Δύο εικοσιτετράωρα μετά την αεροπορική τραγωδία στις γαλλικές Άλπεις, κατά την οποία οι 150 επιβάτες του Airbus της Germanwings βρήκαν ακαριαίο θάνατο, πέπλο μυστηρίου εξακολουθεί να καλύπτει τα αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες το αεροπλάνο έχασε ύψος και τελικά συνετρίβη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Κλειδί» στην υπόθεση αποτελoύν τα όσα διαδραματίστηκαν στο cockpit του Airbus, έπειτα και από την αποκάλυψη ότι ο ένας εκ των δύο πιλότων έφυγε από το πιλοτήριο και δεν μπόρεσε ποτέ να επιστρέψει.

«Κλειδί» στην υπόθεση αποτελούν τα όσα διαδραματίστηκαν στο cockpit του Airbus, έπειτα και από την αποκάλυψη ότι ο ένας εκ των δύο πιλότων έφυγε από το πιλοτήριο και δεν μπόρεσε ποτέ να επιστρέψειΈμπειροι πιλότοι με χιλιάδες ώρες στο ενεργητικό τους ανέλυσαν στο zougla.gr τα πιθανά σενάρια που μπορεί να προκάλεσαν τη μοιραία πτώση.

Στα ερωτήματα γιατί ο χειριστής που έφυγε από το πιλοτήριο δεν μπορούσε να ανοίξει την πόρτα, όπως αναφέρει ερευνητής στους «New York Times», αλλά και τι έκανε ο δεύτερος πιλότος που βρισκόταν στο cockpit, εμπειρογνώμονες απαντούν ότι είναι κανόνας να μένει πάντα ένα άτομο στη θέση του και ότι υπάρχει δυνατότητα να ανοίξει η πόρτα που οδηγεί στο πιλοτήριο ακόμα και σε περίπτωση βλάβης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι στιγμής δεν έχει εξακριβωθεί ποιος από τους δύο πιλότους βρέθηκε έξω από το πιλοτήριο.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Lufthansa, ο συγκυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings είχε στο ενεργητικό του 630 ώρες πτήσης. Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι ο συγκυβερνήτης είχε προσληφθεί το 2013 από τη γερμανική εταιρεία χαμηλού κόστους.

Όπως έγινε γνωστό την Τρίτη, ο κυβερνήτης του αεροπλάνου ήταν ενεργός πιλότος για περισσότερα από 10 έτη, με πάνω από 6.000 ώρες σε cockpit αεροσκαφών Airbus.

Aυτοκτονία του πιλότου «βλέπουν» Γάλλοι ειδικοί

Την ίδια ώρα, Γάλλοι ειδικοί μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων εξέφρασαν την εκτίμηση ότι το αεροπλάνο ενδεχομένως να συνετρίβη έπειτα από απόφαση του ενός εκ των δύο πιλότων να δώσει τέλος στη ζωή του.

Από τη στιγμή που ο ένας εκ των δύο χειριστών του αεροσκάφους βρισκόταν εκτός cockpit και εφόσον, σύμφωνα με τα στοιχεία του μαύρου κουτιού, ο δεύτερος δεν απαντούσε στις εκκλήσεις του πρώτου να ανοίξει την πόρτα του πιλοτηρίου, είναι πολύ πιθανό το σενάριο της αυτοκτονίας, υποστηρίζουν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, δύο είναι τα πιθανά σενάρια: ο πιλότος που βρισκόταν εντός του cockpit είτε αποφάσισε να αυτοκτονήσει ρίχνοντας το αεροσκάφος πάνω στο βουνό, άρα μπορούμε να μιλάμε για «εσωτερική αεροπειρατεία», είτε αρρώστησε ξαφνικά. Η δεύτερη εκδοχή, πάντως, θεωρείται λιγότερο πιθανή.

Όπως ανέφεραν μιλώντας στο AFP, «το να πετάξεις κατευθείαν πάνω στο βουνό… σημαίνει ότι είτε πρόκειται για μία μη φυσιολογική αλλά απολύτως συνειδητή απόφαση των πιλότων είτε δείχνει ότι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν στην πτώση για κάποιο λόγο».

Το σενάριο της μεμονωμένης βλάβης

Έμπειροι πιλότοι αναφέρουν στο zougla.gr πως το συγκεκριμένο αεροπλάνο λειτουργεί μέσω ενός υπολογιστή, εννοώντας πως «πρόκειται για έναν εξελιγμένο τύπο αεροσκάφους όπου τα πάντα λειτουργούν ηλεκτρονικά».

«Ο αυτόματος πιλότος μπορεί να απενεργοποιηθεί μόνο σε περίπτωση πολλαπλών βλαβών που παρουσιάζει το αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης» σημειώνουν. Αυτό σημαίνει πως, αν το αεροπλάνο εμφανίσει μια μεμονωμένη βλάβη, ο αυτόματος πιλότος συνεχίζει να λειτουργεί.

Όσον αφορά στο ενδεχόμενο το Airbus Α320 της Germanwings να παρουσίασε βλάβη στα πηδάλια, οι ειδικοί αναφέρουν ότι «υπάρχουν τεχνικές οδηγίες που καθοδηγούν το πλήρωμα των αεροσκαφών για παν ενδεχόμενο, μέσα σε αυτές σίγουρα είναι η βλάβη πηδαλίων, για την οποία ενεργοποιείται άμεσα ένα τριπλό σύστημα για να αντιμετωπιστεί».

Aξίζει να σημειωθεί ότι για την πρόσβαση στο πιλοτήριο απαιτείται η εισαγωγή κωδικού σε ειδικό μηχάνημα, ο οποίος είναι μυστικός και τον γνωρίζουν μόνον ορισμένα εκ των μελών του πληρώματος.

Δείτε τι προβλέπει το πρωτόκολλο για τους κανόνες λειτουργίας του πιλοτηρίου:

Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Παπατσάκωνα – Μυρτώ Τσάβαλου

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης