Χρυσή χρονιά ήταν το 2011 για τους ιταλικούς οίκους μόδας, ενώ το 2012 αναμένεται ακόμη πιο επικερδές. Σε εποχή κρίσης τα κέρδη στις διάσημες «made in Italy» φίρμες συνεχίζουν να αυξάνονται.

Πολυτελή ρούχα, τσάντες, παπούτσια, κοσμήματα και είδη σπιτιού, παραγωγής διάσημων ιταλικών οίκων, γίνονται ανάρπαστα ακόμη και σε εποχές που οι οικονομίες πολλών χωρών, ακόμη και της Ιταλίας, βυθίζονται. Τα ρεκόρ πωλήσεων, εκτός από τον οίκο Tod’s που πουλά περισσότερο στην Ιταλία παρά στο εξωτερικό, προέρχεται από τις πωλήσεις στα καταστήματα των οίκων σε χώρες εκτός Ιταλίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την «Espressonews.gr» περισσότερο από την Ευρώπη ή τις ΗΠΑ, οι αγορές των αναδυόμενων δυνάμεων στη Λατινική Αμερική, αλλά κυρίως στην Ασία -Κίνα, Ινδία, Ινδονησία- αποτελούν τους καλύτερους πελάτες τους. Το 2011 υπήρξε η καλύτερη χρονιά στην ιστορία των περισσότερων ιταλικών οίκων μόδας, ενώ από το πρώτο τρίμηνο του 2012 οι πωλήσεις τους υπόσχονται νέο εισπρακτικό ρεκόρ. Το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται, όπως υποστηρίζουν στην ιταλική βιομηχανία μόδας, κυρίως στην ποιότητα, τον σχεδιασμό και την ιταλική τεχνογνωσία. Ωστόσο κάθε οίκος έχει τη δική του συνταγή επιτυχίας.

Ο οίκος Prada το 2011 αύξησε τα κέρδη του κατά 72,2%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Κέρδη είχε και ο οίκος Valentino. Υστέρα από μια μακρά διαδικασία αναδιάρθρωσης και αναγέννησης, έκλεισε το 2011 με περίπου 22 εκατομμύρια καθαρό κέρδος. Πολύ καλή χρονιά το 2011 ήταν και για τον Salvatore Ferragamo, γνωστό κυρίως για τα παπούτσια και τις τσάντες του. Όμως και ο έτερος οίκος παπουτσιών και αξεσουάρ της Ιταλίας, ο Tod’s, είχεε τζίρο 893.000.000 ευρώ και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 135.000.000 ευρώ.

Παρά την κρίση, μεγάλες πωλήσεις είχε και ο οίκος μόδας και δερμάτινων αξεσουάρ Bottega Veneta. Αύξηση κερδών κατά 17,9% είχε το 2011 και ο οίκος Gucci. Αν και έχει περάσει πλέον στην ιδιοκτησία του γαλλικού ομίλου Lvmh, συνεχίζει να έχει τα εργαστήριά του στη Φλωρεντία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιμέλεια: Μαργαρίτα Μπρίγκου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης