Ψηφίστηκε η πρόταση για τριπλασιασμό των τελών στάθμευσης στα αυτοκίνητα τύπου SUV στο Παρίσι.

Η απόφαση σημαίνει ότι αυτοκίνητα βάρους 1,6 τόνων και άνω θα πρέπει να πληρώνουν 18 ευρώ την ώρα για στάθμευση στο κέντρο της πόλης – τιμή τριπλάσια από την τρέχουσα των 6 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, η οποία βρισκόταν σε μια σταυροφορία κατά των SUV, χαιρέτισε την ψηφοφορία ως «καθαρή επιλογή των Παριζιάνων» και την χαρακτήρισε «καλή για την υγεία μας και για τον πλανήτη».

Η πρότασή της κέρδισε οριακά την ψηφοφορία με 54% υπέρ, αλλά μόνο 78.000, δηλαδή το 5,7%, από τα 1,3 εκατομμύρια με δικαίωμα ψήφου μπήκαν στον κόπο να ψηφίσουν στα 39 εκλογικά τμήματα της πόλης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα επηρεάζονται από την απόφαση μόνο εάν ξεπερνούν τους δύο τόνους, ενώ οι άνθρωποι που ζουν ή εργάζονται στο Παρίσι, οι οδηγοί ταξί, οι έμποροι, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας και τα άτομα με αναπηρία θα εξαιρούνται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πράσινο και όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα

Για τη σοσιαλίστρια δήμαρχο του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, το χαράτσι στα SUV δεν αποτελεί αυθαίρετο μέτρο, αλλά αναπόσπαστο τμήμα μία συνολικής αντίληψης για τη μετακίνηση στην πόλη. Υπερβαίνοντας σημαντικές αντιστάσεις και αντιδράσεις η Ινταλγκό έχει μετατρέψει κεντρικές λεωφόρους στις όχθες του ποταμού Σηκουάνα σε πεζοδρόμους και «πνεύμονες πρασίνου».

Σχεδόν παντού ισχύει πλέον όριο ταχύτητας 30 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ ακόμη και στον Περιφερειακό της γαλλικής πρωτεύουσας το όριο θα μειωθεί σύντομα από τα 70 στα 50 χλμ./ώρα. Παράλληλα, επεκτείνεται συνεχώς το δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Τέλος, η Ινταλγκό αποφάσισε να καταργήσει την ενοικίαση e-scooters από τη δημοτική Αρχή, μετά από σχετικό δημοψήφισμα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης