι και δεκάδες υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της χώρας σκοτώνονται όταν ένα Tu-154 της πολωνικής προεδρίας συντρίβεται κοντά στο Σμολένσκ, στη δυτική Ρωσία. Συνολικά οι νεκροί ανέρχονται στους 96.





-15 Ιουλίου 2009: Ένα αεροσκάφος της ιρανικής εταιρείας Caspian Airlines που εκτελεί το δρομολόγιο από την Τεχεράνη για το Ερεβάν πέφτει στο βόρειο Ιράν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 168 άνθρωποι.

-22 Αυγούστου 2006: Ένα Tu-154 της ρωσικής εταιρείας Poulkovo συντρίβεται στην Ουκρανία και χάνουν τη ζωή τους 170 επιβάτες και μέλη του πληρώματος.

-12 Φεβρουαρίου 2002: Στο Ιράν σκοτώνονται 117 άνθρωποι όταν ένα Tu-154 που εκτελούσε εσωτερική πτήση συντρίβεται σε έναν ορεινό όγκο, στα νοτιοδυτικά της χώρας.

-3 Ιουλίου 2001: Ένα Tu-154 της εταιρείας VladivostokAvia πέφτει κοντά στο αεροδρόμιο του Ιρκούτσκ, στη Σιβηρία, λόγω λάθους χειρισμού του πιλότου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 145 άνθρωποι.

Διαβάστε επίσης:

Αεροπορική τραγωδία στη Μαύρη Θάλασσα

Τελευταία ενημέρωση: Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2016, 22:56