Όταν το Σαρδάμ δεν σέβεται τη Στιγμή.
Άτιμο πράμα το Σαρδάμ. Πολύ άτιμο και ύπουλο.
Και το χειρότερο είναι, ότι δεν αντιμετωπίζεται,
καθώς εμφανίζεται πάντα από το Πουθενά, χτυπάει και φεύγει.
Το Σαρδάμ δεν κοιτάει στιγμές, δεν σέβεται καταστάσεις, δεν έχει μπέσα·
ουδέποτε ξέρεις πότε θα σού προκύψει,
πότε θα δηλώσει την παρουσία του και θα σε εκθέσει.
Το Σαρδάμ έχει ως βασική σύμμαχό του την Ελληνική Γλώσσα·
η πλουσιότερη γλώσσα τού κόσμου διαθέτει αναρίθμητες λέξεις-παγίδες
που με μία απλή διασκευή τους μπορούν να σε στιγματίσουν ισοβίως.
Βεβαίως -για να τα λέμε όλα- δεν είναι λίγες οι φορές
που το Σαρδάμ γίνεται ζωογόνος αιμοδότης για το Χιούμορ και τη Σάτιρα.
…
Εχθές, λοιπόν, ετούτος ο ιδιότυπος λεκτικός τρομοκράτης,
προέβη σε ένα ακόμη εντυπωσιακό χτύπημα.
Το μεταμεσημβρινό δελτίο ειδήσεων τού «Open» συνδέθηκε με τη Μητρόπολη Αθηνών
και η ρεπόρτερ Γεωργία Λαγού ανέλαβε να μάς ενημερώσει λεπτομερώς
για την εκεί μεταφορά τής σορού τού μέγιστου Μίκη Θεοδωράκη
και για την έκθεσή της σε λαϊκό προσκύνημα.
Η συμπαθής Γεωργία έδειξε από το ξεκίνημα τής εκφοράς τού λόγου της
ότι αυτή δεν θα ήταν μία καλή ημέρα·
ευρισκόμενη υπό το κράτος νευρικότητας και ταραχής
(ήταν, βλέπετε, κι η περιρρέουσα πένθιμη ατμόσφαιρα),
προανήγγειλε την επερχόμενη γκάφα ολκής με ένα «ορεκτικό»:
«Έχει μαζευτεί αρκετός κόσμος εδώ, κρατώντας ένα λουλούδι στο χέρι,
έτσι ώστε να πουν το ύστατο χέρι…, …χαίρε…, στον μεγάλο μουσουργό.».
Ένα μειδίαμα ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό μας.
Τούτο το σαρδάμ διέθετε σουρεαλιστική κινηματογραφική δυναμική·
ποιος δεν θα έσπευδε να δει στο σινεμά ένα φιλμ με τον αλλόκοτο τίτλο «Το Ύστατο Χέρι»;
Όμως, είπαμε· επρόκειτο μόνον για το «ορεκτικό».
Διότι λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, η κατάσταση έγινε ανεξέλεγκτη,
αφού η γρηγορόγλωσση Λαγού προέτρεξε τής διανοίας της
και υπέπεσε σε δεύτερο σαρδάμ που απετελούσε τον θρίαμβο τού Σόκιν.
Επιλέγω να μη σάς το παραθέσω (και) γραπτώς·
αφήνω την Εικόνα και τον Ήχο να μιλήσουν,
έχοντας τη βεβαιότητα ότι το σαρδάμ που θ’ ακούσετε, θα γίνει από τα αγα.ημένα σας.
Αιωνία η Μνήμη τής Ορθοφωνίας!
μ.Γ.