Η Πόλις… ΑΕΛΛΩ. 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γράφει ο Γιώργος Μιχάλακας

 

Η είδηση προκαλεί ανατριχίλα, αποστροφή, αηδία,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

και ανασύρει μνήμες από τις δεκαετίες τού ’50, τού ’60 και τού ’70·

τότε που η Ακροδεξιά έκανε ό,τι ήθελε,

είτε υπό τη μορφή τού Παρακράτους, είτε «θεσμικώς» ως χούντα.

 

Το Σαββατοκύριακο, λοιπόν,

η «Κυβέρνηση τής Κανονικότητας» εδικαίωσε όλους εμάς

που ήμασταν βέβαιοι για τη λαίλαπα που θα ακολουθούσε την ψήφο τής 7ης Ιουλίου

και διέπραξε το αδιανόητο για μία υποτιθέμενα δημοκρατική κοινωνία.

Αστυνομικοί εισέβαλαν στον κινηματογράφο «Αελλώ»

και στην αίθουσα των «Village» Αμαρουσίου

όπου προβαλλόταν η νέα ταινία «Τζόκερ»,  

και ψάχναν’ για ανηλίκους που ενδεχομένως να είχαν παρακάμψει το γεγονός

ότι το συγκεκριμένο φιλμ έχει σημανθεί ως «Κατάλληλο για άνω των 18 ετών».

 

Εικόνες από το ζοφερό παρελθόν ανεβίωσαν ακαριαία στη σκέψη μας…

(παρεμπιπτόντως, ουδόλως τυχαίο είναι,

ότι όλοι αυτοί οι απεχθείς ψυχανώμαλοι

που ιδιοποιούνται, διατυμπανίζουν και καπηλεύονται διαχρονικώς

το τρίπτυχο «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια»,

μισούν -μεταξύ άλλων- ΚΑΙ τα ζώα,

και τα χρησιμοποιούν ως «ύβρεις»·

χαρακτηριστικό πειστήριο η φράση «Είμαι γάϊδαρος» στη φωτογραφία).

 

Η καραμπινάτα φασιστική -σε επίπεδο εκπορευόμενων μηνυμάτων-

εισβολή αστυνομικών στους δύο κινηματογράφους,

παραμένει καθ’ όλο το διήμερο ορφανή εντολέων.

Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες μιλούσαν για καταγγελίες που έγιναν στην «ΕΛ.ΑΣ.»

από υπαλλήλους τού Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού·

στοιχείο που ναι μεν διαψεύδεται κατηγορηματικά

από την επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε το εν’ λόγω υπουργείο,

αλλά ταυτόχρονα αφήνεται απολύτως ανοιχτό το ενδεχόμενο

κάποιοι υπάλληλοι να λειτούργησαν μόνοι τους.

Ύποπτα πράγματα…

 

Όπως και να ’χει, είναι σαφές,

ότι η παραδοσιακώς ψυχανώμαλη Ακροδεξιά

επέστρεψε και πάλι στη Δημόσια Ζωή,

μετερχόμενη τις μεθόδους που γνωρίζει και εφαρμόζει με φανατισμό

κάθε φορά που καταφέρνει να αποκτά την Εξουσία.

Η «Καταστολή δι’ ασήμαντον αφορμήν» είναι ξανά εδώ,

μεταμφιεσμένη σε δήθεν ενδιαφέρον για τις παιδικές ψυχές.

 

Όχι,

δεν είναι φασισμός να απαγορεύεται η είσοδος των ανηλίκων

σε ταινία που έχει τη σχετική σήμανση·

ο φασισμός βρίσκεται στον τρόπο με τον οποίο εκδηλώνεται η τήρηση τού νόμου.

Υπό αυτήν την οπτική, λοιπόν,

είναι αναπόφευκτη η εμφυλιακή και χουντική σημειολογία,  

η οποία εκπορεύεται από την εικόνα αστυνομικών

που μπαίνουν στους «σινεμάδες» για να βγάλουν έξω τούς ανήλικους θεατές.

 

Αντί το Ελληνικό Κράτος να αφιερώνει άπλετο χρόνο

για να φέρει την Παιδεία στη θέση που τής αξίζει,

αντί το Ελληνικό Κράτος να προσπαθεί μέσω των λειτουργών του

να απαλείψει τη Βία και το Bullying από τα σχολεία,

αντί να διδάξει με ελκυστικό τρόπο στα παιδιά

πώς να διαχειρίζονται και να χρησιμοποιούν σωστά

το πυρηνικό όπλο που λέγεται «Διαδίκτυο»,

στέλνει τα «όργανα τής Τάξης» να διακόψουν την προβολή ταινίας

που έχει την ένδειξη «Κ18».

 

Την ίδια ώρα,

διεφθαρμένοι λειτουργοί έχουν μετατρέψει σε τσιφλίκια τους

τη Βουλή, τη Δικαιοσύνη και την Αστυνομία,

αμαυρώνοντας συστηματικά τις έννοιες

που αποτελούν θεμέλιες λίθους για κάθε κοινωνία.

 

Στην προκειμένη περίπτωση, μάλιστα,

έχουμε ένα κυβερνών κόμμα

που κόπτεται -τάχα μου, τάχα μου- για την προστασία των παιδιών,  

κι από την άλλη,

αυτό το κόμμα δέχεται ως χορηγό του έναν αμφιλεγόμενο εφοπλιστή

που είναι κατηγορούμενος για εμπόριο δύο τόνων ηρωΐνης.

 

Ως εκ’ τούτων, συνάγεται αβίαστα το συμπέρασμα,

ότι η Πρέζα είναι -για έναν ανήλικο- λιγότερο επικίνδυνη από την ταινία «Τζόκερ».

Έτσι, λοιπόν, φτάνουμε στη θλιβερή νομοτέλεια, 

όπου η περίφημη θρηνητική βυζαντινή ρήση «Εάλω η Πόλις»

συναντά τον συγκλονιστικά σημειολογικό αναγραμματισμό της..:

Η Πόλις ΑΕΛΛΩ.

 

Γιώργος Μιχάλακας

Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης