Όταν το «Μνημείο τού Ολοκαυτώματος» μετατρέπεται σε… «μνημείο-καπέλο».

Δεν επρόλαβε να καταλαγιάσει το θέμα
με την πρόσφατη ανοησία τής Ιωάννας Μπέλλα
και προέκυψε νέο ζήτημα με την Ιωάννα Τούνη
(παρ’ ότι το αγαπώ το όνομα,
εδώ ταιριάζει η διασκευή τής πασίγνωστης ελληνικής φράσης:
«Σαρανταπέντε “Γιάννες”, μίας κότας γνώση.»).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ζούμε στην εποχή που ολοένα και πληθαίνουν οι «wanna be Kardashian»,
οπότε ήταν εκ’ των ων ουκ άνευ βέβαιο
ότι τα κρούσματα απύθμενης ποζεριάς
θα αυξάνονται διαρκώς και μάλιστα με γεωμετρική πρόοδο.

Η Ιωάννα Τούνη και η Ιωάννα Μπέλλα είναι «φαινόμενα των καιρών»·
πρόκειται για εμφανίσιμες εκδοχές τού «O tempora, o mores»,
που όμως με τις ενέργειές τους και με τις απόψεις τους
σε κάνουν να αντιμετωπίζεις την εμφάνισή τους
ως το πιο αποτρόπαιο «φαίνεσθαι».

Η Τούνη, λοιπόν, ανήρτησε προ ημερών στο «Instagram»,
μία φωτογραφία από το «Μνημείο τού Ολοκαυτώματος».
Το outfit που είχε επιλέξει η συγκεκριμένη κοπέλα,
εφάνταζε στο μυαλό της ως μία ακόμη εξαιρετική ευκαιρία
για να πάρει «likes» και αποθεωτικά σχόλια,
ώστε να τονώσει τον ναρκισσισμό της·
βρε δεν πά’ να επρόκειτο για ένα μνημείο
που είναι αφιερωμένο στο «Ολοκαύτωμα»
και στα εκατομμύρια των νεκρών από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης·
σιγά μην ασχολούταν η θριαμβεύτρια τού «My Style Rocks»
με μία τέτοια ανθυπολεπτομερειούλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έτσι,
επόζαρε γεμάτη αυτοπεποίθηση
και στη συνέχεια ανέβασε το στιγμιότυπο,
συνοδεύοντάς το με μία από τις κλασικές στοκατζίδικες ατάκες
που περιφέρονται ασταμάτητα στα «social media»..:
«Once a year, go somewhere you’ve never been before.»
(«Μία φορά τον χρόνο, πήγαινε κάπου που δεν έχεις ξαναπάει πριν.»).

Το αποτέλεσμα δεν ήταν το προσδοκώμενο,
καθώς το υγιές τμήμα τής Κοινωνίας αντέδρασε.
Αρνητικά σχόλια παντού·
κάτω από την ανάρτηση, στις εκπομπές, στο Διαδίκτυο.
Αντί η Τούνη να αναρωτηθεί και να συνειδητοποιήσει το θλιβερό ατόπημά της,
επανήλθε επιτιθέμενη προς τούς επικριτές της.
Έχοντας ρετουσάρει την επίμαχη φωτό,
επιδόθηκε σε «παπικό παραλήρημα».
Ακολουθούν, η επεξεργασμένη φωτογραφία και το παραλήρημα,
ώστε μετά να μπούμε και στην τελική ευθεία τής ανάλυσής μας…

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΩΡΑ;
Πριν από λίγες μέρες,
είχα δημοσιεύσει στο προφίλ μου μια φωτογραφία
από το ταξίδι μου στο Βερολίνο, στο Μνημείο του Ολοκαυτώματος.
Το μνημείο αυτό κτίστηκε το 2005
για να τιμήσει τη μνήμη των εκατομμυρίων Εβραίων που δολοφονήθηκαν
και κυνηγήθηκαν βάναυσα από το ναζιστικό καθεστώς στη Γερμανία.
Εκατοντάδες ταξιδιώτες και γηγενείς το επισκέπτονται
και φωτογραφίζονται σε αυτό καθημερινά,
καθώς αποτελεί ένα σύγχρονο δημόσιο μνημείο,
από τα πιο γνωστά της γερμανικής πρωτεύουσας.
Την πρώτη ημέρα περιήγησης μου στο Βερολίνο,
κανόνισα να συνδυάσω το μνημείο αυτό, μαζί με άλλα κοντινά μνημεία,
στα οποία έβγαλα φωτογραφίες, όπως τόσοι άνθρωποι κάθε μέρα!!
Ορισμένες χυδαίες αντιδράσεις που ακολούθησαν,
με σοκάρουν και με προβληματίζουν.
Σχόλια όπως
«Γυμνή με ανοιχτά τα πόδια η Τούνη στο μνημείο ολοκαυτώματος»,
«Πώς πας μωρή πουτάνα έτσι σε ιερό χώρο», «Αυτό είναι το ποιόν σου»,
«Η πουτάνα με το βρακί πήγε στο μνημείο», κλπ κλπ…,
με κάνουν να λυπάμαι και να οργίζομαι.
Γιατί το μίσος και η χολή έχουν να κάνουν με το ντύσιμό μου
και αντανακλούν εκείνη τη νοοτροπία
που θεωρεί ότι η γυναίκα που ντύνεται με συγκεκριμένο τρόπο,
«μολύνει» τον χώρο στον οποίο βρίσκεται.
Είναι εκείνη η νοοτροπία,
που ταυτίζει το ήθος μίας γυναίκας με αυτό που φοράει.
Πραγματικά λυπάμαι πολύ για την υποκρισία
και το σεξιστικό μίσος μερικών ανθρώπων
(παρά την τεράστια υποστήριξη
που πήρα από ανθρώπους που ούτε καν γνωρίζω, κάτω από τη φωτογραφία…
και τους ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!)
Αυτό που με στεναχωρεί,
είναι πως θεωρείται βεβήλωση, αίσχος και ντροπή,
να φαίνονται «γυμνά» τα πόδια μιας γυναίκας,
και προκλητική μια στάση, με τα πόδια στην ανάταση!
Αρρωστημένα σεξιστικά σχόλια,
από ανθρώπους που θεωρούν «φτηνό» το γυναικείο σώμα
και από δημοσιογράφους που «διψούν» για ανθρωποφαγία
ώστε να ανεβάσουν τα κλικ στα άρθρα τους!
Δεν ντρέπομαι να φαίνεται το «γυμνό» δέρμα μου
και να ντύνομαι με τον τρόπο που θέλω…
Αγαπώ που είμαι γυναίκα!
Το λυπηρό παρελθόν, που σεβόμαστε και που οφείλουμε να γνωρίζουμε,
ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ…
Ευελπιστώ όμως,
πως το «πώς πρέπει να είναι μια γυναίκα ντυμένη», για να είναι «αποδεκτή»,
(για) να μη δέχεται χυδαιολογίες, bullying και εκφοβισμό, ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ!!

Μόλις αναγνώσαμε μία αισχρή καπηλεία τού Φεμινισμού
και των αγώνων τού Γυναικείου Φύλου για Ισότητα.
Η Καταδίκη τού Σεξισμού
μετατρέπεται σε ένα αισχρό κολπάκι Νομιμοποίησης τού Σεξισμού·
η εν’ λόγω περσόνα παραδίδει μαθήματα στην Κοινωνία
για τον τρόπο που θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε
τον Σεβασμό στη Μνήμη των Εκατομμυρίων Θυμάτων τού Ναζισμού.

Ε, λοιπόν, η κλασική ατάκα τού Twitter,
το «Άσε μας, κουκλίτσα.» αρμόζει απολύτως στην περίπτωση
(η αυθεντική version είναι «Άσε μας, κουκλίτσα μου.»,
αλλά το «μου» θα ήταν εν’ προκειμένω
μία κτητικότητα που μού προκαλεί στομαχική διαταραχή).

Δεν επέλεξα τυχαία αυτό το μακάβριο κολάζ
ως την αντιπροσωπευτική φωτογραφία τού παρόντος άρθρου·
μόνο με την οπτικοποίηση τού ανοσιουργήματος
υπάρχει μία μικρή ελπίδα να αντιληφθούν άτομα όπως η Ιωάννα Τούνη
τι έχει πραγματικά συμβεί.
Το «Μνημείο τού Ολοκαυτώματος»
συμβολίζει τον μαρτυρικό θάνατο εκατομμυρίων ανθρώπων,
οι οποίοι δεν είχαν κοκκαλιάρικα πόδια λόγω εκούσιας δίαιτας, 
αλλά εξ’ αιτίας τής ασιτίας, τής επιβληθείσας λιμοκτονίας και τής γενοκτονίας.
Παρά ταύτα,
άτομα σαν την Τούνη δεν καταλαβαίνουν,
ότι το πρόβλημα δεν είναι τα γυμνά πόδια στη φωτογραφία,
αλλά η Πόζα, η Πρόθεση, η Επιδίωξη.

Στην περίπτωση για την οποίαν συζητάμε,
έχουμε καραμπινάτη και εκκωφαντική Κακοποίηση Ιερού Συμβόλου
και δευτερευόντως Διασυρμό τής Αισθητικής.
«Αισθητική» δεν είναι μόνο να ξέρεις να ντύνεσαι (ή και να γδύνεσαι)·
αυτό είναι απλώς το πρώτο στάδιο.

Το βασικό είναι να ξέρεις τι φοράς ή τι δεν φοράς,
σε σχέση με το εκάστοτε περιβάλλον στο οποίο βρίσκεσαι.
Επί παραδείγματι,
ένας άντρας με κοστούμι και γραβάτα
είναι γοητευτικός με το συγκεκριμένο ντύσιμο όταν πάει σε ένα πάρτι,
σε μία εκδήλωση, σε ένα γκαλά,
αλλά είναι γελοίος και ντιπ στόκος
όταν πηγαίνει φορώντας κοστούμι να ζητήσει δουλειά στην οικοδομή
ή για να κάνει διανομή φυλλαδίων στα φανάρια.

Όμως,
το «Φεστιβάλ Ανοησίας» και το «Σύνδρομο Σελφίτιδας»
δεν είχαν ακόμη εκτονωθεί.
Έτσι, είχαμε το τελευταίο επεισόδιο, την κορύφωση,
στην εκπομπή τής Ελεονόρας Μελέτη.
Προτού φτάσουμε στο επιμύθιο,
πάμε να αναγνώσουμε 
-με πόνο καρδίας και με όποια αποθέματα στωϊκότητας μάς απέμειναν-
τα πιο κραυγαλέα που είπε εκεί η εν’ λόγω ποζερού..:

[…Νομίζω ότι περιμένουν πάνω από τα πληκτρολόγια,
να δούνε «Τι μπορούμε να βρούμε διαδικτυακά τώρα και να το κανιβαλίσουμε…»]
ΣΧΟΛΙΟ
Μα ακριβώς αυτός ο κόσμος που περιμένει πάνω από τα πληκτρολόγια
είναι που σού κάνει «like» και σε αποθεώνει.

[…Θεωρώ ότι ο κόσμος δεν γνωρίζει τι είναι το συγκεκριμένο μέρος.
…(Εγώ) σαφώς και γνώριζα την ιστορία αυτού τού μέρους.
[…Εεμ… (παύση),
νομίζω ότι όλοι ξέρουνε μέσες-άκρες τι ακριβώς έχει συμβεί στο παρελθόν,
που είναι κάτι πάρα πολύ άσχημο…
Εεε…, ωστόσο,
το μέρος το συγκεκριμένο είναι ένα πάρα πολύ σύγχρονο μνημείο,
το οποίο έχει χτιστεί το 2005.
Ο κόσμος νομίζει ότι μπήκα και περπάτησα σε νεκροταφεία, ας πούμε.
…Δεν είμαι σε τάφους·
είναι ένα μνημείο που έγινε το 2005,
το οποίο έχει μία συγκεκριμένη αρχιτεκτονική και μοιάζει με λαβύρινθο.
Έχει γίνει προς τιμήν των Εβραίων που χάθηκαν στη Γερμανία,
τότε, με τον Χίτλερ, κι όλη αυτή την πολύ άσχημη κατάσταση,
κάτι που είναι πάρα πολύ δυσάρεστο,
αλλά δεν έχει σχέση αυτό καθ’ αυτό
με τούς ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους…]
ΣΧΟΛΙΟ
Ε, μετά από αυτήν την περιγραφή,
δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην πείστηκε
ότι η Τούνη γνωρίζει απολύτως το θέμα·
ιδίως όταν ακούς τη διατύπωση
«…τότε, με τον Χίτλερ, κι όλη αυτή την πολύ άσχημη κατάσταση…»
νομίζεις ότι βρίσκεσαι στην εκδίκαση τού διαζυγίου
τής Λίτσας και τού Βάγγου από το Μενίδι…
(ή αλλιώς: «Τι κάνεις, Γιάννα..; Κουκιά σπέρνω…»)

[…Εννοώ, είναι προς αυτούς (τούς Εβραίους),
αλλά δεν είναι το σημείο αυτό, το οποίο έχει γίνει αυτό…]
ΣΧΟΛΙΟ
– Εσύ τίνος είσαι;
– Τού Αυτού…, τού Αυτουνάτση.

(απαντάει στη φράση
«Κάποιος θα σού πει,
ότι ήταν πολύ fashionable αυτή η φωτογραφία
για να βγει σε ένα μνημείο τόσο ιερό…»)
[…Ήταν το ντύσιμό μου εκείνη τη μέρα.
Αν φαίνεται fashionable, χαίρομαι που είχα fashionable ντύσιμο…]
ΣΧΟΛΙΟ
Μόνο ένα σχόλιο χωράει σε αυτό που μόλις διαβάσαμε.
ΚΑΜΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ.

(η Ελεονόρα Μελέτη τής κάνει λόγο για την πόζα…)
[…Από την πόζα, τι εννοείς;
Εγώ δεν βλέπω κάτι στη συγκεκριμένη πόζα. Έχω τα πόδια μου σε ανάταση.
Η πόζα μου είναι αυτή… (σηκώνεται) Σού φαίνεται προκλητική αυτή η πόζα;]

ΣΧΟΛΙΟ
Το ίδιο σχόλιο με το παραπάνω: ΚΑΜΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ.
Και άλλο ένα μονολεκτικό..: ΑΚΑΤΟΙΚΗΤΟ.

Φυσικά, οφείλουμε να αποδώσουμε τιμές στο «Μαργαριτάρι τής Χρονιάς».
Η Ιωάννα Τούνη,
η οποία σημειωτέον είναι απόφοιτος τού Παιδαγωγικού
και δηλώνει ότι επαγγέλλεται «δασκάλα»,
περιγράφει τη στάση τής Ημιανάπαυσης
με τη φράση «Έχω τα πόδια μου στην ανάταση…».
Πραγματικά, είναι από τις περιπτώσεις που οι κακεντρεχείς θα πουν,
ότι «Γλώσσα λανθάνουσα τα αληθή λέγει…»
και άπαντες θα μονολογήσουμε «Η Επιστήμη σηκώνει τα πόδια ψηλά…».

(μιλάει για όσους την επέκριναν)
[…Στη συγκεκριμένη φωτογραφία σίγουρα βρήκαν ένα παραπάνω πάτημα,
λόγω ότι μπήκα σε μια τοποθεσία,
την οποία είμαι σίγουρη ότι αν δεν την έβαζα δεν θα ’ξεραν πού βρίσκομαι.
Είμαι βέβαιη, δηλαδή,
ότι όσοι μίλησαν τόσο πολύ άσχημα δεν έχουν ιδέα τι είναι το σημείο.
Δηλαδή, ξεκάθαρα μπήκανε «Google Earth» να δούνε τι είν’ αυτό,
για να πάρουνε κάποιο πάτημα…]
[…Δεν με εκπλήσσει τόσο ο κόσμος, ο οποίος μπορεί να ’ναι απαίδευτος,
μπορεί να έχει ξυπνήσει μια άσχημη μέρα,
να μην έχει πιει καφέ και να θέλει να κράξει χωρίς αύριο.
Με προβλημάτισε πάρα πολύ η στάση των δημοσιογράφων
και ατόμων που πλαισιώνουνε πλατό σε εκπομπές και λοιπά.
Δεν γίνεται να βλέπει κάποιος μία φωτογραφία και να λέει
«Τι περιμένεις από μία κοπέλα η οποία κυκλοφορεί ξεβράκωτη…
Προφανώς δεν έχει ιδέα από ιστορία…
Φαίνεται η κοπέλα ότι είναι αμόρφωτη…».
Και ακούω συνεχώς τον χαρακτηρισμό «Είναι ένα μοντέλο.».
Δεν είμαι μοντέλο, δεν έχω υπάρξει ούτε μια μέρα στη ζωή μου μοντέλο.
Οποιαδήποτε ωραία κοπέλα εκτίθεται λίγο παραπάνω,
δεν είναι «ένα μοντέλο».]
ΣΧΟΛΙΟ
«Δεν ποζάρω εγώ σε μέρος που μόνο για πόζες δεν ενδείκνυται·
ο κόσμος είναι απαίδευτος και νευρόσπαστος.
Αν πιει καφέ ο κόσμος,
ακόμη και γυμνή να βγω στο “Μνημείο τού Ολοκαυτώματος”,
θα πει για μένα τα καλύτερα.».
Αυτή ήταν μία σατιρική μετάφραση
των αιτιάσεων που επικαλείται η Ιωάννα Τούνη
για να υπερασπιστεί τις προτεραιότητες που έχει η ίδια στη ζωή της.
Όμως, επειδή είναι δασκάλα,
όφειλε να γνωρίζει ότι για να αυτοπροσδιορίζεται ως «ωραία»
(ωραία = αυτή που έγινε στην ώρα της, η ώριμη),
θα έπρεπε να αντιλαμβάνεται
ότι το «Μνημείο» και η «Πόζα» δεν συμβαδίζουν.
Ο μόνος τρόπος που ενώνονται μεταξύ τους οι δύο έννοιες,
είναι το γεγονός ότι η Ιωάννα Τούνη είναι «Μνημείο Πόζας».

Επιμύθιο:
Το Ήθος δεν είναι Σεξισμός.
Όταν το Ήθος χαρακτηρίζεται ως «σεξισμός»,
έχουμε την καθολική επικράτηση τού Σεξισμού.

Ως εκ’ τούτου,
είναι εξαιρετικά θετικό ότι ο Φεμινισμός είναι σημαία τής εποχής μας,
αλλά είναι και εξαιρετικά ανησυχητικό ότι το κοντάρι αυτής τής σημαίας
το αρπάζουν και το κρατούν αυθαίρετα κάποιες γυναίκες
που αντιμετωπίζουν το κοντάρι ως φαντασιωσική επαφή με φαλλικό σύμβολο.

Είμαι αισιόδοξος ότι σύντομα ο Φεμινισμός θα επιλέξει τις σωστές σημαιοφόρους,
ώστε η Γυναικεία Ελευθερία να μη μετατραπεί σε άγκυρα
που θα παρασύρει στον βυθό και τα δύο φύλα.
Ο Σεβασμός εμπνέεται, δεν ποζάρει.

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες Δευτέραν τα σπουδαιότερα…

*** Καλό Σαββατοκύριακο να έχετε. Τα λέμε τη Δευτέρα…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης