Η πόλη του Πεκίνου πρόκειται να μειώσει κατά δύο τρίτα τις άδειες κυκλοφορίας στα νέα οχήματα το 2011, σε μία προσπάθεια να ελαφρύνει λίγο τους δρόμους της κινεζικής πρωτεύουσας, οι οποίοι «στενάζουν» από δραματικά μποτιλιαρίσματα.
Οι δημοτικές αρχές ανακοίνωσαν πως κατά το επόμενο έτος πρόκειται να εκδώσουν, μέσω ενός συστήματος τυχαίας διαλογής, μόνον 240.000 νέες άδειες, ήτοι μόνον το ένα τρίτο του αριθμού των αδειών που εκδόθηκαν κατά το 2010. Ο νέος αυτός κανονισμός θα αρχίσει να εφαρμόζεται από αύριο και σχεδόν το 90% των νέων αυτών αδειών θα προορίζονται αποκλειστικώς στους κατοίκους της πρωτεύουσας.
Οι οδηγοί με πινακίδες εκτός Πεκίνου θα οφείλουν να εφοδιασθούν με άδειες κυκλοφορίας εντός του κέντρου, ενώ οι κυβερνητικές υπηρεσίες δεν θα επιτραπεί να αυξήσουν τον στόλο των αυτοκινήτων τους για την επόμενη πενταετία.
«Θα είναι πολύ δύσκολο να βελτιώσουμε αισθητά την κυκλοφορία σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, όμως αυτό θα μπορούσε να επιβραδύνει προσέτι την επιδείνωση της συμφόρησης» παραδέχθηκε ο Λι Σιαομίνγκ, αναπληρωτής διευθυντής του Γραφείου Κυκλοφορίας του Πεκίνου.
Εν αναμονή της εφαρμογής του μέτρου, καταγράφηκε τον Δεκέμβριο μία κατακόρυφη αύξηση του αριθμού έκδοσης αδειών κυκλοφορίας, με πάνω από 20.000 οχήματα να έχουν πωληθεί μόνον κατά την πρώτη εβδομάδα του μηνός, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, δηλ. αριθμός υπερδιπλάσιος των 9.000 πωλήσεων που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο το 2009.
Ο αριθμός των αδειών κυκλοφορίας στο Πεκίνο, μία από τις πιο μολυσμένες πόλεις στον κόσμο, έφθανε σήμερα τα 4,8 εκατ., 750.000 περισσότερες από τα τέλη του 2009, δηλ. κατά μέσο όρο 2.000 περισσότερες ανά ημέρα, τονίζει η δημαρχία της πόλης.
Εάν ο αριθμός των οχημάτων εξακολουθήσει να αυξάνεται με τον ίδιο ρυθμό στην κινεζική πρωτεύουσα, αναμένεται να φθάσει τα 7 εκατ. το 2015, σε ένα οδικό δίκτυο που δεν μπορεί να αντέξει πάνω από 6,7 εκατ., σύμφωνα με τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης.
