Ένα διατροφικό προϊόν στο ράφι πρέπει να ικανοποιεί περισσότερες από μία αισθήσεις, για να μπορεί να κεντρίσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Επιστήμονες από τις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι ο τρόπος τοποθέτησης στα ράφια και τα χρώματα των ειδών διατροφής μπορεί να οδηγήσουν τους Καταναλωτές στο να τρώνε περισσότερο από όσο χρειάζεται.

Έρευνα του Brian Wansink, καθηγητή μάρκετινγκ και διατροφικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, υποστηρίζει ότι η ικανότητα ενός ανθρώπου να ελέγξει το πόσο τρώει εξαρτάται από τη θέλησή του. Δεν είναι μόνο η ποικιλία, αλλά και η αντίληψη της ποικιλίας που προκαλεί κάποιον να καταναλώσει. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές πρέπει να ενημερωθούν περισσότερο για το πώς το χρώμα, η συσκευασία του προϊόντος, η ποικιλία και η φυσική εγγύτητα επηρεάζουν την ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουν. Ο τρόπος παρουσίασης ενός προϊόντος διατροφής οδηγεί στην υπερκατανάλωση, η οποία συχνά γίνεται ασυνείδητα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Οι άνθρωποι τρώνε με τα μάτια και τα μάτια ξεγελάνε τα στομάχια» είπε ο Wansink. «Αν νομίζουμε ότι υπάρχει περισσότερη ποικιλία σε έναν δίσκο με γλυκά ή σε έναν μπουφέ, τότε θα φάμε περισσότερο. Όσο περισσότερα χρώματα βλέπουμε τόσο περισσότερο τρώμε».

Για παράδειγμα, προσφέρθηκε σε ενηλίκους ζελέ. Όταν τους προσφέρθηκαν στο ίδιο μπολ αναμεμειγμένες 6 γεύσεις, με διαφορετικό η καθεμία χρώμα, καταναλώθηκε 69% περισσότερο ζελέ από όσο όταν τους προσφέρθηκε το ίδιο γλυκό σε 6 διαφορετικά μπολ με μία μόνο γεύση το καθένα.

«Οι πιο πολλοί από εμάς είμαστε προβληματισμένοι για το τι τρώμε, αλλά δεν σκεφτόμαστε το ίδιο για το πόσο τρώμε. Πολλοί αποφασίζουν να φάνε σταφύλια αντί πατατάκια γιατί είναι πιο υγιεινά. Αφού πάρουν αυτήν την αρχική απόφαση, συνηθίζουν να μην ελέγχουν πόσο τρώνε. Και το ένα κιλό σταφύλια δεν στερείται θερμίδων» σχολιάζει ο Wansink.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης