H εντελώς διαφορετική λύση για τη διατήρηση της δημοσιογραφίας είναι το μη κερδοσκοπικό μοντέλο. Η ProPublica, ερευνητική αίθουσα ειδήσεων που ιδρύθηκε το 2007, απασχολεί πλέον περισσότερα από εκατό άτομα. 

Το Texas Tribune, επιτυχημένη τοπική επιχείρηση ειδήσεων, και το Marshall Project, που επικεντρώνεται σε ζητήματα ποινικής δικαιοσύνης, είναι επίσης μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί. Ωστόσο το αμερικανικό κοινό για τη μη κερδοσκοπική δημοσιογραφία είναι σχετικά περιορισμένο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πέρυσι, το Salt Lake Tribune έλαβε έγκριση από την Υπηρεσία Εσωτερικών Εσόδων για να γίνει η πρώτη εφημερίδα παλαιού τύπου στις Ηνωμένες Πολιτείες που μετατράπηκε σε μη κερδοσκοπική κατάσταση.

Ο ιδιοκτήτης και εκδότης του Tribune, Paul Huntsman, γιος του πρώην δισεκατομμυριούχου Jon Huntsman, ξεκίνησε την πρωτοβουλία. Η ιδιοκτησία των τοπικών εφημερίδων συγκεντρώνεται όλο και περισσότερο, τα αμοιβαία κεφάλαια κινδύνου και οι εταιρείες ιδιωτικών μετοχών έχουν αρχίσει να συγκεντρώνουν χαρτιά ως περιουσιακά στοιχεία που βρίσκονται σε κίνδυνο. Η ενοποίηση καθιστά λιγότερο πιθανό ότι η απόφαση του Tribune θα επαναληφθεί σε μεγάλη κλίμακα.

Σύνταξη Κ. Μπετινάκης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης