*** Όπως απεκαλύψαμε νωρίτερα στη «Ζούγκλα»,
στο
 δημοσίευμα με τίτλο

«ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΜΕ:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να ποιος είναι ο δεξιός, σεξιστής και μισογύνης εμπνευστής

τού “#erxetai_pizza”»

(https://www.zougla.gr/media/article/ton-vrikame-na-pios-ine-o-deksios-seksistis-ke-misoginis-empnefstis-tou-erxetai_piza),

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ο διαφημιστής Γιώργος Θεοδωρακόπουλος
είναι αυτός που επενόησε την πολυσυζητημένη καμπάνια τής γνωστής αλυσίδας.

 

Διαπιστώνοντας ότι οι αναρτήσεις του στα «social media»

βρίθουν από μίσος για το Γυναικείο Φύλο και για την Αριστερά,

απευθυνθήκαμε ως οφείλαμε και ως ορίζει η Δημοσιογραφική Δεοντολογία

-και χωρίς την παραμικρή διάθεση στοχοποίησης τής εταιρείας-

στην «Dominos pizza».

 

Μιλήσαμε με το «Γραφείο Τύπου» και συγκεκριμένα με την κυρία Μαζιώτη,

θέλοντας να αποσαφηνίσουμε ποια είναι η εργασιακή σχέση

που συνδέει τον εν’ λόγω διαφημιστή με τη συγκεκριμένη επιχείρηση,

αλλά και ποια είναι η θέση τής «Dominos pizza»

για τις εξακολουθητικά χυδαίες αναρτήσεις

στις οποίες προβαίνει ο συνεργάτης της.

 

Θέσαμε, λοιπόν, με τη μέγιστη δυνατή διακριτικότητα τα θέματα,

και σάς μεταφέρουμε τον διάλογο που είχαμε με την εκπρόσωπο τής εταιρείας..:

Ο εμπνευστής τής καμπάνιας σας έχει τα αρχικά «Γ.Θ.»;

Δεν έχω να σάς πω κάτι για αυτό το ζήτημα.

Θα μπορούσατε, τουλάχιστον, να μού απαντήσετε,

αν είναι εσωτερικός ή εξωτερικός συνεργάτης σας;

Και πάλι δεν δύναμαι να σάς αναφέρω το οτιδήποτε.

Σάς ερωτώ,

διότι ο εν’ λόγω συνεργάτης τής εταιρείας σας

καθυβρίζει με σκαιότατο τρόπο στα «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης»

γυναίκες που ανήκουν στην κυβερνητική παράταξη.

Θα ήθελα την απάντησή σας,

όχι μόνο με την επαγγελματική ιδιότητά σας, αλλά και ως γυναίκα που είστε.  

Δεν έχω να σάς απαντήσω κάτι.

Η θέση τής εταιρείας μας είναι ήδη δημοσιευμένη στο Twitter,

και έτερον ουδέν.

(σ.σ.: εννοεί αυτήν την ανάρτηση)

Εσείς, ως σοβαρή εταιρεία, δεν ελέγχετε το ποιόν των συνεργατών σας;

Σάς είπα ότι δεν έχω να σάς πω κάτι.

 

*** ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΠΙΜΥΘΙΟ:

Πριν μπούμε στην ουσία των… λακωνικών απαντήσεων που ανεγνώσατε,

αξίζει να επισημάνω και να τονίσω την εκπληκτική ειρωνική σημειολογία,

που εστιγμάτισε την επικοινωνία μου με την «Dominos pizza».

Βρίσκω έξοχη τη σύμπτωση,

να προσπαθεί να καλύψει έναν δεξιό,

μία γυναίκα που το επώνυμό της παραπέμπει στον αντιεξουσιαστικό χώρο·

μία Μαζιώτη καλύπτει τη Δεξιά.

 

Κατέστη σαφές από τις απαντήσεις της,

ότι η κυρία Μαζιώτη -ακολουθώντας, προφανώς, την επίσημη γραμμή-

επεδόθη σε πλήρη κάλυψη τού συνεργάτη τής εταιρείας.

 

Θα ήταν επιφανειακή προσέγγιση

να χαρακτηρίζαμε τις απαντήσεις ως ανιαρές,

διότι έστω και μέσα από την -επί τής ουσίας- σιγή ιχθύος,

εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα.

 

Είναι πασίδηλο,

ότι η γνωστή αλυσίδα πίτσας επιχειρεί να υποβαθμίσει τα γεγονότα

και να τα οδηγήσει με αυτόν τον τρόπο στη Λήθη.

Μία καμπάνια που μετετράπη σε οδυνηρό μπούμερανγκ  

και ένας διαφημιστής που επιδίδεται σε αποκρουστικές δημόσιες χυδαιολογίες,

δεν είναι θέματα που θέλει να τα θυμάται μία εταιρεία,

δεν είναι θέματα που μία εταιρεία θέλει να τα θυμούνται οι (επίδοξοι) πελάτες της.

 

Όμως, εκτός από το Εμπόριο, υπάρχει και η Ηθική.

Και προκαλεί -αν μη τι άλλο- αρνητική εντύπωση,

ότι προσπαθώντας η «Dominos pizza»

να μειώσει τις αρνητικές επιπτώσεις από όλην αυτήν την ιστορία,

ορρωδεί να αποκηρύξει τα Αυτονόητα.

 

Είναι απολύτως λογικό

να μη θέλει να ξορκίσει η εταιρεία την ίδια της την καμπάνια·

όμως,

το ήδη υφιστάμενο πρόβλημα

που γεννήθηκε από την εκκωφαντική μονομέρεια μίας διαφήμισης,

επιτείνεται από την αποφυγή τής «Dominos pizza»

να καταδικάσει τον μισογυνισμό και τη μισαλλοδοξία τού συνεργάτη της.

 

Τα συμπεράσματα δικά μας…

 

Γιώργος Μιχάλακας

Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης