Αυτό είναι το συμπέρασμα από τα δελτία ειδήσεων τού Σαββατοκύριακου…

Ποιος είναι ο λόγος
που ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί αφιερώνουν ολόκληρο το κεντρικό δελτίο τους
στα επεισόδια που γίνονται ανήμερα τής Επετείου τού Πολυτεχνείου;
Ποιος είναι ο λόγος
που επί μία ώρα προβάλλονται οι συμπλοκές κάποιων κουκουλοφόρων με τα Μ.Α.Τ.
στους δρόμους πέριξ τού Εμβληματικού Πανεπιστημιακού Ιδρύματος;
Εν’ τέλει,
πρόκειται για ειλικρινή και ανιδιοτελή ενημέρωση
που έχει ως μοναδικό της σκοπό την προστασία τού κοινωνικού συνόλου
ή υποκρύπτονται άλλους είδους κίνητρα
τα οποία επικαλύπτονται από δήθεν αγαθές προθέσεις..;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι απαντήσεις στα προαναφερθέντα κομβικά ερωτήματα
προκύπτουν από το Παρελθόν και από τη Σύγκριση.
Επί παραδείγματι,
οι τρεις τόνοι ηρωΐνης τού «Noor One»
απησχόλησαν από ελάχιστα έως καθόλου τα ελληνικά κανάλια·
τα ίδια κανάλια που κόπτονται για τούς κάδους σκουπιδιών
που οι «μπαχαλάκηδες» καίνε στη Στουρνάρη,
τα ίδια κανάλια που θλίβονται για τα οδοφράγματα, τις μολότοφ
και τις φθορές που υφίστανται οι περιουσίες των πολιτών,
τα ίδια κανάλια που διακηρύσσουν σε κάθε τόνο την αξία τής εννόμου τάξεως,
αυτά τα ίδια κανάλια ουδόλως συγκινήθηκαν από ένα φορτίο ναρκωτικών
που θα εσκόρπιζε τον θάνατο σε χιλιάδες ανθρώπους.

Ακόμη κι αν δεχθούμε
ότι τα επεισόδια στο Πολυτεχνείο είναι τηλεοπτικώς «πιασιάρικα»
και προβάλλονται εκτενέστατα ως μία επιλογή εμπορικότητας,
στην περίπτωση τού «Noor One» αυτή η προσέγγιση ισχύει στη νιοστή·
τρεις τόνοι πρέζας,
εφοπλιστής και ιδιοκτήτης μεγάλης ομάδας κατηγορούμενος ως ο «χρηματοδότης»,
εμπλεκόμενοι οι οποίοι πεθαίνουν ο ένας μετά τον άλλον
με τρόπους που εγείρουν τεράστια ερωτηματικά.
Αντί για αναφορές επί αναφορών και για πλούσια ρεπορτάζ
(με εκ’ προοιμίου εξασφαλισμένη την τεράστια τηλεθέαση),
η εκκωφαντική σιωπή κυρίαρχη στα δελτία ειδήσεων.

Άρα, ποιο είναι το συμπέρασμα;
Τα Εξάρχεια είναι πιο επικίνδυνα από το «Noor One».
Για την ακρίβεια, τα «Εξάρχεια». Σε εισαγωγικά.
Αυτό που συμβολίζουν τα «Εξάρχεια»
είναι πολύ πιο επικίνδυνο για το εγχώριο (τηλεοπτικό) σύστημα
από αυτό που συμβολίζει το «Noor One».
Τα «Εξάρχεια» πηγαίνουν κόντρα σε συμφέροντα,
το «Noor One» εξυπηρετεί συμφέροντα.
Με τα «Εξάρχεια» λαλίστατοι, στο «Noor One» μόκο.
Πάνω απ’ όλα το Συμφέρον, πάνω απ’ όλα η Ομερτά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η παρατεταμένη προβολή εικόνων βίας από το Πολυτεχνείο,
έχει ως στόχο της να πλήξει τα Ιδανικά που συμβολίζει το «Πολυτεχνείο»
και να ανοίξει διάπλατα την πόρτα στον Φασισμό.
Και θα επιχειρηματολογήσω πάνω σ’ αυτό,
αντλώντας ένα εκκωφαντικό παράδειγμα
από τις εγχώριες αλλά και τις διεθνείς μεταδόσεις ποδοσφαιρικών αγώνων..:
Υπάρχει ρητή εντολή από τις αρμόδιες αρχές
να μη μένουν οι κάμερες πάνω σε τυχόντα επεισόδια,
ώστε να μη γίνεται υποβάθμιση τού προϊόντος
και να μη μειώνεται το κύρος του.
Προφανώς,
κάποιοι τηλεοπτικοί ινστρούχτορες επιθυμούν διακαώς
να πληγεί ανεπανόρθωτα το Κύρος τού «Πολυτεχνείου» και τής Δημοκρατίας,
για λόγους που -δυστυχώς γι’ αυτούς- δυνάμεθα να αντιληφθούμε.

Δεν υπερασπίζομαι αυτούς που κάνουν τα επεισόδια στο Πολυτεχνείο.
Ούτε αυτούς που πετούν μολότοφ στους «μπάτσους»,
ούτε αυτούς που καταστρέφουν περιουσίες,
πόσω μάλλον αυτούς που καίνε την Ελληνική Σημαία.
Όμως, κάτω από τις κουκούλες δεν γνωρίζουμε ποιοι κρύβονται,
οπότε είναι και λάθος να σπεύδουμε να καταδικάσουμε
συγκεκριμένες ιδεολογικές ομάδες.

Το de facto συμπέρασμα ότι για όλα ευθύνονται οι αντιεξουσιαστές και οι αναρχικοί,
είναι εξαιρετικά βολικό για το Σύστημα
(ναι,
το ίδιο σύστημα που διϋλίζει την Αναρχία και καταπίνει τρεις τόνους πρέζας).
Παρά ταύτα, ας δεχθούμε μέχρι κεραίας ό,τι βολεύει το Σύστημα·
ας δεχθούμε ότι οι μπαχαλάκηδες, οι κουκουλοφόροι,
είναι κάποιοι άμυαλοι βίαιοι νεαροί, κάποιοι κάφροι με «αναρχικό» περίβλημα,
που διαταράσσουν στο έπακρο τη Δημόσια Τάξη και την Κοινωνική Γαλήνη
(τις ποιες;).

Εάν λοιπόν προβούμε σε μιαν τέτοιαν παραδοχή,
φτάνουμε στη Ρίζα τού Προβλήματος.
Τι κάνει το Σύστημα (και δη, το τηλεοπτικό)
προκειμένου να χειραγωγεί και να ποδηγετεί τη Μάζα;
Τής χαιδεύει τα αφτιά
και τής λέει ότι δεν ευθύνεται η ίδια για την Τεράστια Αποτυχία της.
Διότι,
συνιστά Τεράστια Αποτυχία
να είσαι μία κοινωνία που τα 18χρονα και τα 20χρονα αναπτύσσουν τέτοια βία.

Είδατε τόσα χρόνια έστω έναν εγχώριο τηλεοπτικό σταθμό
να κάνει έστω μία εκπομπή για τα Αίτια;
Ούτε ένας σταθμός, ούτε μία εκπομπή.
Τα επεισόδια στο Πολυτεχνείο είναι ένα ετήσιο μικρού μήκους happening
για τούς φοβικούς και υστερικούς νοικοκυραίους,
το οποίο θα τούς φορτίσει τις μπαταρίες τού παρωπιδισμού τους
για ικανοποιητικό χρονικό διάστημα.

Εδώ δεν έχω παρά να θαυμάσω για απειροστή φορά την έξοχη Ελληνική Γλώσσα,
η οποία -όπως έχω ξαναγράψει-
είναι ο σημαντικότερος πολιτιστικός και πολιτισμικός θησαυρός παγκοσμίως
(και σε ολόκληρη την Ιστορία τής Ανθρωπότητας)· 
είναι μία γλώσσα πλασμένη από ευφυείς ανθρώπους
και προορισμένη για ευφυείς ανθρώπους.

Η Ελληνική Γλώσσα έχει αναρίθμητους τρόπους να διακωμωδεί, να σατιρίζει
και να καταδεικνύει τις παθογένειες μέσω τής βαθιάς ειρωνείας της.

Ο «Νοικοκυραίος».
Η κατάληξη «-αίος» που αποδομεί μέσω τής τεχνητής υφέρπουσας μεγέθυνσης
(σημειωτέον ότι το παραγωγικό επίθημα «-αίος»
είθισται να χρησιμοποιείται για να δηλώσει καταγωγή ή εθνικότητα·
στοιχείο που κάνει ακόμη πιο καταπληκτικά ειρωνικό
τον προσδιορισμό «νοικοκυραίος»).

Ο Νοικοκυραίος ουδέποτε υπήρξε ή θα υπάρξει Νοικοκύρης.
Ο Νοικοκύρης νοιάζεται ΚΑΙ για την Κοινωνία,
ο Νοικοκυραίος νοιάζεται μόνο για το τομάρι του και για τον μικρόκοσμό του.
Δείξε στον Νοικοκυραίο κουκουλοφόρους, μολότοφ και κάδους να καίγονται,
και πάρ’ του την ψυχή.

Για να κλείσω σουρεαλιστικά…
Αν ο «Φάουστ» ήταν νοικοκυραίος,
ο «Μεφιστοφελής» θα ήταν κάδος σκουπιδιών.
Ο «Φάουστ» πουλάει την ψυχή του σε έναν κάδο σκουπιδιών·
έτσι εξηγείται η προσκόλλησή του σε αυτά που τού σερβίρει η Τηλεόραση.

Σ.Σ. Από τη «φλεγόμενη βάτο» στον «φλεγόμενο κάδο».
Αυτή είναι η εξέλιξη τού «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια».
Και οι νοούντες νοήτωσαν…

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης