Οι κρίσεις κρύβουν επαγγελματικές ευκαιρίες, υπό την αίρεση ότι οι εμπνευστές μιας καινοτόμας ιδέας θα δείξουν τα σωστά αντανακλαστικά: Επενδύσεις την κατάλληλη στιγμή, ρίσκο επέκτασης κόντρα στις προβλέψεις, εμπιστοσύνη σε φρέσκα μυαλά που «μπολιάζουν» το όραμα με γνώσεις και ορμή.
 

Τα δέκα χρόνια του efood στην ελληνική αγορά, είναι ίσως το πιο τρανό παράδειγμα success story που βασίστηκε σε αυτά τα χαρακτηριστικά. Απ΄το μηδέν έφτασε μέσα σε 10 χρόνια  να γίνει η νούμερο ένα υπηρεσία delivery στην Ελλάδα, με συνεργασία με περισσότερα από 20.000 καταστήματα σε 100 πόλεις της χώρας και 5.100 εργαζόμενους. Από το σύνολο των efooders, οι 4.290 είναι διανομείς ενώ 810 δημιουργούν και υποστηρίζουν την πλατφόρμα.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το efood στηρίχθηκε σε μια απλή σύλληψη: Πώς να συνδέσεις την εστίαση με τον πελάτη καταναλωτή, γρήγορα, αξιόπιστα και δυναμικά. Αν ήταν βέβαια τόσο απλό, θα το έκαναν όλοι. Το efood πάτησε στην ιδέα αλλά έκανε άλματα στην υλοποίηση. Έβγαλε μπροστά τους νέους. Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων είναι 31 έτη ! Κατήργησε στην πράξη το διαχωρισμό των φύλων. Το 49% των efooders είναι γυναίκες. Εμπιστεύτηκε τη γνώση. Το 60% ειναι πτυχιούχοι και το 15% έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
 

Η οικονομική κρίση δεν τους φόβισε. Όταν η χώρα το 2016 ή το 2017 περνούσε την από τη θύελλα και την εσωστρέφεια των μνημονίων, το efood γίνονταν ακόμη πιο εξωστρεφές. Άνοιγε την πόρτα του σε νέους εργαζόμενους, ποντάροντας στην ποιότητα της παροχής υπηρεσιών. Κέρδισε το στοίχημα. Η πλατφόρμα απέκτησε «φτερά» για 28% επιπλέον προσλήψεις το 2016, 33% το 2017, 29% το 2018, 49% το 2019 και 160% το 2020.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πανδημία, η καραντίνα και η αύξηση του όγκου των παραγγελιών από το σπίτι απογείωσε το efood. Έως το τέλος του 2021, επιπλέον εργαζόμενοι θα προστεθούν στα τμήματα τεχνολογίας, operations, HR, marketing, sales και business development.
 

To efood δεν επαναπαύθηκε από την επιτυχία. Οι εργαζόμενοι εξελίσσονται διαρκώς με 45 προγράμματα εκπαίδευσης και περισσότερα από 1000 διαθέσιμα online courses. To 55% των efooders στη δημιουργία και υποστήριξη της λειτουργίας, άδραξε την ευκαιρία να αλλάξει ρόλο εργασίας ή να ανελιχθεί μέσα στην ίδια ομάδα.  
 

Δεν είναι όμως μόνο η καριέρα ή οι καλές μηνιαίες αποδοχές που λειτουργούν ως πόλος έλξης των εργαζομένων στο efood. Είναι και οι εξτρά παροχές που ενισχύουν το εισόδημα αλλά κυρίως δημιουργούν ένα κλίμα οικογένειας και επαγγελματικής εν συναίσθησης μεταξύ της εταιρίας και των efooders. Οι διανομείς  παίρνουν όλο τον εξοπλισμό τους, δικαιούνται μηνιαίο bonus απόδοσης ή πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις καθώς και μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, μεταξύ άλλων. Οι εργαζόμενοι στην ομάδα που υποστηρίζει τη λειτουργία του efood έχουν ιδιωτική ασφάλιση, κάρτα φαγητού και προγράμματα ψυχικής υγείας και ευεξίας.
 

Το efood βελτιώνει διαρκώς τη θέση του στη λίστα των επιχειρήσεων με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα, ένα δείκτη «τιμής» για κάθε επιχείρηση μέσα στην εργασιακή ζούγκλα των καιρών. Το 2021 βρέθηκε στην 3η θέση του Best Workplaces Hellas έναντι της 5ης θέσης που κατείχε το 2020.

Το efood ήρθε για να μείνει στην κορυφή. Και η πρώτη δεκαετία, φαίνεται, πως ήταν μόνο η αρχή…

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης