*** Φίλες και Φίλοι,
αυτό που συμβαίνει με το «Nomads» και τον ΑΝΤ1,
μόνο ο αντιπρόεδρος τού Εδεσσαϊκού μπορεί να το περιγράψει..:
«Και όταν…, όταν…,
εμείς μπορούσαμε να πάρουμε το “Survivor”, δεν θέλαμε να το πάρουμε…
Και μετά που…, που το πήρε ο Σκάϊ,
εμείς θέλαμε να το πάρουμε αλλά δεν μπορούσαμε…
Και μετά εμείς…, εμείς πήραμε το “Nomads”, που δεν το θέλαμε,
αλλά μάς εθύμιζε το “Survivor”,
που όταν μπορούσαμε να το πάρουμε δεν το θέλαμε
και όταν δεν μπορούσαμε να το πάρουμε το θέλαμε.
Και τώρα βάζουμε στο “Nomads” οκτώ παίκτες τού “Survivor”,
για να μην ξέρουμε αν έχουμε το “Nomads” ή το “Survivor”
και έτσι να μην μπερδευόμαστε ποιο παιχνίδι θέλουμε και ποιο δεν θέλουμε.
Αυτό ακριβώς. Τίποτ’ άλλο.».

*** Φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει άνθρωπος
που να μπερδεύτηκε από αυτό το απλούστατο σκεπτικό των στελεχών τού ΑΝΤ1.
Το γαρ πολύ τής Αποτυχίας, γεννάει Απομίμηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Απόψε ξεκινάει η νέα εποχή τού «Nomads»,
με την είσοδο οκτώ παικτών τού «Survivor».
Πριν από λίγες μέρες,
ο Τούρκος παραγωγός τού πετυχημένου ριάλιτι τού Σκάϊ
έστειλε εξώδικο στον ΑΝΤ1,
κατηγορώντας το κανάλι τού Αμαρουσίου
ότι προβαίνει σε ευθεία αντιγραφή τού «Survivor»·
στο εξώδικο αναφέρονται ως χαρακτηριστικές ομοιότητες
ο αριθμός των ομάδων, τα αντιπροσωπευτικά χρώματά τους,
οι πίστες των αγωνισμάτων,
οι χώροι διαμονής των συμμετεχόντων-συμμετεχουσών
και η διαδικασία τής ψηφοφορίας.

* Από τη μεριά του,
ο ΑΝΤ1 απήντησε ότι έχει αγοράσει τα δικαιώματα τού «Nomads»
από τη βελγική εταιρεία «Caracol»
(γελάει η μάνα τού Μπακούνιν
με την αργκό σημειολογία τού ονόματος τής εταιρείας),
ενώ για να στοιχειοθετήσουν οι ιθύνοντες τού ΑΝΤ1
το επιχείρημα ότι το «Nomads» δεν αποτελεί αντιγραφή τού «Survivor»,
αναφέρουν ότι στην παγκόσμια τηλεοπτική αγορά
υπάρχουν δεκάδες ανάλογα concepts.

*** Ποιος έχει δίκιο;
Ο Σκάϊ ή ο ΑΝΤ1;
Ο Τούρκος παραγωγός τού «Survivor» ή τα ημεδαπά στελέχη τού ΑΝΤ1;
Στην προκειμένη περίπτωση 
έχουμε μία εφαρμογή τού πάλαι ποτέ βουλγαράκειου δόγματος
«Ό,τι νόμιμο (είναι) και ηθικό.».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

*** Ως εξαιρετικά ευαίσθητος σε θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας
(πνευματικός δημιουργός γαρ)
και γνωρίζοντας με ποιον τρόπο λειτουργεί το εγχώριο μικροαστικό σύστημα,
έχω να πω τα εξής…

* Κατ’ αρχάς και κατ’ αρχήν,
δεν έχω αντίρρηση προς τον ισχυρισμό τού ΑΝΤ1
ότι υπάρχουν δεκάδες όμοια concepts.
Άρα, ποιος είναι ο λόγος που πηγαίνει ένας σταθμός και αγοράζει δικαιώματα,
όταν μιλάμε για μία ιδέα,
την οποία όπου κι αν γυρίσεις να κοιτάξεις,
τη βλέπεις μπροστά σου σε διάφορες -πολύ κοντινές μεταξύ τους- παραλλαγές..;

* Εδώ, λοιπόν, ομολογείς, ότι συμμετέχεις σε ένα παγκόσμιο ξέπλυμα·
όχι «ξέπλυμα μαύρου χρήματος», αλλά «ξέπλυμα μαύρης ιδέας».
Πας και αγοράζεις από μία ξένη εταιρεία το δικαίωμα να (απο)μιμείσαι νομίμως.
Επί τής ουσίας,
το δικαίωμα (απο)μίμησης πληρώνεις
και όχι το δικαίωμα χρήσης μίας -όπως παραδέχεσαι- τετριμμένης ιδέας.

* Εν’ κατακλείδι,
για να αποσαφηνίσω σε απόλυτο βαθμό τη θέση μου,
δεν εναντιώνομαι στην επιλογή τού ΑΝΤ1 να προβάλλει το «Nomads»,
αλλά στην επιλογή να πληρώσει δικαιώματα
για κάτι που -καθ’ ομολογίαν των στελεχών του- δεν είναι πρωτότυπο.

*** Πάμε τώρα και στην είσοδο των οκτώ παικτών τού «Survivor» στο «Nomads».

Είναι νόμιμη;
Ναι, είναι νόμιμη.

Είναι ηθική;
Γελάει ο κόσμος.
Για ποιαν ηθική να μιλήσεις σε ένα κανάλι που μέρα με τη μέρα καταρρέει,
που έχει χαθεί κάθε έλεγχος,
που κόβεται η μία εκπομπή μετά την άλλη,
που ο κόσμος τού έχει γυρίσει την πλάτη.

Όταν μιλάμε για ΑΝΤ1,
πρέπει να ξέρουμε ότι μιλάμε πλέον για «θέμα επιβίωσης»·
ο σταθμός ψυχορραγεί,
η Επιβίωση υπερβαίνει την Τηλεοπτική Ηθική και το «Ευ Εκπέμπεσθαι».

Υπ’ αυτήν την έννοια,
το «Survivor» είναι η καθημερινότητα τού ΑΝΤ1,
οπότε, σε αυτήν την αγωνιώδη και απέλπιδα προσπάθεια,  
καταστρατηγείται απροκάλυπτα κάθε έννοια τηλεοπτικής αξιοπρέπειας.

Πλέον,
το πάλαι ποτέ αγαπημένο μότο τού ΑΝΤ1 «Το μοναστήρι να ’ν’ καλά…»,
έχει αντικατασταθεί από το «Ο σώζων εαυτόν σωθήτω».
Το Ζενίθ τού Ναδίρ.

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης