Ανταπόκριση από Στρασβούργο – Νίκος Ρούσσης

Μ’ ένα σχέδιο κανόνων που εγκρίθηκε σήμερα από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, με 372 ψήφους υπέρ, 220 κατά και 43 αποχές, αποφασίζεται η απαγόρευση οδήγησης σε ένα κράτος μέλος να ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ, να επεκταθεί ο κατάλογος των σοβαρών ατυχημάτων και να θεσπιστεί σαφές χρονοδιάγραμμα για την επιβολή των αποφάσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, θα πρέπει να οδηγούν σε έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης σε όλη την ΕΕ.

Επί του παρόντος, εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της ΕΕ από εκείνη που εξέδωσε το δίπλωμα, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στην υπόλοιπη ΕΕ.

Για να διασφαλιστεί, όμως, ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη μόνιμου κατοίκου θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Κοινοβούλιο έχει πλέον ολοκληρώσει την πρώτη ανάγνωση και δεδομένου ότι το Συμβούλιο δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη θέση του, το νέο Κοινοβούλιο που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024 θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν να προστεθεί η οδήγηση χωρίς δίπλωμα στον κατάλογο των σοβαρών παραβάσεων, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ένα θανατηφόρο τροχαίο, γεγονός που θα οδηγούσε σε ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης.

Η οδήγηση με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα πάνω από το όριο αποτελεί επίσης μία από τις σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε αφαίρεση διπλώματος. Οι ευρωβουλευτές έθεσαν χαμηλότερο όριο ταχύτητας για κατοικημένες περιοχές, πράγμα που σημαίνει ότι η οδήγηση με 30 χλμ./ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ή την αναστολή της άδειας οδήγησης.

Ο εισηγητής Βούλγαρος ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών Petar Vitanov δήλωσε: «Πιστεύω ότι η οδηγία αυτή θα συμβάλλει όχι μόνο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην καλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών για πιο υπεύθυνη οδήγηση, αυξάνοντας τη διάθεσή τους να ακολουθήσουν τους κανόνες και να αποδεχθούν τις συνέπειες της παράβασής τους, ανεξάρτητα από το πού οδηγούν στην ΕΕ».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης