Μαζικές προσπάθειες για την καταπολέμηση των βιοτεχνιών που δημιουργούν απομιμήσεις αγαθών επώνυμης ετικέτας ξεκινούν οι 75 εταιρείες πολυτελών προϊόντων της Επιτροπής Κολμπέρ, μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο. Οίκοι μόδας όπως «Louis Vuitton», «Hermes» και «Chanel» ξεκινούν από σήμερα, Τετάρτη, εκτεταμένη εκστρατεία κατά των απομιμήσεων, στην οποία θα συμμετάσχουν πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, προκειμένου να εκριζώσουν την παράνομη αγορά, η οποία έχει ενισχυθεί σημαντικά λόγω της χρήσης των νέων Μέσων (π.χ. Διαδίκτυο).

Η παγκόσμια αγορά πλαστών έχει φθάσει σε δυσθεώρητα ύψη τα τελευταία χρόνια, τροφοδοτούμενη κυρίως από την Ασία, στην οποία παράγεται το 85% των προϊόντων που κατάσχονται στην Ευρώπη, όπου οι παραγωγοί τους χαίρουν ανωνυμίας και ατιμωρησίας.

Προκειμένου να καταπολεμηθεί αυτή «η μάστιγα», η Επιτροπή Κολμπέρ πρόκειται να διανείμει, σε συνεργασία με τα τελωνεία σε 18 κύρια αεροδρόμια ανά τη γαλλική επικράτεια, πριν τις αναχωρήσεις για τις θερινές διακοπές, 10.000 αφίσες και 50.000 φυλλάδια, που με μεγάλη δόση χιούμορ θα υπενθυμίζουν τους κινδύνους στους οποίους εκτίθεται κάποιος που αγοράζει απομιμήσεις.

Για πρώτη φορά έξι ευρωπαϊκές χώρες θα συμμετάσχουν στη νέα αυτή εκστρατεία της Επιτροπής Κολμπέρ (Ιταλία, Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Ρουμανία και Κροατία).

Οι αφίσες θα είναι μεταφρασμένες στις αντίστοιχες γλώσσες αυτών των χωρών.

«Με το τηλέφωνο αυτό μπορείτε πάντοτε να καλείτε τον δικηγόρο σας», τονίζεται πάνω από την εικόνα ενός πλαστού τηλεφώνου «Chanel».

«Είστε έτοιμοι να ξηλωθείτε;», προτάσσεται επίσης μπροστά σε μία απομίμηση «Lacoste».

Οι κατασχέσεις απομιμήσεων έχουν διπλασιασθεί στην Ευρώπη κατά το διάστημα 2009-10, με 103 εκατ. τεμάχια, αξίας 1,1 δισ. ευρώ. Μόνο στη Γαλλία, η βιομηχανία των απομιμήσεων σε όλους τους τομείς της κοστίζει κάθε έτος 30.000 θέσεις εργασίας και κέρδη 6 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής Κομπλέρ.

Επιμέλεια: Μάριος Βελέντζας