Χωρίς ελληνικό ελαιόλαδο τα γερμανικά σούπερ μάρκετ

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012, 09:47
Χωρίς ελληνικό ελαιόλαδο τα γερμανικά σούπερ μάρκετ
Παρά την εξαιρετική του ποιότητα, το ελληνικό λάδι απουσιάζει από τα γερμανικά σούπερ μάρκετ. Στην αγορά κυριαρχεί το ιταλικό ελαιόλαδο, που αναμειγνύεται με ελληνικό ώστε να βελτιωθεί ποιοτικά.

Το ιταλικό ελαιόλαδο κατέχει σχεδόν μονοπωλιακή θέση στη γερμανική αγορά με ένα ποσοστό που φτάνει το 70%. Το ισπανικό και το ελληνικό λάδι αρκούνται έτσι σε ένα ποσοστό 10% το καθένα. Σύμφωνα με τον Γιοχάνες Άιζενμπαχ, συντονιστή ενός δικτύου περίπου 1000 μικρών και μεσαίων παραγωγών βιολογικού λαδιού από την Ελλάδα και την Κύπρο, το ελληνικό λάδι αδικείται ιδιαίτερα.

Σε συνέδριο του γερμανικού ιδρύματος Χανς Ζάιντελ στις αρχές Νοεμβρίου στη Λέσβο ο κ. Άιζενμπαχ αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το ιταλικό λάδι αναμειγνύεται με ελληνικό με σκοπό την ποιοτική και γευστική βελτίωση του πρώτου, ώστε να πληροί τις προδιαγραφές που απαιτούνται για την πώλησή του στη γερμανική αγορά. Ο Γιοχάνες Άιζενμπαχ έκανε και μια συγκεκριμένη πρόταση:

«Έλληνες παραγωγοί και συνεταιρισμοί θα πρέπει να μην πουλήσουν για 4 χρόνια λάδι σε Ιταλούς αγοραστές. Μόνο έτσι θα μπορούσε η Ελλάδα -υπό προϋποθέσεις- να πουλήσει η ίδια αυτό το ποσοστό του 20% ελληνικού ελαιολάδου που περιέχεται στα ιταλικά λάδια».

Ωστόσο, όπως παραδέχεται ο ίδιος ο κ. Άιζενμπαχ, μία τόσο ριζοσπαστική λύση δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη. Προτιμότερο θα ήταν να ακολουθήσει η Ελλάδα έναν πιο χρονοβόρο και επίπονο δρόμο, προσπαθώντας να ανοίξει μόνη της το δρόμο προς τη γερμανική αγορά. Σε αυτό το πεδίο οι Έλληνες έχουν πολλά να μάθουν από τις ιταλικές εταιρίες διανομής, οι οποίες μέσα από μία συνεργασία δεκαετιών καλλιέργησαν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνέπειας με τα γερμανικά σούπερ μάρκετ.

Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 14 Νοεμβρίου 2012, 09:50