Χιλή: Ακμάζει η ηλιακή ενέργεια χωρίς κρατικές επιδοτήσεις

Χιλή: Ακμάζει η ηλιακή ενέργεια χωρίς κρατικές επιδοτήσεις
Η ηλιακή είναι πλέον η φθηνότερη πηγή ηλεκτρικής ενέργειας στη Χιλή και με κατακόρυφα αυξανόμενο μερίδιο στο ενεργειακό μείγμα, σύμφωνα με νέα έκθεση της Deutsche Bank.

Στον πιο πρόσφατο ενεργειακό διαγωνισμό της χώρας, οι προσφορές από τα ηλιακά έργα κυμάνθηκαν μεταξύ 65 και 68 δολαρίων ανά μεγαβατώρα, σημαντικά πιο ανταγωνιστικές από τις αντίστοιχες προσφορές άνθρακα, με μέσο όρο τα 85 δολάρια ανά μεγαβατώρα. Τελικά η μερίδα του λέοντος από τις 1.200 γιγαβατώρες των συμβάσεων απονεμήθηκε στα έργα ηλιακής ενέργειας.

Η Χιλή έχει την τύχη να διαθέτει από τους κορυφαίους πόρους ηλιακής ενέργειας στον πλανήτη. Οι υψηλές τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας και η ισχυρή ζήτηση από τη βιομηχανία εξόρυξης της χώρας έχουν οδηγήσει σε μία σαφή αύξηση της ζήτησης για ηλιακή ενέργεια, ιδιαίτερα για εμπορικά και κοινωφελή έργα μεγάλης κλίμακας.

Η συνολική εγκατεστημένη δυναμικότητα ηλιακής ενέργειας στη Χιλή αυξήθηκε από λιγότερο από τέσσερα μεγαβάτ το 2013 σε περισσότερα από 220 μεγαβάτ πέρυσι.

Σχεδόν ένα γιγαβάτ ηλιακής ενέργειας προβλέπεται να εγκατασταθεί στη Χιλή το 2015. Εξάλλου, έργα περίπου 8 γιγαβάτ ηλιακής ενέργειας έχουν ήδη εγκριθεί για ανάπτυξη.

Όσον αφορά στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας, η κατά κεφαλήν κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στη Χιλή αυξήθηκε κατά περίπου ένα τρίτο μεταξύ 2000 και 2010. Αυτή η αύξηση της ζήτησης έχει στηρίξει την άνοδο της ηλιακής ενέργειας κατά τα τελευταία δύο χρόνια στη Χιλή.

Εξάλλου, η Deutsche Bank αποδίδει την πρόσφατη αύξηση των εγκαταστάσεων ηλιακής ενέργειας στις υψηλές ενεργειακές απαιτήσεις της μεταλλευτικής βιομηχανίας της Χιλής.

Η κύρια πρόκληση για τη διατήρηση του πρόσφατου ρυθμού ανάπτυξης είναι τα δίκτυα μεταφοράς της Χιλής. Η πλειοψηφία των εγκατεστημένων ηλιακών έργων βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της χώρας, καθώς διαθέτει μεγαλύτερη ηλιοφάνεια.

Ωστόσο, τα μεγάλα κέντρα ζήτησης βρίσκονται στο νότιο κομμάτι της Χιλής και οι δύο περιοχές δε συνδέονται από ένα αξιόπιστο εθνικό σύστημα δικτύων μεταφοράς.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου 2015, 21:47