Η αποτρόπαια «νεκρολογία» μίας διαταραγμένης ψυχής.
 

Η «Ψυχώ» τού Άλφρεντ Χίτσκοκ είναι αναμφίβολα η πιο κλασική ταινία τρόμου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

στην Ιστορία τού Παγκόσμιου Κινηματογράφου.

Επειδή ο νεαρόκοσμος που -ως επί το πλείστον- παρακολουθεί το «Big Brother»

ίσως έχει άγνοια για την υπόθεση τού εν λόγω ψυχολογικού θρίλερ,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

να αναφέρω συνοπτικά ότι ο κεντρικός ήρωας Νόρμαν Μπέϊτς (Άντονι Πέρκινς)

είναι ένας ψυχοπαθής δολοφόνος που έχει σκοτώσει τη μητέρα του

και -βάσει τής σχέσης αγάπης και μίσους που τούς ένωνε

όταν αυτή βρισκόταν εν ζωή-

διατηρεί το ευρισκόμενο σε αποσύνθεση πτώμα της, μιλάει μαζί της,

και μεταμφιέζεται σα να είναι εκείνη.

 

Η αδυναμία αποκοπής τού ομφάλιου λώρου,

η αδυναμία απογαλακτισμού,

η παθολογική σύνδεση με πρόσωπο που έχει φύγει,

η προσκόλληση στο παρελθόν,

η σύγχυση προσωπικότητας,

η διαρκής εναλλαγή διάθεσης και συμπεριφοράς,

ήταν τα στοιχεία που ανήγαγαν την «Ψυχώ» στην κορυφή τού είδους της

και τής προσέδωσαν διαχρονική αξία.

 

Ε, λοιπόν,

αυτά τα στοιχεία -τηρουμένων, βεβαίως, των αναλογιών-

βλέπουμε να εκφράζονται τις τελευταίες ημέρες στο «Big Brother»

από τη συμμετέχουσα που θεωρείται ως η σχεδόν βέβαιη νικήτρια τού ριάλιτι.

Από την «Ψυχώ», στην Άννα-Μαρία Ψυχαράκη.

 

Είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο

ότι αυτή η γυναίκα βρίσκεται υπό το καθεστώς τρομακτικής πίεσης

και πως ο -επί 3,5 μήνες- εγκλεισμός της στο «σπίτι»

την έχει οδηγήσει σε άκρως ανησυχητικές συμπεριφορές·

η ψυχολογική της αστάθεια βρίσκεται πλέον σε επίπεδα

που υπό συνθήκες ανθρωπισμού θα είχαν σημάνει συναγερμό,

όμως -καθώς φαίνεται- η παραγωγή και οι «fans» τής Άννας-Μαρίας

αγρόν αγοράζουν (καθείς για τούς δικούς του χαμερπείς λόγους).

 

Όσα αντικρίσαμε στο επεισόδιο τής Δευτέρας ήταν έμπλεα τραγικότητας·

ένα φαινομενικώς αθώο παιχνίδι

που είχε ως κεντρική στόχευση την επίτευξη αστείων στιγμιοτύπων,

έγινε η αιτία να δούμε σκηνές

που παρέπεμπαν ευθέως σε μεσαιωνίζοντα ιδρύματα

σαν το πάλαι ποτέ «κολαστήριο τής Λέρου».

 

Οι πέντε εναπομείναντες παίκτες που έχουν περάσει στον τελικό,

βρέθηκαν μπροστά σε καδραρισμένες φωτογραφίες αποχωρησάντων

και εκλήθησαν να επιλέξουν ένα άτομο έκαστος·

η δοκιμασία όριζε ότι θα έπρεπε να κυκλοφορούσαν διαρκώς με την επιλεγμένη φωτογραφία

και να μιλούσαν με το απεικονιζόμενο πρόσωπο.

 

Εκεί, λοιπόν,

που περιμέναμε να απομακρυνόμασταν -έστω για λίγο, έστω προσωρινώς-

από την τοξικότητα και την πόλωση που είναι διάχυτες στο φετινό «Big Brother»,

εκεί που αδημονούσαμε για μερικές στιγμές χαλάρωσης,

ξεδιπλώθηκε μπροστά μας ένα δυστοπικό και δυσοίωνο σκηνικό

που πάει -όχι μόνο την τηλεόραση, αλλά πάνω απ’ όλα…- την Κοινωνία

πολλά χρόνια πίσω.

 

Η Άννα-Μαρία εξεκίνησε να οδύρεται, να αρνείται να συμμετάσχει στο παιχνίδι,

να κλείνεται στην ντουλάπα εν μέσω λυγμών

(ναι, όπως το διαβάζετε·

μία 36χρονη γυναίκα κλείστηκε -ενώπιον των συγκατοίκων της- στην ντουλάπα  

και έκλαιγε επειδή δεν άντεχε αυτήν τη ρετροσπεκτίβα).

Τα χειρότερα, όμως, δεν είχαν έρθει ακόμη…

 

Όταν προσήλθε στην αίθουσα με τα ευμεγέθη κάδρα,

αντί να επιλέξει ένα, τα επέλεξε σχεδόν όλα,

αγκαλιάζοντάς τα και χαϊδεύοντάς τα.

Τα άτομα που είχαν φύγει,

έγιναν άθελά τους πρωταγωνιστές σε μία τραγική και μακάβρια σκηνή,

καθώς αυτή η γυναίκα τα μοιρολογούσε λες και είχαν φύγει από τη ζωή.

Η αποτρόπαια «νεκρολογία» μίας διαταραγμένης ψυχής.

 

(Δείτε και ακούστε τις σοκαριστικές σκηνές,

αφού πρώτα σάς πω ότι -κατά την προσωπική μου άποψη-

το ακόλουθο βίντεο είναι ακατάλληλο για ανηλίκους

διότι εμπεριέχει σκληρές στιγμές ψυχολογικής αστάθειας.)

Δυστυχώς, δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό,
αφού υπάρχουν πάμπολλα ακόμη
που πιστοποιούν ότι η εν λόγω συμμετέχουσα διατρέχει τεράστιο κίνδυνο·
μόνο τις τελευταίες ημέρες παρηκολουθήσαμε ακόμα δύο άκρως ανησυχητικά συμβάντα,
τα οποία σάς παραθέτω ευθύς αμέσως
ώστε στη συνέχεια να προβούμε στο επιμύθιο…

(Δείτε και ακούστε τη σοκαριστική σκηνή,

όπου κλαίει μόνη της μπροστά στον καθρέφτη και χαϊδεύει το είδωλό της.

Παρατηρήστε ότι εν όσω εξωτερικεύει τον οδυρμό της

και λέει τις φράσεις

«Δεν πειράζει, κοριτσάκι μου εσύ.

Είπαμε… Εσύ την έχεις πάρει τη θέση στον παράδεισο. 

Ό,τι και να γίνει εδώ, την έχεις πάρει, την έχεις κερδίσει…

Την έχεις κερδίσει, Αννούλα μου γλυκιά…»,

ταυτοχρόνως φτιάχνει επιμελώς τα μαλλιά της

και την μπαντάνα που έχει στο κεφάλι της.) 

(Και τέλος, δείτε τη σοκαριστική σκηνή,
όπου άνευ λόγου και αιτίας
-προκειμένου να ειρωνευτεί τον Ζακ-
αρχίζει να κοπανιέται με τρόπο που παραπέμπει σε εικονοπλασίες εξορκισμού·
θα ήταν κωμικό,
αν δεν είχε ήδη εμφανίσει αναρίθμητες προβληματικές συμπεριφορές.)

Επιμύθιο:
Έχω επανειλημμένα υποστηρίξει στην αρθρογραφία μου,
ότι το «Big Brother» είναι
«Η Σημαντικότερη Εκπομπή στην Ιστορία τής Παγκόσμιας Τηλεόρασης»·
αυτή η αξιολόγησή μου έγκειται στο γεγονός
ότι το συγκεκριμένο ριάλιτι αποτελεί την υπέρτατη ενσάρκωση
τού έξοχου στίχου της Γαλάτειας Καζαντζάκη
«Εικόνα σου είμαι, Κοινωνία, και σού μοιάζω…».

Ε, λοιπόν,
τα άρρωστα και αρρωστημένα σκηνικά
που προβάλλονται φέτος μέσα από το ριάλιτι τού «Σκάϊ»
και καθαγιάζονται από ένα μεγάλο τμήμα τού τηλεοπτικού πληθυσμού,
μαρτυρούν την αρρώστια και τη σαπίλα τής Νεοελληνικής Κοινωνίας.

Στις 5 Νοεμβρίου έγραψα και εδημοσίευσα το πόνημα με τίτλο
«Οι υποστηρικτές τής Άννας-Μαρίας “σκοτώνουν” την Άννα-Μαρία»
και υπότιτλο
«Η κακομοίρικη και μικροαστική Νεοελληνική Κοινωνία
δημιουργεί το επόμενο θύμα της.»
(https://www.zougla.gr/media/article/i-ipostiriktes-tis-anas-marias-skotonoun-tin-ana-maria).

Είχα δρομολογήσει να εσυνέχιζα το προαναφερθέν άρθρο

-με εφ’ όλης τής ύλης δευτερολογία-

όταν θα ολοκληρωνόταν το «Big Brother»

(καθώς προέχει να αναδειχθεί νικητής οποιοσδήποτε άλλος,

εκτός από την παθολογική ψεύτρα, καθ’ έξιν διαστρεβλώτρια και υποδαυλίστρια καβγάδων,  

που συμπυκνώνω στον προσδιορισμό «Παπατζού»).

 

Όμως, δεν γίνεται να μείνω αμέτοχος και απαθής,

ενώ εξελίσσονται μπροστά μας όσα κατέγραψα σήμερα.

Ποια πρωτιά και ποια εκατό χιλιάρικα;

Αλίμονο σε αυτούς -που ελέω τής (όποιας) ιδιοτέλειάς τους- παραβλέπουν

ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μία «βελούδινη δολοφονία».

… 

 

Σε μία ανθρώπινη κοινωνία,

έπρεπε ήδη να είχε εκδοθεί «Soul Alert» για την Άννα-Μαρία Ψυχαράκη.

 

Αντ’ αυτού, οδεύουμε νομοτελειακώς στη σύγχρονη «Ψυχώ»,

όπου η «Μεγάλη Νικήτρια» θα είναι στην πραγματικότητα «Μεγάλη Ηττημένη»

και όταν οι κάμερες και τα φώτα σβήσουν

θα έχουν αφήσει πίσω τους μία «ζωντανή-νεκρή».

 

Διόλου τυχαίο, άλλωστε,

ότι σε ετούτην την τελευταία εβδομάδα τού «Big Brother»

η εν λόγω αλλόκοτη ύπαρξη αποφεύγει τούς εναπομείναντες στο «σπίτι»

και τούς μιλάει με τα πιο υποτιμητικά και επιθετικά λόγια

χωρίς να επιδεικνύει την παραμικρή (εν)συναίσθηση προς το γεγονός

ότι ένα μεγάλο ταξίδι φτάνει στο τέλος του.

 

Επίσης, διόλου τυχαίο,

ότι η εν λόγω αλλόκοτη ύπαρξη αγαπάει μόνο τούς «νεκρούς» συμπαίκτες της,

φτάνοντας στο μακάβριο σημείο να χαϊδεύει, να αγκαλιάζει και να φιλάει

τα κάδρα με τις φωτογραφίες τους·

το μοιρολόϊ της για άτομα που όταν βρισκόντουσαν ακόμα μέσα στο ριάλιτι

τα είχε κατηγορήσει για προδοσίες εις βάρος της,

δείχνει τα πάντα για τον ψυχισμό της.

 

Ως εκ τούτων,

δεν χρειάζεται να είμαστε προφήτες

για να αντιληφθούμε τι θα συμβεί σε αυτό το άτομο όταν οι κάμερες και τα φώτα σβήσουν.

Το μέλλον είναι ήδη εδώ, το μέλλον είναι ήδη «Ψυχώ».

 

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης