Η ανάλυση DNA σε ανθρώπινα μαλλιά που συντηρήθηκαν στην παγωμένη Γροιλανδία συμβάλλει στην ανάλυση του προσώπου του κατόχου τους. Μια έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nature», αποδεικνύει ότι το ανθρώπινο αυτό γονιδίωμα είναι το παλαιότερο του σύγχρονου ανθρώπου που έχει χρονολογηθεί. Οι ερευνητές διατείνονται ότι ο άνθρωπος αυτός, ο οποίος έζησε πριν από 4.000 χρόνια, είχε καστανά μάτια και μαύρα μαλλιά, με τάση να δημιουργήσει φαλάκρα.

Επιπλέον, όπως διαπιστώνεται από την έρευνα, οι πρόγονοί, του κατά πάσα πιθανότητα, είχαν μεταναστεύσει από τη Σιβηρία. Το όνομα που του αποδόθηκε είναι «Inuk» και σημαίνει «άνθρωπος». Η ερευνητική ομάδα ανέφερε ακόμη ότι τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν πως ο Inuk προέρχεται από τη φυλή «Saqqaq».Ο ίδιος, όπως φαίνεται από την ανάλυση του μεταβολισμού του, είχε προσαρμοστεί πλήρως στο ψυχρό κλίμα της Γροιλανδίας. Η φυλή του αρχαίου ανθρώπου συνήθιζε να κυνηγά φώκιες και θαλασσοπούλια και γενικότερα στηριζόταν στη θάλασσα για την ανεύρεση της τροφής της. Όσον αφορά στη στέγασή τους, κατά πάσα πιθανότητα έμεναν σε μικρές σκηνές κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Ο καθηγητής Eske Willerslev του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, ο οποίος ηγείται της έρευνας, εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός, ότι άνθρωποι μπορούσαν να ζουν σε ένα τόσο αφιλόξενο περιβάλλον.
Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ο Inuk πέθανε σε νεαρή ηλικία, ωστόσο είχε ήδη αρχίσει να διαφαίνεται η τάση φαλάκρας.

Πηγή: BBC NEWS