Το απόγευμα της Δευτέρας 22 Νοεμβρίου του 1869, ένα πανέμορφο clipper καθελκύστηκε από το ναυπηγείο των Σκοτ και Λίντον στο Ντάμπαρντον του Κλάιντ. Προοριζόταν να διασχίζει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό με πρωτοφανείς για την εποχή ταχύτητες.

Έπλευσε στον δρόμο του τσαγιού, έκανε εμπόριο μαλλιού από την Αυστραλία, διέσχισε εκατομμύρια μίλια στο υγρό μονοπάτι, ώσπου το 1949 μεταφέρθηκε ως μουσειακό πλέον έκθεμα στο Γκρήνουιτς, έπειτα από πρωτοβουλία της ίδιας της βασίλισσας Ελισάβετ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μια τεράστια πυρκαγιά το αποτέφρωσε το 2007, ευτυχώς, κατά τη διάρκεια αναστήλωσής του. Και λέμε ευτυχώς, γιατί, για χάρη των εργασιών, το μεγαλύτερο τμήμα του πλοίου (σχεδόν το 50%) είχε μεταφερθεί αλλού για επισκευές.

Σήμερα, η βασίλισσα Ελισάβετ και ο δούκας του Εδιμβούργου θα εγκαινιάσουν για άλλη μία φορά το θρυλικό «Cutty Sark», πέντε χρόνια μετά από εκείνη την καταστροφική φωτιά.

Η αναστήλωσή του κόστισε 50 εκατομμύρια στερλίνες και το ίνδαλμα των Βρετανών θαλασσοπόρων θα υποδεχθεί το κοινό ύστερα από χρόνια εντατικών εργασιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το εγχείρημα ήταν γεμάτο αίμα, δάκρυα και ιδρώτα» είπε χαρακτηριστικά ο Ρίτσαρντ Ντάουτυ, διευθυντής του Cutty Sark Trust, ο οποίος ενεπλάκη σε όλα τα στάδια αυτού του τιτάνιου έργου.

Η σημερινή ημέρα ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ταραχώδη και πολύχρονη πορεία που ακολούθησε το θρυλικό σκαρί επί 143 συναπτά έτη…

Δείτε τις εντυπωσιακές φωτογραφίες:

Επιμέλεια: Χριστίνα Ρωμηού

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης