Ημερολόγιο καταστρώματος τού «Survivor» – Επεισόδιο 2ο

Παρακολουθώντας το χθεσινό επεισόδιο τού «Survivor»

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

μού προέκυψε το εξής δίλημμα:

«Η Κοινωνία κάνει την Τηλεόραση ή η Τηλεόραση κάνει την Κοινωνία;».

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο επί αιώνες αναπάντητο -και θεωρούμενο ως άλυτο- ερώτημα

«Η Κότα έκανε τ’ Αβγό ή το Αβγό την Κότα;»,

η Επιστήμη έδωσε προσφάτως την απάντηση·

η Κότα έκανε τ’ Αβγό,

διότι αυτή διαθέτει ένα αναπαραγωγικό ένζυμο που το Αβγό δεν διαθέτει.

 

Κατ’ αντιστοιχίαν, στο δίλημμα που έθεσα,

η απάντηση είναι «η Κοινωνία» και το κρίσιμο ένζυμο είναι «ο Άνθρωπος».

Η τηλεόρασή μας είναι (το) αποτέλεσμά μας.

 

Η Νεοελληνική Κοινωνία είναι χοντροκομμένη, απολίτιστη, βάρβαρη

και -εν ολίγοις- καθυστερημένη.

Ως εκ τούτου,

διόλου τυχαίο ότι οι κάθε λογής αηδιαστικές σωματικές αντιδράσεις και εκκρίσεις

αποτελούν τα αγαπημένα της αστεία

και συνολικώς την καθεστωτική έκφραση τής κουλτούρας της.

 

Αυτή η θλιβερή κοινωνία, λοιπόν,

αυτή η κοινωνία που γελάει όταν ακούει «ατάκες» για ηλικιωμένους που αερίζονται

και χρησιμοποιεί με άνεση στην καθομιλουμένη της

λέξεις που πρεσβεύουν απεχθείς και «δύσοσμες» εικονοπλασίες, 

έχει και την τηλεόραση που τής αρμόζει.

 

Υπάρχουν αναρίθμητα παραδείγματα που πιστοποιούν τού λόγου το αληθές·

θα περιοριστώ να χρησιμοποιήσω τα δύο πιο πρόσφατα,

τα οποία -τι σύμπτωση- προέκυψαν από τη συχνότητα τού «Σκάϊ».

 

Διανύονταν μόλις οι πρώτες ημέρες στο «Big Brother»,

όταν οι συμμετέχοντες είχαν κληθεί να επιλέξουν διάφορα «emoticons»

(άλλα με θετικό πρόσημο και άλλα με αρνητικό)

και να εξεδήλωναν με αυτόν τον τρόπο

τα αισθήματα που έτρεφαν προς συγκατοίκους τους.

Ένα από τα εικονίδια ήταν ο «Εμετός».

 

Η απαράδεκτη και άκρως προσβλητική για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια φράση

«Δίνω τον εμετό μου στον-στην (όνομα).»

ακούστηκε και ξανακούστηκε εκείνο το βράδυ·

το χειρότερο, μάλιστα, είναι,

ότι τα περισσότερα άτομα την είχαν ξεστομίσει χασκογελώντας.

Ουδεμία αγωγή, ουδεμία παιδεία, ουδεμία καλλιέργεια, ουδείς σεβασμός.

 

Το ίδιο αποκρουστικό φαινόμενο, η ίδια αποκρουστική αισθητική,

εμφανίστηκε και στο χθεσινό επεισόδιο τού «Survivor».

Η τροφική δηλητηρίαση που υπέστησαν αρκετοί από τούς συμμετέχοντες

όταν προσεπάθησαν να ξεγελάσουν την πείνα τους

τρώγοντας αγνώστου ταυτότητας καρπούς που βρήκαν στο δάσος,

έγινε εικόνα που μετεδόθη στους δέκτες μας.

 

Έτσι, είδαμε τη γνωστή μοντέλα Κάτια Ταραμπάνκο,

να απαθανατίζεται από την κάμερα σε στιγμές

που -υπό συνθήκες σεβασμού στην Ανθρώπινη Αξιοπρέπεια και στη Δημόσια Αισθητική-

θα έπρεπε να τελούν υπό το πλαίσιο απαράβατης ιδιωτικότητας.

 

Γιατί έπρεπε να δούμε την ταλαιπωρημένη κοπέλα

όταν προέβη σε εξαγωγή τού στομαχικού περιεχομένου της από τη στοματική οδό;

Γιατί;

Τι ακριβώς εξυπηρετούν τέτοιου είδους εικόνες;

Γιατί να τη βλέπουμε να χώνει τα δάχτυλά της στο στόμα της,

επιδιδόμενη σε τεχνική πρόκληση εξαγωγής τού στομαχικού περιεχομένου της;

Γιατί;

 

Σε αυτά τα αμείλικτα ερωτήματα δεν υπάρχει πειστική απάντηση·

για την ακρίβεια, υπάρχει μία και μοναδική απάντηση που πρεσβεύει την Αλήθεια,

αλλά δεν είναι προς συμφέρον τού Συστήματος να ακούγεται και να διαδίδεται.

Η επίμαχη, ανεπιθύμητη και αντιδημοφιλής αλήθεια είναι,

ότι ένα τμήμα τής κοινωνίας αποτελείται από άτομα

που η αισθητική τους είναι συνώνυμη με τον Βόθρο.

 

Ποιος τηλεοπτικός σταθμός έχει τα κότσια

να πάει κόντρα σε αυτόν τον πλειοψηφούντα κοινωνικό απόπατο..;

Μπρος στα Κέρδη, τι είν’ ο Λαϊκισμός;

 

Ως εκ τούτου, για τα μάτια τού «Ε.Σ.Ρ.» και μόνο,

η παραγωγή τού «Survivor» περιορίστηκε

στην απολύτως επιτακτική και άκρως υποκριτική «διακριτικότητα»

να βάλει ένα ανεπαίσθητο και ανεπαρκές «mosaic»

στα πλάνα όπου η Κάτια Ταραμπάνκο άφηνε στη φύση

τα αποτελέσματα τής τροφικής δηλητηρίασής της

(σημειωτέον,

ότι είδαμε ανάλογα πλάνα κι από άλλους δύο συμμετέχοντες

που αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα με τη συμπαίκτριά τους).

 

*** Εν κατακλείδι,

διαλύεται εν τη γενέσει της 

η φαινομενικώς εύλογη αιτιολόγηση

που θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ως σφαιρικοί τηλεθεατές..:

«Η παραγωγή έδειξε τα συγκεκριμένα στιγμιότυπα,

ώστε να περάσει το μήνυμα τού “Survivor”»

περί των κακουχιών που απαιτούνται για να επιτευχθεί η Επιβίωση.».

 

Ακόμη κι αν το ισχνό «ψηφιδωτό» που χρησιμοποιήθηκε για να καλύψει την Εικόνα

εδύνατο να βρει άλλοθι στη στιγμιαία αβλεψία και στην αμέλεια,

υπάρχει ένα στοιχείο που προδίδει ασυζητητί την κυρίαρχη αισθητική αντίληψη:

ο Ήχος.

 

Για ποιον λόγο έπρεπε να ακούμε τούς αηδιαστικούς ήχους

που παράγει ένας άνθρωπος όταν βγάζει τα σωθικά του;

 

Για ποιον λόγο δεν υπήρξε το κλασικό «μπιπ» ή η σίγαση ήχου;

Γιατί δεν επελέγησαν οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται

όταν εκφέρεται υβριστικός ή χυδαίος λόγος;

Γιατί;

 

*** Φτάσαμε, λοιπόν, στη Ρίζα τού Προβλήματος,

την οποία κατέγραψα ακροθιγώς -πλην όμως περιεκτικώς- και στον πρόλογο.

 

Εμείς δημιουργούμε την τηλεόρασή μας·

η Τηλεόραση αποτελείται-στελεχώνεται από μέλη τής κοινωνίας,

που μεταφέρουν στη «μικρή οθόνη» την πλειοψηφούσα αισθητική.  

Στην περίπτωση που συζητήσαμε σήμερα, δηλώνω μειοψηφών. Εσείς;

 

Ο Υπο-Κοσμικός

 

(Ο «Υπο-Κοσμικός» έχει πλέον λογαριασμό στο Twitter:

@Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos

Όσοι άπιστοι, προσέλθετε…)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης