Ανταπόκριση από Στρασβούργο – Νίκος Ρούσσης 

Επικαλούμενοι ακροάσεις στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, δύο ευρωβουλευτές της Ομάδας Ταυτότητας και Δημοκρατίας (Virginie Joron , Catherine Griset ), με ερώτηση τους προς την Κομισιόν αποκαλύπτουν ότι, η λογοκρισία του Twitter εμπόδισε την αποκάλυψη γνήσιων παρενεργειών των «εμβόλιων» για τον COVID!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπογραμμίζουν, μάλιστα, ότι αυτές οι πράξεις λογοκρισίας αποκαλύφθηκαν μετά την εξαγορά του Twitter από τον Έλον Μασκ στα τέλη Οκτωβρίου 2022.

Το γεγονός, σημειώνουν, είχε ως αποτέλεσμα να καταστεί το Twitter στόχος μιας εκστρατείας μποϊκοτάζ με ιδεολογικά κίνητρα.

Το Twitter αναφέρεται ότι έχει χάσει το 40% των διαφημιστικών εσόδων του και 500 διαφημιστές φέρεται να έχουν θέσει τις διαφημίσεις τους στο Twitter σε αναμονή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι «Sleeping Giants» είναι μια τέτοια ανώνυμη ομάδα που παρενοχλεί δωρεάν μέσα ενημέρωσης όπως το CNEWS και τις εταιρείες που διαφημίζονται σε αυτό στη Γαλλία.

Ρωτούσαν, λοπόν, την Κομισιον, αν οι εκστρατείες οικονομικού μποϊκοτάζ (Sleeping Giants, κ.λπ.) για ιδεολογικούς λόγους εναντίον ενός μέσου ενημέρωσης ή μιας εταιρείας είναι συμβατές με το δίκαιο της ΕΕ.

Ως συνήθως, ο Επίτροπος Breton, που ανέλαβε ν’ απαντήσει για λογαριασμό της Κομισιόν, απέφυγε ν’ ασχοληθεί με την ουσία της ερώτησης, υποστηριζοντας ότι «η Κομισιόν δεν μπορεί να σχολιάσει μεμονωμένα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» (σ.σ άσχετο) και να αναλωθεί στην περιγραφή των όσων ισχύουν ή θα ισχύσουν, για την δημιουργία ενός ασφαλούς και αξιόπιστου διαδικτυακού χώρου, ο οποίος θα επιτρέπει στους πολίτες της ΕΕ να ασκούν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.

Ακολουθει ολόκληρη η -γενικόλογη- απάντηση του Επιτρόπου…

Απάντηση του κ. Breton εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – 12.6.2023

Η Επιτροπή δεν μπορεί να σχολιάσει μεμονωμένα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Στις 16 Νοεμβρίου 2023, τέθηκε σε ισχύ ο κανονισμός (ΕΕ) 2022/2065 («ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες»). Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες έχει στον πυρήνα του την ελευθερία έκφρασης και ενημέρωσης. Εξασφαλίζει επίσης μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικτυακή διαφήμιση.

Όλες οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να ενεργούν επιμελώς, αντικειμενικά και αναλογικά κατά την εφαρμογή περιορισμών που ορίζονται στους όρους και τις προϋποθέσεις τους.

Αυτοί οι πάροχοι πρέπει να λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα όλων των εμπλεκόμενων μερών, συμπεριλαμβανομένων των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών τους, όπως η ελευθερία της έκφρασης, η ελευθερία της πληροφόρησης και ο πλουραλισμός των μέσων ενημέρωσης και άλλα δικαιώματα που κατοχυρώνονται στον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης («ο Χάρτης»).

Σύμφωνα με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, οι πάροχοι διαδικτυακών πλατφορμών υποχρεούνται να δημιουργήσουν ένα εσωτερικό σύστημα διεκπεραίωσης παραπόνων που να είναι εύκολα προσβάσιμο και να οδηγεί σε γρήγορα, αμερόληπτα, αυθαίρετα και δίκαια αποτελέσματα.

Η Επιτροπή όρισε πρόσφατα ορισμένες διαδικτυακές πλατφόρμες ως πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες («VLOP») και τις ηλεκτρονικές μηχανές αναζήτησης ως πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης («VLOSEs»).

Τα συστήματα διαφήμισης των VLOP και των VLOSE ενέχουν ιδιαίτερους κινδύνους και απαιτούν περαιτέρω επίβλεψη. Σύμφωνα με τον Νόμο για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, οι πάροχοι τέτοιων υπηρεσιών πρέπει να διασφαλίζουν την πρόσβαση του κοινού σε αποθετήρια διαφημίσεων που παρουσιάζονται στις διαδικτυακές διεπαφές τους για να διευκολύνουν την εποπτεία και την έρευνα για αναδυόμενους κινδύνους, για παράδειγμα σε σχέση με παράνομες διαφημίσεις ή τεχνικές χειραγώγησης και παραπληροφόρηση με πραγματικό και προβλέψιμο αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

Οι προαναφερθέντες κανόνες αποσκοπούν στη δημιουργία ενός ασφαλούς και αξιόπιστου διαδικτυακού χώρου, ο οποίος επιτρέπει στους πολίτες της ΕΕ να ασκούν τα θεμελιώδη δικαιώματά τους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης