Απογοητευμένοι εμφανίζονται οι Έλληνες από την ποιότητα της ενημέρωσης για την πανδημία, όπως έδειξε πανελλαδική έρευνα, που διεξήγαγε ομάδα ερευνητών της Πνευμονολογικής Κλινικής και του Τμήματος Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με επικεφαλής τη νοσηλεύτρια κα. Δήμητρα Σιαχπαζίδου.

Στόχος ήταν η αξιολόγηση των παραδοσιακών μέσων ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 στην Ελλάδα και στο πλαίσιο της έρευνας συγκεντρώθηκαν 722 ολοκληρωμένα ερωτηματολόγια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 45,8% του πληθυσμού θεωρεί ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 δεν έγινε καθόλου σωστή παρουσίαση των γεγονότων από τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης με το ποσοστό εγκυρότητας να κυμαίνεται στο 60% και το ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις στο 24,9%.

Ωστόσο, κατά την πανδημία αυξήθηκε 40% η ανάγκη για ενημέρωση, καθώς επίσης παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της συχνότητας και της διάρκειας των καθημερινών ενημερώσεων.

Επιπλέον το 60% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης μπορούν να αντικατασταθούν από νέα μέσα ενημέρωσης, όπως το διαδίκτυο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εφημερίδες παραμένουν το εγκυρότερο μέσο ενημέρωσης, ενώ η τηλεόραση βρέθηκε στη δεύτερη θέση όσον αφορά την αξιοπιστία των ειδήσεων. Το ραδιόφωνο, παρόλο που φαίνεται να είναι τρίτο κατά σειρά επιλογής μέσο ενημέρωσης, διπλασίασε αυτούς που το εμπιστεύονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων επιλέγει για την ενημέρωση συχνότερα δελτία ειδήσεων και καθημερινές εκπομπές σε μέσα πανελλήνιας εμβέλειας ιδιωτικών καναλιών (ραδιόφωνο-τηλεόραση) και εφημερίδες καθημερινής έκδοσης πανελλήνιας εμβέλειας.

H μέση ηλικία όσων απάντησαν ήταν τα 38,4 έτη και το 85,9% των συμμετεχόντων ήταν υψηλού μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο ερώτημα «Τι θα αλλάζατε στην ενημέρωση;», οι δημοφιλέστερες απαντήσεις που καταγράφηκαν ήταν: Τρομολαγνεία, Κινδυνολογία, Δραματοποίηση, Παραπληροφόρηση, Κιτρινισμός, Κατευθυνόμενη Δημοσιογραφία, Εγκυρότητα, Αντικειμενικότητα, Συστημική Ενημέρωση και Κομματικός Χρωματισμός.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης