*** Φίλες και Φίλοι,
η Πανωλεθρία τής Ειδησεογραφικής Αισθητικής είναι ΓΕΓΟΝΟΣ.
* Το ομολογώ: Έχω τύψεις.
Τόσον καιρό εσάρκαζα το δελτίο ειδήσεων τού ΑΝΤ1,
αλλά εν’ τέλει υπάρχουν και πολύ χειρότερα.
* Ε, λοιπόν, σάς ανακοινώνω μετά πάσης επισημότητος ότι βρήκα νέο πουλέν,
το οποίο δεν είναι άλλο από το δελτίο ειδήσεων τού «Epsilon».
Η απόκτησή του από τον Ιβάν Σαββίδη
και οι ηχηρές μεταγραφές που έγιναν και συνεχίζονται,
φυσιολογικά έστρεψαν τα βλέμματά μας στο «Epsilon»
και τού έδωσαν μία θέση στο τηλεχειριστήριό μας.
* Όμως,
αποδεικνύεται ότι ο συγκεκριμένος σταθμός έχει πάρα πολύ δρόμο να διανύσει
προκειμένου να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό και σταθερά ανταγωνιστικό επίπεδο,
διότι στην παρούσα φάση το κανάλι παραπέμπει σε «Νεάντερταλ TV».
Και εξηγούμαι…
*** Βάζω εχθές το κεντρικό δελτίο τού «Epsilon»,
για να δω τι νεότερα θα έχει ο σταθμός στην «υπόθεση Ζαχαράκη»
(ως γνωστόν, από αυτό το δελτίο εξεκίνησε η όλη ιστορία).
Μένω σύξυλος· η Αισθητική βιώνει το ένα λιποθυμικό επεισόδιο μετά το άλλο.
* Κατ’ αρχάς, δείτε το(ν) λογότυπο τού δελτίου.
Τι γυρεύει αυτή η άσχετη ανδρική φιγούρα;
ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ;
Έχω μείνει σύξυλος από την αδιανόητη μπούρδα.
Ας εξαπλουστεύσω την εικόνα,
για να αντιληφθούμε το πράγμα στην απόλυτη διάστασή του.
Ερωτώ: Αν βλέπατε μόνο του αυτό το σκίτσο,
τι θα πιστεύατε ότι αντιπροσωπεύει;
Εντάξει,
για διαφήμιση βιοτεχνίας ενδυμάτων τη δεκαετία τού ’80, είναι μια χαρά.
Επίσης,
θα μπορούσε πριν από 20 χρόνια
να αποτελεί το «έμβλημα» σε προχώ ανδρικό κομμωτήριο.
Το βέβαιο είναι, πως πρόκειται για παντελώς άσχετη ιδέα,
όταν μιλάμε για δελτίο ειδήσεων.
(όσο για τη γραμματοσειρά και για τον συνδυασμό χρωμάτων,
είναι από κάκιστα έως θλιβερά)
* Ακόμη κι αν το δεχθούμε, όμως,
ότι αυτή η ανδρική φιγούρα συμβολίζει την επισημότητα τού δελτίου
(το δεχόμαστε ως υπόθεση εργασίας
και έχοντας την ελπίδα ότι δεν θα αυτοκτονήσουν οι Συμβολισμοί),
δείτε πώς εκτίθεται αυτή η λοβοτομημένη ιδέα
από τις ίδιες τις επιλογές των ιθυνόντων τού καναλιού.
Διότι, είναι γελοιωδώς αντιφατικό (έως και τραγικά σεξιστικό),
να έχεις έναν άντρα στο «logo» και να παρουσιάζει το δελτίο γυναίκα.
Θα πάρουμε τούς λόγγους, τ’ άγρια βουνά, με αυτά που βλέπουμε.
* Έχεις ως παρουσιάστρια τού κεντρικού δελτίου την κυρία Αμαλία Κάτζου,
αλλά το κουστουμάκι, κουστουμάκι·
μιλάμε για αφόρητη μικροαστίλα.
Αυτό που με τρελαίνει,
είναι όταν σκέφτομαι πώς επελέγη τούτο το τραγικό λογότυπο·
φαντάζομαι να μαζεύονται πέντε-δέκα άτομα,
(δήθεν) γνώστες τής Τηλεόρασης και τής Αισθητικής,
τα «μεγάλα κεφάλια» τού καναλιού,
ένας εξ’ αυτών να πετάει στο τραπέζι τη συγκεκριμένη… σατανική ιδέα
(«Θα βάλουμε στη θέση τού “Ι” έναν κοστουμαρισμένο άντρα.»)
και όλοι οι υπόλοιποι να πανηγυρίζουν
με την καταπληκτική επινόηση τού «Roberto Cavalli τής Γραφιστικής».
Για το «Epsilon» Καβάλι.
*** Βεβαίως,
επειδή στον τομέα τής Αισθητικής
πάντοτε θα υπάρχουν διϊστάμενες και αντικρουόμενες απόψεις
(μην ξεχνάμε
ότι αυτοί που φορούν μαύρο λουστρίνι με άσπρη αθλητική κάλτσα
θεωρούν ότι είναι… καλοντυμένοι),
πάμε και στο περιεχόμενο τού κεντρικού δελτίου τού «Epsilon».
Ε, εκεί ήταν που μού έφυγε ολοκληρωτικά το καφάσι.
*** Κατ’ αρχάς και κατ’ αρχήν,
κάποιος εκεί στο κανάλι θα πρέπει να πει στην κεντρική παρουσιάστρια
ότι τις ειδήσεις δεν τις απαγγέλλουμε,
ούτε τις διαβάζουμε ωσάν να βρισκόμαστε στην Τρίτη Δημοτικού.
Την είδηση πρέπει να τη διαβάζεις,
χωρίς να δίνεις την αίσθηση στον Τηλεθεατή ότι τη διαβάζεις·
αν ο Τηλεθεατής αποκομίσει τη συγκεκριμένη αίσθηση έστω και για μία στιγμή,
έχεις αποτύχει
(πόσω μάλλον,
όταν η κυρία Κάτζου παρουσιάζει ολόκληρο το δελτίο
με αυτόν τον νηπιακό τρόπο).
*** Από ’κεί και πέρα,
το τελειωτικό χτύπημα, Φίλες και Φίλοι,
ήρθε όταν προβλήθηκε το ρεπορτάζ για την «υπόθεση Φλώρου».
Εκεί ένοιωσα ότι κάποιος είχε μπει στην τηλεόρασή μου και μού έκανε πλάκα·
ο γνωστός για το αμφιλεγόμενο λογοτεχνικό στυλ του, Βασίλης Χήτος,
ήρχισε με μυστηριώδες ηχόχρωμα και με καθηλωτική υποβλητικότητα
που παρέπεμπαν σε αφήγηση τής σειράς «Δέκα Εντολές»,
σε θρίλερ τού Χίτσκοκ,
ή ακόμη-ακόμη και στον αείμνηστο Χάρι Κλιν
(στον ρόλο τού «Αστυνόμου Μπέκα»),
να μάς εξιστορεί τις τελευταίες εξελίξεις.
* Χαμηλόφωνα, με προσεκτικά επιλεγμένες λέξεις και με κοφτές φράσεις,
ο Χήτος μάς διηγούταν την ανάμειξη ενός γιατρού
στο σκάνδαλο τής αποφυλάκισης·
ο τρόμος ζωγραφιζόταν ήδη στα μάτια μας·
χοντρές στάλες αυλάκωναν και (α-βλάκωναν) τα πρόσωπα των τηλεθεατών.
* Εκεί όμως που δεχθήκαμε το «fatality»,
ήταν στην περιγραφή τής επιστροφής τού Φλώρου στις φυλακές..:
«Το πρωΐ, ο 39χρονος επιχειρηματίας οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Εφετών,
όπου παρέμεινε για να παραλάβει το φυλακιστήριο που εκδόθηκε
διά νέου βουλεύματος μετά την αποκάλυψη τής απάτης.
Στην πρωϊνή μεταγωγή, ο Φλώρος φαίνεται γυμνασμένος και ανανεωμένος…
Σε καλή φυσική κατάσταση…
Με δυνατό μπράτσο, όπως και ο αγκωνιαίος μυς…».
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Και ξαναλέω..:
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!
Δεν σάς κάνω πλάκα,
ούτε έχω πάρει ναρκωτικά και γράφω ό,τι μού κατεβαίνει στο κεφάλι.
ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΝΑΙ,
σε δελτίο ειδήσεων ακούστηκε η φράση
«Με δυνατό μπράτσο, όπως κι ο αγκωνιαίος μυς…»,
η οποία ετεκμηρίωνε το επιμύθιο τού ρεπορτάζ..:
«…εικόνα που δεν συνάδει
με αυτήν τού βαριά άρρωστου σωματικά και ψυχικά.».
Και όχι μόνο ακούστηκε ο «αγκωνιαίος μυς», αλλά και γράφτηκε…
(διότι,
ναι μεν τέτοια «προφορικά» μένουν έτσι κι αλλιώς στη Συλλογική Μνήμη,
όμως τα «γραπτά» πάντα μένουν περισσότερο…)
Θα ήταν Κωμικό αν δεν ήταν Τραγικό,
θα ήταν Τραγικό αν δεν ήταν Κωμικό.
Σίγουρα είναι «Παρωδία Δελτίου Ειδήσεων» σε όλα τα επίπεδα.
* Συμπέρασμα:
Αν κάποτε θελήσεις να υποδυθείς τον άρρωστο, κρύψε τον αγκωνιαίο μυ·
είναι μαρτυριάρης.
Αν πάλι,
θέλεις να επιλεγείς ως στέλεχος στο «Epsilon»
και να προβαίνεις σε αισθητικές επιλογές που θα αφήσουν εποχή,
πρέπει να έχεις πάντοτε τονισμένο τον αγκωνιαίο μυ,
ο οποίος -εν’ προκειμένω- αποτελεί σύμβολο δύναμης
και εχέγγυο φαιάς ουσίας.
* Α…, και πού ’σαι…
Αν βάζεις μία κοστουμαρισμένη ανδρική φιγούρα σε άσχετα σημεία,
θα είσαι αναντικατάστατος.
Οι «διάνοιες» δικαιούνται ισόβια θέση.
(η Κατάντια τής Διάνοιας)
*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…
*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…
*** Τα λέμε αύριο…
Ο Υπο-Κοσμικός