Μείωση 1,4% κατέγραψε η κατανάλωση αλλαντικών στην ελληνική αγορά το 2013 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ σχετική στασιμότητα παρατηρήθηκε και στην αγορά κρεατοσκευασμάτων την περίοδο 2011-2013, όπως προκύπτει από έρευνα της ICAP.
Σύμφωνα με την ICAP, η πτωτική πορεία οφείλεται στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών που επηρέασε τις πωλήσεις και στον κλάδο των αλλαντικών και των κρεατοσευασμάτων.
Η διευθύντρια Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην εγχώρια αγορά των αλλαντικών αναφέρει ότι, μετά την άνοδο που παρατηρήθηκε την περίοδο 2004-2009, την τελευταία τετραετία υπάρχει πτωτική τάση.
Την ίδια στιγμή, η εισαγωγική διείσδυση των αλλαντικών ήταν της τάξεως του 19%-20%, ενώ ο βαθμός εξαγωγικής επίδοσης των ελληνικών αλλαντοβιομηχανιών ήταν μόλις 5%. Εν τω μεταξύ, η εγχώρια βιομηχανική παραγωγή αλλαντικών και κονσερβών κρέατος εμφάνισε σωρευτική μείωση της τάξεως του 7% την τελευταία εξαετία. Από το σύνολο των εταιρειών του κλάδου οι εννέα κορυφαίες βιομηχανίες αλλαντικών συγκεντρώνουν ποσοστό της τάξης του 80% της συνολικής παραγωγής. Σχεδόν το 50% της παραγωγής αφορά σε λουκάνικα, σαλάμια και παρόμοια προϊόντα, ενώ αξιόλογη ανάπτυξη είχαν τα αλλαντικά από κρέας γαλοπούλας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κύριος όγκος του κρέατος είναι εισαγόμενος, ενώ ορισμένες από τις μεγαλύτερες μονάδες έχουν προβεί σε στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης, διατηρώντας οι ίδιες κτηνοτροφικές μονάδες, με σκοπό την εκμετάλλευση οικονομιών κλίμακας.