*** Αναμφίβολα υπήρξε το πιο μισητό πρόσωπο τού 2017 για τούς τηλεθεατές·
η τεράστια επιτυχία τού «Survivor» οφειλόταν στο δίπολο που αναπτύχθηκε
ανάμεσα στον λαϊκό ήρωα -και μετέπειτα νικητή τού ριάλιτι επιβίωσης- Ντάνο
και στον Στέλιο Χανταμπάκη.

Μία διένεξη μεταξύ των δύο συμμετεχόντων στην αρχή τού παιχνιδιού,
ήταν το ιδανικό «ορεκτικό» για τη φαντασία των τηλεθεατών.
Στα πλάνα που είχε επιλέξει να προβάλει η παραγωγή,
αναδεικνυόταν ο σοβαρός χαρακτήρας τού Γιώργου Αγγελόπουλου,
ενώ κατεδεικνύονταν η ειρωνεία και η τζάμπα μαγκιά τού Χανταμπάκη·
συνάμα, καλλιεργούταν κι η ιδέα τής ύπαρξης κλίκας,
με αυτόν ως αρχηγό, υποκινητή και ενορχηστρωτή,
και με απώτερο στόχο να εξολοθρευτεί ο άκρως ανταγωνιστικός Σκιαθίτης.
Η σπίθα στην πυριτιδαποθήκη τής τηλεθέασης είχε μπει·
ο κόσμος ήδη ταυτιζόταν και έπαιρνε θέση στην κόντρα,
ο κόσμος είχε ήδη καταλήξει ποιον θα εστήριζε
και ποιον θα απεκαθήλωνε σε κάθε ευκαιρία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ατμόσφαιρα μετετράπη από σκληροπυρηνική σε τοξική,
όταν ο Χανταμπάκης -σε μία απαράδεκτη κίνηση «unfair»-
καθυστερούσε επιδεικτικά να τελειώσει κάποια δοκιμασία
στην οποία ήταν σίγουρος νικητής.
Πλέον,
οι τηλεθεατές τον μισούσαν με όλην τη δύναμη τής ψήφου τους
και τον περίμεναν στη γωνία
για να τον εξοστράκιζαν -με την πρώτη ευκαιρία- από το παιχνίδι.
Όμως,
επειδή κι αυτός ήταν δυνατός παίκτης, αργούσε να βγει προτεινόμενος·
απ’ την άλλη, το μίσος δεν μπορούσε να περιμένει.

Χιλιάδες αρνητικά σχόλια
πλημμύριζαν τούς λογαριασμούς του στα «social media»
και στα hashtags τής εκπομπής.
Ύβρεις, απαξίωση, κατάρες, κατακραυγή.
Η οικογένειά του, οι φίλοι του, και κάποιοι ελάχιστοι υποστηρικτές του,
δέχονταν επιθέσεις που αγγίζανε τα όρια τής βαρβαρότητας.
Όποιος τολμούσε να μιλήσει υπέρ τού Χανταμπάκη,
ανελάμβανε το κόστος τής απομόνωσης, τού διασυρμού και τής διαπόμπευσης·
ο Δημόσιος Διάλογος είχε μεταβληθεί σε αρένα και σε ιδιότυπη «Σπιναλόγκα».

Οι τηλεθεατές εκδικούνταν πλέον με κάθε τρόπο, δίκαιο ή άδικο.
Αντιμετωπίζαν’ τον Χανταμπάκη με προαποφασισμένη ετυμηγορία·
οτιδήποτε εκπορευόταν από αυτόν,
αποκτούσε ακαριαία αρνητικό πρόσημο.
Η Μονομέρεια είχε φτάσει στο ζενίθ
και ακόμη κι ένα άκακο αστείο που έκανε
χρησιμοποιώντας το μαγιό συμπαίκτριάς του,
παρερμηνεύθηκε και έγινε μία ακόμη «σημαία» εναντίον του.
Η αποχώρησή του από το ριάλιτι εξεσήκωσε θύελλα πανηγυρισμών,
με το Διαδίκτυο να μετατρέπεται σε «Ομόνοια»
και να θυμίζει τις πάλαι ποτέ συγκεντρώσεις των οπαδών των ελληνικών ομάδων
μετά από ευρωπαϊκό θρίαμβο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το «Survivor» ολοκληρώθηκε με δίκαιο νικητή τον Γιώργο Αγγελόπουλο,
τα πνεύματα καταλάγιασαν.
Και μετά, εξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση…

Λίγους μήνες μετά το τέλος τού «Survivor»,
η Όλγα Πηλιάκη, σύντροφος τού Στέλιου Χανταμπάκη,
αποδέχεται την πρόταση να συμμετάσχει στο «Nomads»
που φέρνει στους δέκτες μας ο «ΑΝΤ1».

Αυτή η όμορφη και γοητευτική γυναίκα είναι πρωταθλήτρια τής Γυμναστικής,
με συμμετοχές σε Ολυμπιακούς Αγώνες και σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Καθ’ όλην τη διάρκεια τής παρουσίας της στο εν’ λόγω ριάλιτι,
επέδειξε εξαιρετική αξιοπρέπεια, σοβαρότητα, αγωνιστικότητα, πειθαρχία,
καθώς και σεβασμό προς άπαντες τούς συμπαίκτες και αντιπάλους.
Ο κόσμος ήρχισε μέσω τής Όλγας
να ανασκευάζει την άποψή του και για τον Στέλιο.

Η Ανασκευή συνεχίστηκε,
όταν η Πηλιάκη εμφανίστηκε ξανά στις οθόνες μας
μέσα από το «Dancing With The Stars».
Κι εκεί η παρουσία της ήταν εξόχως θετική,
ενώ έχει χαραχτεί στη μνήμη μου η στιγμή από ένα «live»
όπου ο μικρός γυιος τού ζεύγους (ξε)φεύγει από τον μπαμπά του
και κρεμιέται πάνω στη μαμά του.
Εκείνη, ούσα λαχανιασμένη, καθώς έχει μόλις ολοκληρώσει τον χορό της,
προσπαθεί αρχικώς με μητρική στωϊκότητα
να αφήσει το παιδί στη φροντίδα τού άντρα της,
αλλά είναι γαντζωμένο από τη μέση της και αρνείται να την αφήσει.
Τότε,
αυτή η αξιοθαύμαστη νευρώδης λιγνή γυναίκα υπερβαίνει την κούρασή της
και παίρνοντας το παιδί στην αγκαλιά της
ανεβαίνει τη μεγάλη σκάλα που οδηγεί στα παρασκήνια τού show.
Η Όλγα Πηλιάκη προτάσσει τη Μητρική Ιδιότητα,
αγνοώντας τις τηλεοπτικές νόρμες·
συνάμα,
βάζει ένα ακόμη λιθαράκι
στην αποκατάσταση τής σχέσης τού πατέρα των παιδιών της με τον Κόσμο.

Και φτάνουμε στο «Nomads Νο2»,
όπου η έμπνευση των ιθυνόντων τού «ΑΝΤ1»
να προσποριστούν την επιτυχία τού «Survivor»
και να βάλουν στο παιχνίδι τούς «Εισβολείς»
(δηλαδή,
μία ομάδα που αποτελείται
από πρώην συμμετέχοντες και συμμετέχουσες τού ριάλιτι τού «Σκάϊ»),
φέρνει ξανά στο επίκεντρο τον Στέλιο Χανταμπάκη.

Πλέον δείχνει κι ο ίδιος να έχει αντιληφθεί τα πρότερα λάθη του,
είναι ταπεινός, συγκρατημένος, διόλου προκλητικός.
Έχει φτάσει η ώρα
να συνειδητοποιήσει με τον πιο όμορφο τρόπο τη Σοφία τού Κόσμου.

Οι τηλεθεατές, οι οποίοι συχνά αμφισβητούνται για το κριτήριό τους,
οι τηλεθεατές, που ενίοτε είναι -εν’ γνώσει τους ή εν’ αγνοία τους- άδικοι,
επιδεικνύουν Σοφία μέσω τής Τελικής Δικαιοσύνης.
Ο Στέλιος Χανταμπάκης και ο Γιάννης Σπαλιάρας
τίθενται σε ψηφοφορία για την παραμονή στο ριάλιτι·
το μεγάλο φαβορί, ο «Μίστερ 4.000», ο «Σφάχτης τής Καρύδας», αποχωρεί.
Ο Κόσμος που πριν από έναν χρόνο καθύβριζε και καταριόταν τον Χανταμπάκη,
τώρα τον κρατάει -κόντρα σε όλα τα προγνωστικά- στο παιχνίδι.

Ο πιο μισητός τηλεοπτικός χαρακτήρας τού 2017
μένει σύξυλος από την απρόσμενη εξέλιξη.
Ξάφνου αισθάνεται ότι δεν έχει μόνο την ευθύνη τού «εγώ» του
και τής οικογένειάς του,
αλλά πλέον φέρει και το βάρος να δικαιώσει έναν κόσμο
από τον οποίον μέχρι πρότινος εβίωνε απόρριψη.
Ο χθεσινός συγκλονιστικός τελικός
(με τον επίσης άξιο φιναλίστ Γρηγόρη Μόργκαν),
έμοιαζε ως η προδιαγεγραμμένη μοίρα ενός παιχνιδιού
που έμελλε να αποτελέσει «Καθαρτήριο».

Ο Στέλιος Χανταμπάκης είναι ο δίκαιος νικητής τού «Nomads».
Όχι μόνος του. Ολόκληρη η οικογένειά του είναι νικήτρια.
Η γυναίκα του που τον αποκαλεί «Ο μπαμπάς μας»,
τα δύο παιδάκια τους,
αλλά και ο Κόσμος.
Ο Κόσμος που ξέρει να αδικεί, ο Κόσμος που ξέρει να δικαιώνει.

Καλές Γιορτές σε όλον τον Κόσμο!

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης