Επιστήμονες έκαναν μία ανακάλυψη, η οποία αν επιβεβαιωθεί μπορεί να οδηγήσει στην αναθεώρηση των θεμελιωδών νόμων της φυσικής.

Διεθνής ομάδα ερευνητών ανακοίνωσε ότι μέτρησε ένα υποατομικό σωματίδιο, που ονομάζεται νετρίνο, και το οποίο κινείται γρηγορότερα από την ταχύτητα του φωτός, κάτι που μέχρι τώρα θεωρούνταν αδύνατο.

Επιταχυντής σωματιδίων εκτόξευσε δέσμη νετρίνων σε απόσταση 730 χιλιόμετρων, από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικής Έρευνας (CERN) στην Ελβετία, σε εργαστήριο στην Ιταλία.

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι εξεπλάγησαν όταν ανακάλυψαν ότι τα νετρίνα έφτασαν 60 νανοδευτερόλεπτα γρηγορότερα από το φως.

Η θεωρία της σχετικότητας του Άλμπερτ Άιστάιν και η γνωστή εξίσωση, ενέργεια ίσον μάζα επί την ταχύτητα του φωτός στο τετράγωνο, E=mc(2,) αποτελεί τη βάση της μοντέρνας φυσικής και βασίζεται στην ιδέα ότι τίποτα δεν κινείται γρηγορότερα από την ταχύτητα του φωτός. Αν επιβεβαιωθεί η ανακάλυψη για τα νετρίνα θα αναγκαστούν οι επιστήμονες να αναθεωρήσουν τους νόμους της φυσικής του περασμένου αιώνα που διέπουν το σύμπαν.

Εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας αναφέρει ότι το πείραμα θα επαναληφτεί από άλλους επιστήμονες, ίσως από τον εργαστήριο Fermilab στο Σικάγο.

Επιμέλεια: Μίτση Σκέντζου