Το επιχειρησιακό σχέδιο για το «Καλάθι Προϊόντων Περιφέρειας Θεσσαλίας» είναι έτοιμο προς διαβούλευση, ώστε να εφαρμοστεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Η έκταση της καλλιεργήσιμης γης της Περιφέρειας Θεσσαλίας αντιστοιχεί στο 12,68% επί του συνόλου της χώρας ενώ όσον αφορά την ΠΕ Λάρισας, έχει την πλειονότητα των καλλιεργήσιμων στρεμμάτων της Θεσσαλίας που υπολογίζονται σε 2.408.721. Τα συγκεκριμένα στοιχεία καθιστούν το «καλάθι» της Θεσσαλίας πραγματικά πλούσιο με πολλά προϊόντα από το σύνολο των τεσσάρων Περιφερειακών Ενοτήτων ανάμεσα στα οποία αρκετά είναι και ΠΟΠ (Προϊόν Ονομασίας Προέλευσης).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως αναφέρει το agronews,ο στόχος της δημιουργίας του «καλαθιού» της Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι να συμβάλει στην ανασυγκρότηση της αγροτικής οικονομίας και στη βιώσιμη ανάπτυξη και προώθηση των τοπικών προϊόντων τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό με τη βοήθεια της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Τα προϊόντα που προτείνονται να συμπεριληφθούν στο «καλάθι» μεταξύ άλλων αποτελούνται από: σιτηρά, βαμβάκι, ακρόδρυα, μήλα-αχλάδια, κηπευτικά, όσπρια, πυρηνόκαρπα, ελιές, κρασί, επιτραπέζια σταφύλια, αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά, κτηνοτροφικά φυτά, ανθοκομικά, ρόδια, ακτινίδια, προϊόντα από αιγοπρόβειο γάλα και κρέας, προϊόντα από αγελαδινό γάλα και βόειο κρέας, χοίρειο κρέας, προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας/αλιείας, παραδοσιακά προϊόντα καθώς και προϊόντα ΠΟΠ όπως: κασέρι, φέτα, μανούρι, γαλοτύρι, μπάτζος, γραβιέρα Αγράφων, ελιά Πηλίου-Βόλου, μήλα Ζαγοράς, αρνάκι-κατσικάκι Ελασσόνας.

Τα προϊόντα θα επιλεγούν σύμφωνα με τα κριτήρια : καλλιεργούμενης έκτασης ή αριθμού ζώων (να καλλιεργείται σε ικανοποιητική έκταση ή να υπάρχει ικανός αριθμός ζώων), πιστοποιημένης ποιότητας (ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά κ.λπ.) ή δυνατότητας πιστοποίησης, εξαγωγικού προσανατολισμού, δυνατότητας διεύρυνσης των εσωτερικών αγορών, κάλυψης των διατροφικών αναγκών της Περιφέρειας και της χώρας, προσδιορισμού της ταυτότητας μιας περιοχής (παραδοσιακά προϊόντα), δυνατότητα τυποποίησης – μεταποίησης σε μονάδες της Περιφέρειας, ειδικών χαρακτηριστικών ή ιδιοτήτων (π.χ. Αρωματικά – Φαρμακευτικά φυτά) και καινοτομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αξίζει να σημειωθεί πως στην Ευρώπη τα καλάθια αγροτικών προϊόντων κάθε περιφέρειας είναι καθεστώς, εδώ και πολλά χρόνια και θεωρούνται μοχλός ανάπτυξης της τοπικής κι εθνικής οικονομίας.

Επιμέλεια:Xρήστος Μαζάνης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης