Οι οργανωμένες, σοβαρές και «ώριμες» κοινωνίες έχουν άμεσα και αποτελεσματικά αντανακλαστικά σε φαινόμενα κερδοσκοπίας και ακρίβειας.

Μόλις η ακρίβεια «χτύπησε» την πόρτα της Γερμανίας, οι καταναλωτές αντέδρασαν ταχύτατα μειώνοντας τα ποσά, που διοχετεύουν στην κατανάλωση. Αυτό που στην Ελλάδα ονομάζεται «τσιγκουνιά» στη Γερμανία αποτελεί καθημερινή κοινωνική πρακτική με αποτέλεσμα η αγορά τους να είναι φθηνότερη από της Ελλάδας ακόμη και σε προϊόντα, που δεν παράγουν λόγω κλίματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή η κοινωνική πρακτική αποτυπώνεται στους δείκτες της οικονομίας, που αφορούν την κατανάλωση και τη σχέση των πολιτών με τις καθημερινές αγορές.

Απρόσμενη πτώση της τάξης του 1,7% εμφάνισαν, σε μηνιαία βάση, τον Απρίλιο οι λιανικές πωλήσεις στη Γερμανία, όπως έδειξαν τα προκαταρκτικά στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της χώρας. Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1%.
Οι προβλέψεις των οικονομολόγων και στην περίπτωση των Γερμανών καταναλωτών διαψεύστηκαν καθώς, έκαναν λόγο για αύξησή τους κατά 0,6% σε μηνιαία βάση και πτώση τους κατά 1,9% σε ετήσια.

Η περιστολή των δαπανών της μέσης γερμανικής οικογένειας έχει διαχρονικά, ως αποτέλεσμα τη διαρκή ρύθμιση της αγοράς και βεβαίως τη συγκράτηση των τιμών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δυστυχώς στην Ελλάδα οι καταναλωτές συμπεριφέρονται διαφορετικά, εμφανίζοντας απροθυμία να ανταποκριθούν ακόμη και στα κατά καιρούς καλέσματα των καταναλωτικών οργανώσεων για αποχή από την κατανάλωση κάποιου προϊόντος.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης