«Ο Υπο-Κοσμικός»

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018, 20:03
«Ο Υπο-Κοσμικός»
*** Φίλες και Φίλοι,
όσο και να θες ν’ αγιάσεις στη ζωή, όλο θα γίνει κάτι και θα κολαστείς.
Μάλιστα, σε αυτήν τη συνθήκη αλλοτρίωσης,
σημαντική είναι -ενίοτε- και η συνεισφορά των Γλωσσών.

* Το γεγονός ότι κάθε γλώσσα έχει τη δική της νοηματοδοσία,
οδηγεί σε εξαιρετικά σατανικές συμπτώσεις·
η πιο πρόσφατη είναι αυτή που αφορά στο «Instagram».

* Δεν μάς έφτανε που η συγκεκριμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης
είναι γεμάτη από γυναίκες που έχουν μετατρέψει το Τσιτσίδωμα σε επάγγελμα,
δεν μάς έφταναν όλες αυτές οι «Influencers τής Ξεβρακωσιάς»,
ήρθε και το ίδιο το «Instagram» να προβεί στον ελληνόφωνο αυτοσαρκασμό του,
χρησιμοποιώντας αγγλικά αρχικά.

* Πώς λέτε ότι ονομάζονται τα βραβεία
τού διαγωνισμού που εδιοργάνωσε φέτος η εν’ λόγω πλατφόρμα
για τις καλύτερες φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν στο περιβάλλον της;
(οποιαδήποτε ανορθόγραφη ομοιότητα με πρόσωπα ή καταστάσεις
έχει η λόγια μορφή «εδιο-ργάνωσε»,
είναι απολύτως συμπτωματική και ας έχει σχέση με την πραγματικότητα).

* Λοιπόν,
τα φωτογραφικά βραβεία τού «Instagram» έχουν τα αρχικά «P.I.P.A.»
(«Photobox Instagram Photography Awards»).
Δεν μπορεί·
κάποιος Έλληνας θα είναι στέλεχος εκεί
και θα εισηγήθηκε αυτήν την ονομασία για να τρολάρει.
Πάνω που είχε ατονήσει το ενδιαφέρον μας για την Πίππα Μίντλετον,
νάτηνα η καινούργια πρόκληση για τον σεξισμό μας.

*** Βεβαίως, με αφορμή αυτήν τη σύμπτωση,
και πέρα από το όποιο χιουμοράκι θέλουμε ή δεν θέλουμε να κάνουμε,
ανακύπτουν εξαιρετικώς σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με την Πρόκληση.
Συνιστά έλλειψη σοβαρότητας
αν γελάσουμε και σχολιάσουμε την Πίππα Μίντλετον ή τα ομόηχα βραβεία;
Και ακόμη περισσότερο,
δικαιούμαστε να ενδίδουμε σε μία πρόκληση
όταν αυτή δεν στηρίζεται σε εκούσια ενέργεια,
αλλά είναι από αθέλητη ως συμπτωματική..;

* Εδώ, λοιπόν,
έχουμε ένα ζήτημα εφάμιλλο τού διαχρονικού ερωτήματος
«Η κότα έκανε τ’ αβγό ή το αβγό την κότα;»:
Ο Άνθρωπος έκανε την Πρόκληση ή η Πρόκληση τον Άνθρωπο;

* Στο θέμα με την κότα και το αβγό,
η διατύπωση είχε εξ’ αρχής μία ιεραρχία·
προηγούταν το έμψυχο, το ον,
και ακολουθούσε το «άψυχο», το εκκολαπτόμενο ον.
Εν’ τέλει,
ήρθε προ ολίγων ετών και η Επιστήμη να επιβεβαιώσει την ενστικτώδη ιεραρχία,
αποδεικνύοντας ότι πρώτα η κότα έκανε το αβγό
(ναι, σίγουρα φαίνεται κωμικό κάτι τέτοιο,
αν κάνουμε τη σουρεαλιστική σκέψη ότι «Η κότα είναι προϊόν τού Big-Bang»,
αλλά η «Θεωρία τής Εξέλιξης των Ειδών»
εξηγεί τα πράγματα με τη δέουσα τεκμηρίωση).

* Όμως, στον συσχετισμό των εννοιών «Άνθρωπος» και «Πρόκληση»,
η αλληλουχία δείχνει να δίνει προβάδισμα στο Άϋλο και όχι στο Υλικό.
Θα είναι από απλουστευμένο έως απλοϊκό να ισχυριστούμε
ότι ο Άνθρωπος κάνει την Πρόκληση,
χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα, επί παραδείγματι,
ότι η γυναίκα που φοράει ένα καυτό μίνι είναι γεννήτωρ πρόκλησης.

* Ναι μεν «η γυναίκα με το καυτό μίνι» αποτελεί μία πρόκληση,
αλλά το θέμα είναι γιατί αποτελεί «πρόκληση». 
Η απάντηση σε αυτό το «Γιατί;» είναι..: Διότι απευθύνεται στα Ένστικτα.

* Ό,τι απευθύνεται στα Ανθρώπινα Ένστικτα είναι Πρόκληση.
Υποχρεωτικώς και αναποφεύκτως.
Ακόμη κι αν έχεις τη δύναμη να αντισταθείς στην Πρόκληση,
δεν σημαίνει ότι η εμφάνισή της δεν σε επηρεάζει·
πρόκειται για έμφυτη λειτουργία, για σύμφυτο αντανακλαστικό,
που σε βάζει στη διαδικασία είτε να ενδώσεις, είτε να αντισταθείς.

* Η Πίππα Μίντλετον είναι πρόκληση εκ’ συμπτώσεως·
δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο ότι είναι εμφανίσιμη·
και πανάσχημη να ήταν, θα συζητιόταν στην Ελλάδα λόγω τού ονόματός της.

* Τα βραβεία «P.I.P.A.» είναι πρόκληση εκ’ συμπτώσεως·
ακόμη κι αν τα αρχικά τους ήταν ελληνικά,
ακόμη, δηλαδή, κι αν ήταν «ρ.ι.ρ.α.»,
το σύμφυτο αντανακλαστικό θα μάς οδηγούσε σε διαστρέβλωση·
πάλι «Π.Ι.Π.Α.» θα τα διαβάζαμε. 
(για την ιστορία,
οι φωτογραφίες που βραβεύθηκαν ουδεμία σχέση είχαν με τσιτσιδώματα) 

*** Εν’ κατακλείδι,
η Πρόκληση έκανε τον Άνθρωπο και όχι ο Άνθρωπος την Πρόκληση.
Η Πρό-Κληση που λέγεται «Φύση» είναι που έκανε, που εγέννησε τον Άνθρωπο
(διότι στην περίπτωση για την οποία συζητάμε,
η μαγική Ελληνική Γλώσσα δίνει στο ρήμα «κάνω»
τη Θεία έννοια τού «γεννώ»).
Έκτοτε,
ο Άνθρωπος δεν σταματά να εφευρίσκει τρόπους για να αντιγράψει,
αλλά και να εμπλουτίσει τη φύση του.

*** Ένα απόφθεγμά μου λέει το εξής..:
«Σοφός είναι ο άνθρωπος που έχει τη δύναμη να αντιστέκεται στην Πρόκληση.»!
Όμως, ο Σοφός Άνθρωπος γνωρίζει πρώτα απ’ όλα,
ότι η Πρόκληση προηγείται τής Σοφίας.
Εκ’ των πραγμάτων...

* Και κάτι τελευταίο..:
Για να κατακτήσεις τη Σοφία, πρέπει να ενδώσεις στην Πρόκληση.
Διότι, μην παραβλέπουμε,
ότι αυτή η ωραία σημερινή μας συζήτηση
-ανεξάρτητα από τις συμφωνίες ή τις διαφωνίες που δύναται να δημιουργήσει- 
οφείλεται στο γεγονός ότι ενδώσαμε
στα τυπικώς φτηνιάρικα θέλγητρα ενός προκλητικού ονόματος βραβείων.
Τελικά, για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται,
ότι για να καταλάβεις πόσο αξίζεις, πρέπει να κάνεις βουτιά στη Φτήνια.
Ζήτω η Πρόκληση!

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω...


*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα...

*** Τα λέμε αύριο...

Ο Υπο-Κοσμικός

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2018, 20:21