Όταν η ψυχολόγος χρειάζεται ψυχολόγο για την αψυχολόγητη ατάκα της.

Όπως όλοι γνωρίζουμε,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ο Νεοέλληνας δεν έχει την παραμικρή ευθύνη

για την παρακμή, την κατρακύλα και την κατάντια αυτής τής έρμης χώρας·

ο Νεοέλληνας, αυτό το θλιβερό υβρίδιο πολίτη,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

έχει εξασφαλίσει την ισόβια αθώωσή του

για τα δεινά που επιφέρει στην εγχώρια κοινωνία,

χρησιμοποιώντας το απολύτως βολικό αφήγημα που συμπυκνώνεται στην αντίληψη

«Για όλα φταίνε οι αλλοδαποί.».

 

Εδώ και πολλά χρόνια, λοιπόν,

ο τηλεοπτικός σταθμός «Σκάϊ» ακολουθεί πιστά

την περιβόητη κυνική ρήση που διέπει το Παγκόσμιο (Πολιτικό) Μάρκετινγκ:

«Για να πετύχεις στην Πολιτική,

βρες ένα πλήθος που πηγαίνει κάπου και μπες μπροστά του.».

 

Άλλο που δεν ήθελε ο παραδοσιακά ακροδεξιΐζων «Σκάϊ»· 

έχει βρει ένα πλήθος που πηγαίνει με φουριόζικο βήμα προς τον Μεσαίωνα   

και έχει μπει μπροστά του. 

Έτσι, διόλου τυχαία,

οι δημοσιογράφοι τού σταθμού γίνονται συχνά

«Σημαιοφόροι τού Φασισμού και τού Ρατσισμού»·

επί παραδείγματι,

ποιος δύναται να ξεχάσει ότι ένας εκ των επιλέκτων τού καναλιού, ο Μπάμπης Παπαδημητρίου,

διετυμπάνιζε το 2013 ότι αν ήταν «σοβαρότερη» η -νυν φυλακισμένη- ναζιστική δράκα,

θα ήταν χρήσιμη για τον τόπο σε μία κυβέρνηση συντηρητικού συνασπισμού·

όπως επίσης,

ποιος δύναται να ξεχάσει ότι έτερος επίλεκτος τού καναλιού, ο Γιώργος Αυτιάς,

έχει χρησιμοποιήσει στο απώτερο παρελθόν τον χιτλερίζοντα προσδιορισμό «καροτσάκιας»

για να χαρακτηρίσει με βάναυσα μειωτικό τρόπο τον ανάπηρο Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε.

 

«Για όλα φταίνε οι αλλοδαποί.».

Τι κι αν αυτοί που κατέστρεψαν τη χώρα ήταν όλοι τους «Ελληναράδες»,

ο φασίστας, ρατσιστής και διεφθαρμένος Νεοέλληνας

επιχειρεί να καλύπτεται και να καλύπτει τούς ευνοούμενούς του 

πίσω από την απολύτως συμφέρουσα δικαιολογία ότι ευθύνονται οι «ξένοι»

(ουδόλως θα εκπλησσόμουν αν άκουγα από αυτόν τον συρφετό,

ότι ο Τσοχατζόπουλος είναι ένας «λάθρο», ένα «μουσλίμι»,

που ήρθε με πλαστή ταυτότητα από το Πακιστάν

για να αλλοιώσει τον μπολιτισμό μας).

 

Στο σοκαριστικό συμβάν στα Γλυκά Νερά,

το εν λόγω αφήγημα έμελλε να γνωρίσει διττό «Βατερλό».  

Ο «Ελληναράς» στυγνός δολοφόνος 

έδωσε αρχικώς τροφή στα ξενοφοβικά ένστικτα των ημεδαπών ούγκανων,

ισχυριζόμενος ότι ο ίδιος, η νεαρή Καρολάϊν και το σκυλάκι της,

είχαν πέσει θύματα δολοφονικής ληστείας από σπείρα αλλοδαπών.

Όμως, 37 ημέρες μετά,

ομολόγησε ότι αυτός είχε διαπράξει το αποτρόπαιο έγκλημα.

 

Το Απόλυτο Μούδιασμα.

Το Σύστημα καταρρέει.

«Μα κάνουμε τέτοια πράγματα εμείς οι γαμίκουλες οι Νεοέλληνες;

Για την ακρίβεια, μόνο τέτοια κάνουμε,

αλλά συνήθως καταφέρνουμε να τα κρύψουμε

χρησιμοποιώντας τα “Μ.Μ.Ε.” που μάς εκπροσωπούν.

Πάμε γρήγορα, Χριστιανοί, να συντονιστούμε στον αγαπημένο μας “Σκάϊ”, ‘

που σίγουρα θα βρει τρόπους να ξεπλύνει τις πομπές μας.».

Και όντως, ο «Σκάϊ» δεν απηγοήτευσε το «target group» του.

 

21 Ιουνίου 2021:

Η γνωστή δικαστική ρεπόρτερ Ιωάννα Μάνδρου,

εμφανίζεται στην εκπομπή «Σήμερα» για να δώσει τα φώτα της στους πολίτες-τηλεθεατές.

 

Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι -παρά την πολυδεκαετή εμπειρία της-

η Μάνδρου χρησιμοποιεί επανειλημμένα τον επιεική όρο «ο φερόμενος ως δράστης»,

χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν της ότι ο δολοφόνος έχει ήδη ομολογήσει τις πράξεις του.

 

Καλή τη προαιρέσει, θα μπορούσαμε να πούμε ότι επρόκειτο περί παραδρομής.

Όμως, η ακόλουθη τοποθέτησή της,

σε συνδυασμό με τις παρεμβάσεις που κάνουν οι δύο παρουσιαστές,

δεν μάς αφήνει το παραμικρό περιθώριο να σκεφτούμε ότι υποπέσαμε σε παρερμηνεία..:

Μάνδρου: Αυτός, για να είμαστε ειλικρινείς, ο φερόμενος ως δράστης,

μόλις είδε το πτώμα,

έκανε αυτό που έχουνε κάνει πάρα πολλοί άνθρωποι που βρέθηκαν στην ίδια θέση…

Αναστασοπούλου: Σκέφτηκε να το εξαφανίσει.

Μάνδρου: …σκέφτηκε να το εξαφανίσει.

Θυμόμαστε την περίπτωση τού Φραντζή…

(αναφέρεται στην υπόθεση που συνεκλόνισε το 1987 την Ελλάδα,

όταν ο Παναγιώτης Φραντζής εσκότωσε τη 18χρονη σύζυγό του, Ζωή,

στη συνέχεια ετεμάχισε το πτώμα της και επέταξε τα μέλη της σε κάδο απορριμμάτων)

Είναι μια δίκη που εγώ την παρακολούθησα ως νέα δημοσιογράφος,

και ποτέ δεν θα την ξεχάσω.

Αυτός (ο Φραντζής) το μπόρεσε αυτό·

δηλαδή, να πάρει και να τεμαχίσει (το πτώμα).

Αυτός ο τύπος εδώ, ο φερόμενος ως δράστης,

η συγκρότηση τής προσωπικότητάς του δεν τού επέτρεπε κάτι τέτοιο.

Οικονόμου: Ίσα-ίσα, λέει ο ίδιος, προσπάθησε να την επαναφέρει…

Μάνδρου: Δεν είναι για αίματα. Είναι πιο αποστειρωμένος.

Τι οδηγήθηκε, λοιπόν..; Στη λύση τής σκηνοθεσίας, τη ληστεία.

 

Μένεις σύξυλος. Μένεις αποσβολωμένος.

Μία ακροδεξιώς και συνάμα αδεξίως κρυπτόμενη διάθεση επιείκειας,  

η οποία, όμως, προδίδεται ποικιλοτρόπως.

 

Προσέξτε πώς η σημειολογία των λέξεων είναι αποκαλυπτική των προθέσεων..:

* «…ο φερόμενος ως δράστης, μόλις είδε το πτώμα,

έκανε αυτό που έχουνε κάνει πάρα πολλοί άνθρωποι που βρέθηκαν στην ίδια θέση».

Ήτοι, πάρα πολλοί άνθρωποι που βρέθηκαν στη θέση τού δολοφόνου.

Ήτοι,

η έννοια «Άνθρωπος» καταντά στην προκειμένη περίπτωση

να προσδιορίζει την έννοια «Δολοφόνος».

 

* «Αυτός ο τύπος εδώ, ο φερόμενος ως δράστης,

η συγκρότηση τής προσωπικότητάς του δεν τού επέτρεπε κάτι τέτοιο

(δεν θα τού επέτρεπε, δηλαδή, να τεμαχίσει το πτώμα).».

Μία κατάπτυστη και εγκληματικά αυθαίρετη ψυχολογική προσέγγιση,

όπου εκτιμάται ότι ο εν λόγω στυγνός δολοφόνος δεν είναι τόσο στυγνός όσο νομίζουμε.

Η περίπτωση τής δολοφονίας τής Ζωής Φραντζή

χρησιμοποιείται -άνευ εμφανούς λόγου και εμφανούς αιτίας- ως μέτρο σύγκρισης

και -κυρίως- ως ελαφρυντικό..:

«Όποιος σκοτώνει μία γυναίκα και έναν σκύλο χωρίς να τούς τεμαχίζει,

είναι κατά βάθος ένα καλό άτομο που παρεσύρθη στιγμιαίως

και εμόλυνε την αποστειρωμένη ζωή του με δύο ελαφρώς τοξικά εγκληματάκια.».

 

* Περιχαρής ο παρουσιαστής τής εκπομπής, ο Δημήτρης Οικονόμου,

δράττεται τής ευκαιρίας που τού δίνει η Ιωάννα Μάνδρου

και συμπληρώνει με έμφαση:

«Ίσα-ίσα, λέει ο ίδιος, προσπάθησε να την επαναφέρει…».

Από τη μία,

έχουμε το αυθαίρετο ψυχογράφημα τού δολοφόνου

(που όλως τυχαίως έχει υπερασπιστικό πρόσημο),

από την άλλη,

έχουμε την αποδοχή των ισχυρισμών τού δράστη ως θέσφατων

που τεκμηριώνουν το επιεικές αυθαίρετο ψυχογράφημά του.

Δεν μπορώ να πω· εξαιρετική προσπάθεια ξεπλύματος.

 

* «Δεν είναι για αίματα. Είναι πιο αποστειρωμένος.

Τι οδηγήθηκε, λοιπόν..; Στη λύση τής σκηνοθεσίας, τη ληστεία.».

Δεν μάς το λέτε τόσον καιρό και καθόμαστε και στενοχωριόμαστε..;

Δεν είναι δολοφόνος ο «άνθρωπος»· σκηνοθέτης είναι. 

23 Ιουνίου 2021:
Κι εκεί που λες ότι δεν θα υπάρξει αντίστοιχο περιστατικό που θα προσιδιάζει σε «πλυντήριο»,
έρχεται ακόμη χειρότερο και απροκάλυπτο «ξέπλυμα».

Η ψυχολόγος Τένια Μακρή παρευρίσκεται στην εκπομπή «Σήμερα»

και οι παρουσιαστές τής ζητούν να εξηγήσει

γιατί στα «social media» τού δολοφόνου

παρατηρείται αύξηση -και μάλιστα, εντυπωσιακή- στον αριθμό των followers του.

Η τοποθέτησή της είναι λογική και τεκμηριωμένη· ιδού ο σχετικός διάλογος:

Αναστασοπούλου: Κάτι που δεν έχουμε πιάσει

και το θέτουμε για πρώτη φορά ως ερώτημα:

Μπορείτε να μάς εξηγήσετε πώς γίνεται ο άνθρωπος αυτός

να αποκτά όλο και περισσότερους followers στα «social media»;

Αυτό πραγματικά μάς ξεπερνά όλους…

Μακρή: Δεν είναι (ο) μοναδικός.

Ξέρετε…, θα πω έναν όρο που δεν χαρακτηρίζει τον κύριο·

ή, μπορεί και να τον χαρακτηρίζει…

Πρέπει να πούμε ότι,

οι κοινωνικοπαθείς προσωπικότητες είναι κοινότυπες μέσα σ’ έναν πληθυσμό

και έχουνε και το ποσοστό τους.

Άρα, λοιπόν, υπάρχουνε άνθρωποι, είναι μεγάλο ποσοστό απ’ αυτούς,

οι οποίοι πραγματικά πιστεύουν αυτόν τον τρόπο τής δράσης.

Οικονόμου: Ναι, αλλά υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δείχνουν να τούς θαυμάζουν.

Δηλαδή, αυτό το βλέπαμε και παλιά·

θυμόμαστε τις επιστολές που έστελναν στον Παπαχρόνη,

σε διαβόητους ληστές και δολοφόνους μέσ’ στις φυλακές. 

Αναστασοπούλου: Αυτό από πλευράς Ψυχολογίας πώς εξηγείται;

Ότι έχεις απέναντί σου έναν άνθρωπο που ’χει δολοφονήσει μια γυναίκα

και πας και τον ακολουθείς στα «social media»; 

Οικονόμου: Δηλαδή, τι θαυμάζει σ’ αυτόν τον άνθρωπο ένα μέρος τού κοινού;

Αναστασοπούλου: Τι μπορεί να έχεις μέσ’ στο κεφάλι σου για να το κάνεις αυτό;

Μακρή: Ό,τι είχε κι αυτός που το ’κανε.

Σε θαυμάζω… Είσ’ ωραίος. Είσαι μεγάλος. Τα κατάφερες.

Κοίταξε να δεις ποιος είσαι… Μην κωλώνεις.

Κοίταξε· εσύ πετάς στους αιθέρες. Τώρα θα κατέβεις κάτω στη γη;

Αναστασοπούλου: Αυτό είν’ αδιανόητο που περιγράφετε…

Μακρή: Βεβαίως. Αλλά αυτό είναι και το Ανθρώπινο Μυαλό.

Αναστασοπούλου: Αδιανόητο, επίσης.

Μακρή: Ακριβώς. Γι’ αυτό λένε «Άβυσσος η ψυχή τού ανθρώπου»· αυτό είναι γεγονός.

Το μυαλό μπορεί να κάνει καταπληκτικά σενάρια,

να ζήσει καταστάσεις οι οποίες είναι άκρως εξωπραγματικές,

να το βλέπεις αυτό να γίνεται, να έχει και δράση αυτό,

κι από την άλλη πλευρά εσύ να μένεις άναυδος

και να λες «Μα είναι δυνατόν αυτό να συμβαίνει;»,

κι αυτοί οι άνθρωποι να το ζούνε σε κάθε λεπτό.

 

Καλά δεν τα ’πε η επιστήμων; Μια χαρά τα ’πε.

Όμως, όπως λέει κι η σοφή ρήση που μάς άφησε ως παρακαταθήκη ο Σόλων..:

«Μηδένα προ τού τέλους μακάριζε.».

 

Λες κι ο «Σκάϊ» έλκει τη Γελοιότητα.

Λες κι ο «Σκάϊ» έλκει την Αναλγησία. 

Λες κι ο «Σκάϊ» έλκει αυτό που έχει συνηθίσει δημοσιογραφικώς να παράγει,

η ψυχολόγος Τένια Μακρή, κυριολεκτικά στην εκπνοή τής συζήτησης,

κόντρα σε κάθε ανθρώπινη ευαισθησία και κόντρα σε κάθε επιστημονική δεοντολογία,

εξεστόμισε την εξής αδιανόητα άστοχη αποχαιρετιστήρια φράση:

«Από την άλλη πλευρά,

θα δούμε και τη Γοητεία σε όλη της την έκταση κατά τη διάρκεια τής δίκης.

Θα δείτε μία γοητευτική προσωπικότητα που θ’ αρχίσετε κι εσείς να είστε followers.»,

είπε χασκογελώντας και ούσα υπερήφανη για το χαριτωμένο ευφυολόγημά της,

απευθυνόμενη προς τούς δύο οικοδεσπότες.

 

Ποια ήταν η αντίδρασή τους..;

Ουδεμία παγωμάρα, ουδεμία σαστιμάρα, ουδεμία επίπληξη·

μία αδιόρατη αμηχανία και το «Σίγουρα όχι.» τής Μαρίας Αναστασοπούλου,

καλύφθηκαν ακαριαία από τα πλατιά χαμόγελα των δύο παρουσιαστών.

Άλλη μια μέρα άδολης και απρογραμμάτιστης πλυντηριακής δημοσιογραφίας

είχε φτάσει αισίως στο τέλος της, με «ξέπλυμα» στο τελευταίο λεπτό.

Ιδανικό φινάλε.

 

(Δείτε το σοκαριστικό βίντεο,

όπου μία ψυχολόγος τελούσα σε αψυχολόγητη κατάσταση,

μάς προαναγγέλλει -και δη, σε πανελλήνια μετάδοση-

τη «γοητευτική προσωπικότητα» που θα ξεδιπλώσει στη δίκη του

ο στυγνός δολοφόνος τής 20χρονης Καρολάϊν και τής σκυλίτσας της.)

Επιμύθιο:
Ο τηλεοπτικός σταθμός «Σκάϊ» δίνει διαρκώς εκκωφαντικά δικαιώματα
που τον συνδέουν άρρηκτα στη Συλλογική Συνείδηση
με «μαύρες σελίδες» τής Ελληνικής Δημοσιογραφίας.

 Εν προκειμένω τώρα -και βάσει των προαναφερθέντων ολισθημάτων- 

είναι δυνατόν να θεωρήσουμε

ότι ο «Σκάϊ» συντάσσεται συνειδητώς με τον στυγνό δολοφόνο;  

Ο «Σκάϊ» είναι φιλεγκληματίας σταθμός;

 

Η απάντηση είναι «Όχι», αλλά έχει δίπλα της έναν αξιοσημείωτο αστερίσκο.

Πάμε, λοιπόν, να εξηγήσουμε ποιος είναι ο αστερίσκος…

 

Η Ελληνική Γλώσσα,

αυτή η συγκλονιστικά ευφυής Γλώσσα,

αυτή η συγκλονιστικά ειρωνική Γλώσσα,

αυτή η εξαισίως αποδομητική Γλώσσα

που εφαρμόζει με αδιανόητα μινιμαλιστικό τρόπο τη «Σωκρατική Ειρωνεία»

και τής αρκεί να αλλάξει μόνο ένα γράμμα για να γελοιοποιήσει τον Αλαζόνα

(τρανό παράδειγμα η αποδόμηση τής ιδιότητας «πρόεδρος»

με την αντικαταστάτρια μορφή «πρόεδρας»),

έχει στο πλούσιο ενεργητικό τής υπέροχης παρεμβατικότητάς της

ΚΑΙ μία λεκτική μετατροπή που έχει προσλάβει διαστάσεις κοινωνικής ηθογραφίας:

Ο Νοικοκύρης -όταν ανάγει τη ζωή του σε καταχρηστική κοινωνική παντιέρα-

γίνεται «Νοικοκυραίος».

 

Τι εστί «Νοικοκυραίος»;

Εν τοις πράγμασι, ο Νοικοκυραίος είναι η Καρικατούρα τού Νοικοκύρη.

Ο Νοικοκυραίος είναι ο Μικροαστός.

Ο Νοικοκυραίος είναι τομάρι, παρτάκιας, μεσαιωνιστής,

παρωπιδικός, κοντόφθαλμος, ρατσιστής, φασίστας.

 

Σε θεωρητικό επίπεδο, ο Νοικοκυραίος απορρίπτει το Έγκλημα.

Σε πρακτικό επίπεδο, ο Νοικοκυραίος εργαλειοποιεί το Έγκλημα.

Ο Νοικοκυραίος είναι Τιμητής τού Εγκλήματος.

 

Εν κατακλείδι,

ο Νοικοκυραίος -υποτακτικός, δουλικός, γλοιώδης, παραδομένος, θρασύδειλος γαρ-

πάσχει από παντελή έλλειψη αμεροληψίας

που τον οδηγεί σε αντίστοιχες προσεγγίσεις απέναντι στο Έγκλημα.

 

Ο σιχαμερός υπάνθρωπος που εδολοφόνησε την κοπέλα και το σκυλάκι,

δυστυχώς για τον Νοικοκυραίο-Ελληναρά είναι ημεδαπός.

Και όχι μόνο είναι ημεδαπός,

αλλά είναι και πιλότος, και πλούσιος, και γκομενιάρης,

και φαλλοκράτης, και χειριστικός, και μισογύνης, και, και, και…

Αυτός ο σιχαμερός υπάνθρωπος συγκεντρώνει όλα τα στερεότυπα

που προσκυνά ο Νοικοκυραίος-Ελληναράς.

Ως εκ τούτων, είναι βαρύτατο το πλήγμα που εδέχθη η Πατρίς. 

 

Ποιος είναι ο αγαπημένος τηλεοπτικός σταθμός τού Νοικοκυραίου-Ελληναρά;

Ποιος είναι ο τηλεοπτικός σταθμός που εκφράζει απόλυτα τον Νοικοκυραίο-Ελληναρά;

Ναι, η απάντηση είναι πασιφανής: Ο «Σκάϊ».

 

Ο «Σκάϊ» δεν εκπροσωπεί μόνο αυτό το χαμερπές είδος πολιτών,

αλλά -έστω άθελά του- εκπροσωπεί ΚΑΙ αυτό το είδος πολιτών·

ήτοι, τούς φοβικούς μικροαστούς που ναι μεν φρίττουν με το Έγκλημα,

αλλά όταν αυτό καταφέρει να γίνει θεσμικός συνομιλητής τής Πολιτείας,

δεν έχουν τον παραμικρό ενδοιασμό να υποτάσσονται στο Έγκλημα

και να το υπηρετούν με υπέρτατο φανατισμό.

 

Ο Νοικοκυραίος είναι ο Ψηφοφόρος τού Εγκλήματος.

Ο Νοικοκυραίος είναι αυτός που θα προσκυνήσει χούντες,

που θα υποστηρίξει τούς διαπλεκόμενους και διεφθαρμένους πολιτικούς,

που θα κάνει όποιο έγκλημα χρειάζεται

προκειμένου -οποία τραγική ειρωνεία- να διασφαλίσει την ησυχία του.

 

Ο Νοικοκυραίος είναι αυτός,

που αν τη διπλή δολοφονία στα Γλυκά Νερά την είχαν διαπράξει αλλοδαποί,

θα ξιφουλκούσε με (δήθεν) φεμινιστικές και (δήθεν) φιλοζωϊκές κορώνες,

αλλά τώρα αναγκάζεται σε σιωπή

και περιορίζεται να θαυμάζει τη γοητευτική προσωπικότητα τού Ελληναρά δολοφόνου.

Συνελόντι ειπείν, 

για να πετύχεις στη Νεοελληνική Τηλεόραση,

βρες ένα πλήθος νοικοκυραίων που πηγαίνει στον Ρατσισμό και μπες μπροστά του.

Δέχεται ο «Σκάϊ» να έχει τέτοιο πλήθος;

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης