Ακόμη μία ιστορία Νεοελληνικής Ξευτίλας.

Όταν πριν από μία δεκαετία ξεσπούσε η Κρίση στην Ελλάδα,
ανήκα στη μειοψηφία που επίστευε
ότι το πρόβλημα δεν βρισκόταν στην Οικονομία αλλά στην Κοινωνία.
Απλά,
η πολυδεκαετής Κρίση Αξιών έφτασε κάποια στιγμή στο ζενίθ της
και η Χρεωκοπία ήταν η φυσική εξέλιξη μίας σαθρής ουτοπίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στα πρώτα χρόνια τής φτωχοποίησης,
εξεκίνησε να αναπτύσσεται ραγδαία ένας επαγγελματικός κλάδος
που μέχρι τότε δεν είχε θέση στην εγχώρια καθημερινότητα·
κόντρα στη συνολική κατάρρευση,
τα ενεχυροδανειστήρια ξεφύτρωναν παντού
και ήταν οι μοναδικές επιχειρήσεις με θετικό ρυθμό ανάπτυξης.

Σε αυτό το σημείο να τονίσω τα εξής…:
Το Ενεχυροδανειστήριο είναι είδος επιχείρησης
που αναγνωρίζεται από την Ελληνική Νομοθεσία.
Ως εκ τούτου,
δεοντολογικώς δεν δικαιούμαι να τοποθετηθώ
με τρόπο που θα αντιβαίνει προς ό,τι αποδέχεται ο Νομοθέτης.
Όμως,
έχω κάθε νόμιμο δικαίωμα να εκφράσω την προσωπική μου αντίληψη,
καθώς και τα συναισθήματα που μού δημιουργεί η έννοια «Ενεχυροδανειστήριο».

Τα ενεχυροδανειστήρια τα απεχθάνομαι.
Οτιδήποτε στηρίζει την ευημερία του
στον Ανθρώπινο Πόνο, στην Απελπισία και στην Απόγνωση,
το απεχθάνομαι.
Εν κατακλείδι,
όση οικονομική ανάγκη κι αν είχα, ακόμη κι αν λιμοκτονούσα,
ουδέποτε θα επέλεγα αυτήν τη λύση για τον βιοπορισμό μου·
και μην παραβλέπουμε,
ότι όποιος έσπευσε να ανοίξει ενεχυροδανειστήριο όταν εξέσπασε η Κρίση,
δεν ήταν λιμοκτονών και πένητας,
αλλά ένας κεφαλαιούχος καιροσκόπος που είδε να ανοίγεται μπροστά του μία ευκαιρία.
Το Ενεχυροδανειστήριο είναι ένα εμπορικό φαινόμενο,
που ευτυχεί όταν η Κοινωνία δυστυχεί.
Οπότε,
παραδίδω στην κρίση μας, όλους αυτούς που εκμεταλλεύθηκαν τοιουτοτρόπως την Κρίση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βάσει των προσεγγίσεων που περιέγραψα,
εξ αρχής μού προκαλούσε αποστροφή η περιβόητη τηλεοπτική διαφήμιση
που εσύστηνε στους Έλληνες τα «Ενεχυροδανειστήρια “Ριχάρδος”»
ως αποκούμπι τής ξαφνικής οικονομικής ανέχειάς τους.
Μία διαφήμιση,
που με το πέρασμα τού χρόνου η προβολή της αυξανόταν με γεωμετρική ακρίβεια·
προφανώς οι «δουλειές» πηγαίναν’ καλά,
οπότε υπήρχε και η δυνατότητα αγοράς μπόλικου τηλεοπτικού χρόνου.

Εδώ, λοιπόν, φτάνουμε στην Κορύφωση τής Αηδίας.
Τα mainstream κανάλια
που στις δημοσιογραφικές εκπομπές τους και στα δελτία ειδήσεών τους 
δήθεν κόπτονται για τον λαό,
προέβαλλαν αδιαλείπτως όλα αυτά τα χρόνια τη συγκεκριμένη διαφήμιση.

Αφού λοιπόν άκουγες πρώτα τούς γνωστούς και μη εξαιρετέους δημοσιογράφους,
να χρησιμοποιούν μετά μανίας στις εκπομπές τους
λαϊκίστικους προσδιορισμούς ψευδεπίγραφης συμπόνιας για τούς πολίτες,
αποκαλώντας τους «φουκαράδες» και «κακομοίρηδες»,
αφού τούς άκουγες να ξεστομίζουν για εκατομμυριοστή φορά
το θλιβερό αγαπημένο τους τσιτάτο
«Δεν είναι ότι δεν θέλει να πληρώσει ο άνθρωπος. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ.»,
αμέσως μετά δίναν’ χαμογελαστοί την πάσα για το διαφημιστικό διάλειμμα,
όπου ως λύση για τον κακομοίρη, τον φουκαρά,
τον άνθρωπο που δεν είχε να πληρώσει,
παρουσιάζονταν τα «Ενεχυροδανειστήρια “Ριχάρδος”».

Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι
ότι δεν επρόκειτο για σποτάκια με τον συμβατικό χρόνο των 15-30 δευτερολέπτων
που έχουν στη συντριπτική πλειονότητά τους οι διαφημίσεις,
αλλά βλέπαμε κοτζάμ «παρέλαση» των υποκαταστημάτων ανά την Ελλάδα
που έφτανε σε διάρκεια τα τρία ολόκληρα λεπτά.
Επίσης,
πρέπει να τονιστεί ότι συχνά αυτό το εκτενέστατο σποτ
έπαιζε δύο φορές στο ίδιο διαφημιστικό διάλειμμα
(προφανώς, για την Εμπέδωση).

Έτσι,
τα συστημικά κανάλια συνήργησαν -με το αζημίωτο φυσικά-
ώστε τα «Ενεχυροδανειστήρια “Ριχάρδος”» να προσλάβουν
την εξαιρετικά επικίνδυνη και αποσαθρωτική για τις δομές τής Κοινωνίας 
διάσταση τού «cult».

Νόμιμοι αργυρώνητοι,
εξωθούσαν τούς πολίτες να μετατρέπουν τον χρυσό τους σε άνθρακα.
Αυτό ακριβώς είναι το «κατηγορώ» μου προς τούς τηλεοπτικούς σταθμούς· 
ότι μετέτρεψαν το «Ενεχυροδανειστήριο» σε «Κουλτούρα». 

Σ.Σ.: Τα ενεχυροδανειστήρια «Τηλεοπτικοί Σταθμοί»
αγοράζουν την αξιοπρέπειά σας σε ατιμία κοσμήματος και όχι απλώς χρυσού.

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες Δευτέραν τα σπουδαιότερα…

*** Καλό Σαββατοκύριακο να έχετε. Τα λέμε τη Δευτέρα…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης