Το πρώτο επιβατικό τζετ της Ιαπωνίας εδώ και 50 χρόνια πραγματοποίησε την παρθενική πτήση του την Τετάρτη, αναβιώνοντας τη φιλοδοξία της Ιαπωνίας να αναστήσει την αεροναυπηγική βιομηχανία που έχασε μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το Mitsubishi Regional Jet (MRJ), χωρητικότητας 100 θέσεων, απογειώθηκε για πτήση μιας ώρας από το αεροδρόμιο της Ναγκόγια με την προοπτική να αρχίσει τις εμπορικές πτήσεις το 2017, έπειτα από τρία χρόνια καθυστέρησης, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο όμιλος Mitsubishi, ο οποίος είχε αναπτύξει το μαχητικό Zero την εποχή του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, ελπίζει τώρα να ανταγωνιστεί τους δύο μεγάλους παίκτες στην αγορά μικρών επιβατικών αεροπλάνων, της καναδικής Bombardier και της βραζιλιάνικης Embraer.

Η Mitsubishi υποστηρίζει ότι το MRJ καταναλώνει 20% λιγότερα καύσιμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, χάρη σε κινητήρες νέας γενιάς που κατασκευάζει η αμερικανική Pratt & Whitney.

Το MRJ είναι το πρώτο ιαπωνικό επιβατικό τζετ από την εποχή του YS-11, ενός αεροπλάνου 64 θέσεων. Το σχέδιο απέτυχε, αφού μόνο 182 μοντέλα βγήκαν από την γραμμή παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρόλα αυτά το YS-11 επέτρεψε στη Mitsubishi να αναπτύξει στενούς δεσμούς με τη Boeing, και σήμερα το 35% του Boeing 787 Dreamliner κατασκευάζεται από ιαπωνικές εταιρείες.

Μέχρι σήμερα η Mitsubishi έχει εξασφαλίσει 223 παραγγελίες για το MRJ, ελπίζει όμως να φτάσει τις 2.000.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης