«Σφοδρή επίθεση» στην κυβέρνηση εξαπολύει ο Σύλλογος Γενικής Γραμματείας Εμπορίου- Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την μεταφορά της κατάθεσης και καταχώρησης εμπορικών σημάτων στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ), ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.

Υποστηρίζουν ότι ο τομέας των Εμπορικών Σημάτων είναι αρκετά προσοδοφόρος καθώς τα έσοδα κυμαίνονται κάθε χρόνο από 2.500.000 – 3.000.000 εκατ. μόνο από τις αιτήσεις για νέα Σήματα και μεταβολές επί αυτών καθώς και από τη χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό και το Διεθνές Γραφείο Σημάτων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζονται ο ΟΒΙ,  δεν έχει ούτε την τεχνογνωσία ούτε την εμπειρία για να υποστηρίξει τα Εμπορικά Σήματα, για αυτό και σήμερα ένα χρόνο μετά, δεν έχει καταστεί δυνατό να προχωρήσει στη μεταφορά αυτή.

Οι σχετικές καταγγελίες γίνονται γιατί ο νόμος είναι ακόμη «στα χαρτιά» και για να  ισχύσει πρέπει να εκδοθεί σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.), η οποία δεν έχει ακόμη εκδοθεί λόγω αδυναμίας του ΟΒΙ να αναλάβει τα Σήματα.

«Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος τίποτα» από τον Σύλλογο Γενικής Γραμματείας Εμπορίου- Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στις 17-4-2021, με το νόμο αριθ. 4796/2021ΦΕΚ 63/Α η Κυβέρνηση της Ν.Δ.,  με συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς να ερωτηθούν οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες και κυρίως χωρίς καμιά συζήτηση με τη Διεύθυνση Σημάτων (Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων- Γενική Γραμματεία Εμπορίου ) εκχώρησε το αντικείμενο της κατάθεσης και καταχώρισης εμπορικών σημάτων στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ),νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που εποπτεύεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Η ενέργεια αυτή έρχεται σαν επισφράγιση μιας συνεχιζόμενης κατάστασης  απαξίωσης και αποστελέχωσης της Διεύθυνσης Σημάτων, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της Διεύθυνσης για επιπλέον εξειδικευμένο προσωπικό λόγω αυξημένων αναγκών και φόρτου εργασίας (εξέταση περίπου 600-700 αιτήσεων νέων σημάτων το μήνα συμπεριλαμβανομένων και διεθνών, αιτήσεις μεταβολών επί σημάτων, έλεγχος και υποστήριξη του έργου της ψηφιοποίησης του αρχείου σημάτων, ανάληψη  προγραμμάτων για διαμόρφωση κοινών πρακτικών με το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε.- EUIPO και τα υπόλοιπα Γραφεία Σημάτων της Ε.Ε., ανάπτυξη ηλεκτρονικών εργαλείων προς διευκόλυνση των χρηστών).

Κατά πάγια τακτική και ενώ ήδη είχαν επισημανθεί τα προβλήματα και οι ανάγκες,  καθώς ήταν σαφές ότι οι υπηρετούντες στη Διεύθυνση τέσσερις μόλις εξεταστές, επιφορτισμένοι και με άλλα καθήκοντα πλην της εξέτασης σήματος, δεν επαρκούσαν , όταν αντίστοιχα σε άλλες χώρες  για τον ίδιο αριθμό σημάτων  απαιτούνται τουλάχιστον επτά εξεταστές  για να διεκπεραιώνουν σε σύντομο χρόνο την εξέταση σημάτων, προηγήθηκαν δημοσιεύματα στον ημερήσιο και ηλεκτρονικό τύπο για καθυστέρηση στην έγκριση και καταχώριση νέων αιτήσεων σημάτων (τυχαίο άραγε;) και στη συνέχεια επακολούθησε η αναγγελία της κατάργησης της Διεύθυνσης και της μεταφοράς των αντικειμένων της στον ΟΒΙ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιχειρηματολογία του προηγούμενου Γενικού Γραμματέα Εμπορίου με τον οποίο ο Σύλλογος των Υπαλλήλων  συναντήθηκε για το θέμα αυτό,  συνοψίστηκε στη φράση «ό,τι δεν λειτουργεί εκχωρείται στον ιδιωτικό τομέα για να προχωρήσει γρήγορα», προς όφελος της «επιχειρηματικότητας».

Είναι γνωστό στους δικηγόρους που ασχολούνται με τη βιομηχανική ιδιοκτησία ότι οι εκθέσεις έρευνας επί κατατεθειμένων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας εκδίδονται από τον ΟΒΙ μετά από 13-14 μήνες, όταν το 12μηνο είναι ο αποφασιστικός χρόνος για να προχωρήσει ο επιχειρηματίας σε κατάθεση της ευρεσιτεχνίας του σε διεθνές επίπεδο, εάν βέβαια το αποτέλεσμα της έκθεσης είναι θετικό.

Εξάλλου, πόσο πετυχημένη μπορεί να θεωρηθεί η λειτουργία της Ακαδημίας του ΟΒΙ, που μετά τη φιέστα των εγκαινίων της το Σεπτέμβρη του 2019 και με στόχο να εκπαιδεύσει και να πιστοποιήσει συμβούλους ευρεσιτεχνίας δεν έχει προχωρήσει σε κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, παρά μόνο σε διορισμό νέου Δ.Σ.;
Θεωρείται επιτυχία για τον ΟΒΙ η έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής κατάθεσης σχεδίων λίγο πριν το κλείσιμο του περασμένου χρόνου που έγινε με τη συνδρομή του EUIPO, όταν το αντίστοιχο ηλεκτρονικό  εργαλείο για τα σήματα λειτουργεί από το 2014 στη Διεύθυνση Σημάτων με την υποστήριξη του EUIPO και της Διεύθυνσης Πληροφορικής του Υπουργείου μας;

Επιπλέον, απέναντι στις επικοινωνιακού χαρακτήρα εκδηλώσεις του ΟΒΙ με διαγωνισμό βράβευσης εφευρετών και συμμετοχή σε προγράμματα του EUIPO για την ευαισθητοποίηση  των πολιτών ως προς την αντιμετώπιση της διάδοσης απομιμητικών προϊόντων, η Διεύθυνση Σημάτων έχει να αντιτάξει εκδηλώσεις ουσιαστικού περιεχομένου με επιμόρφωση δικαστών, δικηγόρων, επιχειρήσεων για το δίκαιο των σημάτων, το όφελος της κατάθεσης τους για τις επιχειρήσεις και τη χρήση των διαφόρων ηλεκτρονικών εργαλείων διαχείρισης αυτών. Για του λόγου το αληθές μπορεί κάποιος να ανατρέξει στην αντίστοιχη ιστοσελίδα του Υπουργείου και να δει το υλικό των σεμιναρίων αυτών που βοηθούν καθημερινά τους χρήστες του συστήματος να διαχειριστούν τις υποθέσεις τους επί σημάτων.

Χαρακτηριστική επίσης είναι η υποβοήθηση της Διεύθυνσης Σημάτων για την προώθηση του νέου προγράμματος  του EUIPO που αφορά στη χρηματοδότηση του  50% των βασικών τελών κατάθεσης κοινοτικού και εθνικού σήματος των ελληνικών επιχειρήσεων, ενέργεια που διαφημίζεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, θα ισχύσει όλο το τρέχον έτος και ήδη βρίσκει ανταπόκριση από τις ελληνικές επιχειρήσεις που σπεύδουν να επωφεληθούν.

Η δράση αυτή σηματοδοτεί  την έναρξη μιας σειράς προγραμμάτων για τις επιχειρήσεις  που θα χρηματοδοτηθούν από το EUIPO τα επόμενα χρόνια και τα οποία η Διεύθυνση Σημάτων, με την παραμονή της στο Υπουργείο, θα προωθήσει στον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας, προβάλλοντας συγχρόνως και το ρόλο του Υπουργείου στην ενδυνάμωση  της ανταγωνιστικότητας  που αναμφίβολα ενισχύεται με τη χρήση του σήματος.

Όσο για τις υπόλοιπες προωθητικές ενέργειες σε σχέση με την αποφυγή αγοράς απομιμητικών προϊόντων και το σεβασμό της Διανοητικής Ιδιοκτησίας , θα μπορούσε κάλλιστα να τις αναλάμβανε η Διεύθυνση Σημάτων αν στελεχωνόταν με επαρκές προσωπικό κι αν υπήρχε πραγματική βούληση της πολιτικής ηγεσίας να προωθηθεί μια διαφημιστική εκστρατεία για το θέμα  της απομίμησης,  στα ΜΜΕ.

Επομένως, η διαπίστωση ότι η Διεύθυνση Σημάτων δεν λειτουργεί είναι τελείως πλασματική, αφού για να είναι αυτό αλήθεια θα έπρεπε να της είχε δοθεί η δυνατότητα να λειτουργήσει αποτελεσματικά, κυρίως με στελέχωση σε ανθρώπινο δυναμικό, όταν οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει μια καθαρά εξωστρεφής Υπηρεσία του Δημοσίου όπως αυτή, είναι πολλές στα χρόνια που θα έρθουν καθώς η διαφύλαξη και προστασία των δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας είναι στρατηγικός στόχος της Ε.Ε. και το EUIPO είναι αρωγός στην ενίσχυση κάθε Εθνικής Υπηρεσίας προκειμένου να επιτελέσει το έργο αυτό.

Στον προσχηματικό λοιπόν ισχυρισμό ότι η Δ/νση Σημάτων δεν λειτουργεί , προκειμένου αυτή να τεθεί σε αποδρομή από το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, ας αναρωτηθούμε ποιος αποφάσισε να «μη λειτουργεί» μια Διεύθυνση που αποφέρει στο Δημόσιο έσοδα που φτάνουν κατά μέσο όρο το χρόνο τα 2.500.000 ευρώ (έσοδα Δ/νσης Σημάτων από παράβολα εθνικών σημάτων, απολήψεις από WIPO για διεθνή σήματα, απολήψεις από EUIPO για προγράμματα συνεργασίας)  και που την επιπλέον εργασία, την προσπάθεια και τον κόπο  των υπαλλήλων της Δ/νσης που συμμετέχουν σε Ευρωπαϊκά προγράμματα και σε συνεδριάσεις Ενωσιακών και Διεθνών Οργανισμών την καρπώνεται ο δημόσιος Προϋπολογισμός  και οι υπάλληλοι δεν εισπράττουν την παραμικρή αμοιβή ούτε υπερωρία για την εργασία αυτή (συμμετοχή σε συνεδριάσεις, απάντηση σε πλήθος ερωτηματολογίων κάθε χρόνο, σύνταξη παρουσιάσεων κ.λ.π), ενώ η Δ/νση Σημάτων δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ούτε 100.000 ευρώ το χρόνο για τις άμεσες και επιτακτικές ανάγκες της (τεχνολογικός εξοπλισμός, υπερωριακή αμοιβή μελών της ΔΕΣ, συντήρηση και ελαιοχρωματισμός γραφείων).

Ποιος αποφάσισε να εκχωρήσει αρμοδιότητες δημοσίου συμφέροντος και ζεστό χρήμα του Δημοσίου σε έναν ιδιωτικό φορέα που δεν έχει την απαραίτητη υποδομή σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία για να υποδεχτεί και να υποστηρίξει τα εμπορικά σήματα; Είναι δυνατό οι υπηρεσίες που αφορούν στην  κατάθεση, τον έλεγχο και την καταχώριση  και σε κάθε είδους μεταβολές των σημάτων, όλα όσα δηλαδή συνιστούν το μητρώο σημάτων του οποίου η διαφύλαξη, διαφάνεια και  πιστότητα είναι μέλημα μιας δημόσιας υπηρεσίας,  να λειτουργήσουν από ένα Ν.Π.Ι.Δ. πιθανά «με μπλοκάκι», όπως μας ανακοινώθηκε;  

Ποιός θα αναλάβει να λειτουργήσει τη βάση δεδομένων σημάτων που σχεδιάστηκε με τη συνεργασία της Δ/νσης Σημάτων, του EUIPO και της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου μας, τα δεδομένα της οποίας μπορούν να αποβούν επωφελή για το έργο της Διεύθυνσης Επιχειρηματικότητας και Επιμελητηρίων  της ΓΓΕ, της Διεύθυνσης Επιχειρηματικής Καινοτομίας καθώς και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΓΓΒ που ασκούν στρατηγικό σχεδιασμό, αλλά και για τη νεοσύστατη ΔΙ.Μ.Ε.Α. που ασκεί επιχειρησιακό έλεγχο στην αγορά εντοπίζοντας απομιμητικά προϊόντα με παραποιημένα σήματα;

Ποιός θα αναλάβει να συνεχίσει τα έργα που έχουν ήδη αναληφθεί από υπαλλήλους της Δ/νσης Σημάτων και της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μέσω της συνεργασίας με το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) για την υλοποίηση της Συμφωνίας του 2021 και ποιος θα συνεχίσει να συμμετέχει  στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Συνεργασίας χωρίς να διαθέτει τη σχετική εμπειρογνωμοσύνη;

Ποιός θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις ιδιαιτερότητες και την τήρηση των προθεσμιών της Διεθνούς Συνθήκης του Πρωτοκόλλου της Μαδρίτης για την έγκριση αιτήσεων Διεθνών σημάτων στην Ελλάδα και θα βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής ιδιοκτησίας (WIPO); Με το «μπλοκάκι» κι αυτά;
Μετά απ’ όλα αυτά είναι αυτονόητο ότι μεταβιβάζονται σημαντικές αρμοδιότητες του δημόσιου τομέα σε ιδιωτικούς φορείς και πρόσωπα (μπλοκάκι) με παράλληλα ερωτήματα που τίθενται ως προς τη διαφάνεια της συνολικής διαδικασίας και με αμφίβολα αποτελέσματα ως προς την πρόσβαση των μικρών επιχειρήσεων  και δικαιούχων εμπορικών σημάτων στην πληροφορία και την καθοδήγηση για την  εξυπηρέτηση τους που οι υπάλληλοι της Διεύθυνσης τους παρείχαν πρόθυμα και σε καθημερινή βάση.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν τα οικονομικά μέσα και τις εύκολες προσβάσεις θα βγουν και πάλι ωφελημένοι  και οι μικροί επαγγελματίες θα μείνουν ανυπεράσπιστοι ως προς την προστασία των δικαιωμάτων τους και αντιμέτωποι με μια πιθανή αύξηση τελών στην οποία ελεύθερα μπορεί να προβεί ένας φορέας που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και βασίζει την παροχή υπηρεσιών του πρωταρχικά  στο κέρδος.
Αυτονόητο επίσης είναι ότι για άλλη μια φορά υλοποιείται το σενάριο της ιδιωτικοποίησης και της περικοπής των δημοσίων δαπανών,  σε πλήρη ευθυγράμμιση  με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως το έχουμε ήδη δει να ξεδιπλώνεται και σε άλλους νευραλγικούς τομείς του δημόσιου τομέα όπως στην υγεία, την παιδεία, τα μέσα συγκοινωνίας,  με επιπτώσεις ανάλογες με αυτές που ζήσαμε και δοκιμάζουμε ακόμη,  μέσα στην πανδημία.

Έξη μήνες μετά την ψήφιση του ν. 4796/17-04-21 για τη μεταφορά της αρμοδιότητας των εμπορικών σημάτων στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) και μπροστά στην προφανή αδυναμία του  ΟΒΙ  να διαχειριστεί τον τομέα των σημάτων γιατί ούτε το κατάλληλο προσωπικό ούτε υποδομές διαθέτει,  μετά και την τροπολογία με το νόμο αριθ. 4811/26-06-21 ο εν λόγω Οργανισμός προχώρησε σε δημοσίευση Πρόσκλησης προς τους υπαλλήλους της Δ/νσης Σημάτων για  απόσπαση τους ώστε να στελεχώσουν τις υπηρεσίες του, για χρονικό διάστημα δυο χρόνων και δυνατότητα ανανέωσης άλλων δυο.

Από τη δημοσίευση της Πρόσκλησης διαφαίνεται πόσο ο ΟΒΙ «καίγεται» να χρησιμοποιήσει την εμπειρία και τις γνώσεις των υπαλλήλων της Δ/νσης Σημάτων, αυτών των υπαλλήλων που ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης εξευτέλισε στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για την ψήφιση του νόμου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «οι πολίτες και οι επιχειρήσεις βασανίζονται από τη Δ/νση Σημάτων γιατί οι υπάλληλοι που υπηρετούν εκεί καθυστερούν και δεν είναι εξοικειωμένοι με τους υπολογιστές».

Αυτούς τους υπαλλήλους καλεί τώρα ο ΟΒΙ να δουλέψουν για να καλύψουν «τις ιδιαίτερα αυξημένες υπηρεσιακές του ανάγκες σε προσωπικό λόγω της μεταφοράς της αρμοδιότητας περί σημάτων» όπως αναφέρει στη Πρόσκληση, αυτούς τους υπαλλήλους θα χρησιμοποιήσει για να «ξελασπώσουν» οικονομικά τον ΟΒΙ αφού το τελευταίο διάστημα έχει «πατώσει»  σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Πέμπτης 03/06/2021  με τίτλο: «Το νομοθετικό δώρο Άδωνι σε φορέα οικονομικό φάντασμα – Πώς τα σήματα «πέταξαν» από το ΥΠΑΝ στον ΟΒΙ» και υπότιτλο: «Άλλοι έκαναν τη δουλειά και άλλοι εισπράττουν τα λεφτά» [https://www.bankingnews.gr/speculator/articles/564856/to-nomothetiko-doro-adoni-se-forea-oikonomiko-fantasma-pos-ta-simata-petaksan-apo-to-ypan-ston-ovi.  ], αυτοί και τρεις (3) με «μπλοκάκι» υπάλληλοι του ΟΒΙ  (δεν υπάρχει δυνατότητα– προς το παρόν-για προσλήψεις με ΑΣΕΠ) θα επωμιστούν όλο το βάρος της ανάληψης των Σημάτων από τον ΟΒΙ, αφού ενώ παρέλασαν από τη Δ/νση Σημάτων καμιά εικοσαριά υπάλληλοι του ΟΒΙ, με σκοπό να ενημερωθούν και να εκπαιδευτούν, κανένας τελικά δεν δέχτηκε να ασχοληθεί με τα σήματα στο νέο φορέα.  

Σε συνάρτηση με τα παραπάνω να σημειωθεί επίσης ότι:

1)    Η Ομάδα Εργασίας που συστάθηκε στις  αρχές του καλοκαιριού (18-06-2021) με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου, είχε ως σκοπό «τον σχεδιασμό χρονοδιαγράμματος και τον συντονισμό των ενεργειών που απαιτούνται για τη μεταφορά των σημάτων στον ΟΒΙ»  και υποτίθεται οτι θα ολοκλήρωνε το έργο της (;) στις 31-12-2021, δεν συνεδρίασε τελικά παρά μόνο δυο (2) φορές από τις οποίες η μια  για λόγους γνωριμίας των μελών της και η δεύτερη χωρίς να συζητηθούν ειδικότερα προβλήματα της μεταφοράς.

2)    Η διαδικασία για  μεταφορά του ηλεκτρονικού συστήματος της Δ/νσης Σημάτων στον ΟΒΙ ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2022. Υποτίθεται και πάλι, όπως μας διαβεβαίωναν στελέχη του ΟΒΙ, ότι μετά απ΄ αυτό όλα θα ήταν έτοιμα για την τελική μεταφορά. Ουσιαστικά αυτό ήταν που απασχολούσε βασικά τον ΟΒΙ, για να αρχίσει να εισπράττει τα τέλη από την κατάθεση των νέων αιτήσεων και μεταβολών  σημάτων. Δεν γνωρίζουμε τι τελικά μεσολάβησε και το θέμα έχει κολλήσει…

3)    Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για την ασφαλή  μεταφορά και στέγαση του έγχαρτου Μητρώου Σημάτων (Βιβλία Σημάτων και έγγραφα ενδίκων και μεταβολών επί σημάτων) που καταλαμβάνει μεγάλο χώρο στη Γενική γραμματεία Εμπορίου (αίθουσα αριθ. 215 στο 2ο όροφο κα αποθήκες στο 2ο όροφο και στα υπόγεια). Επιστημονικά Στελέχη του Πανεπιστημίου Κρήτης  σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας και Έρευνας (Εποπτεύεται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας του Υπουργείου μας) που μετά τη δημοσίευση του νόμου για τη μεταφορά των σημάτων στον ΟΒΙ, εκτιμώντας τόσο την ιστορικότητα και την τεράστια πολιτιστική σημασία του αρχείου αυτού για την οικονομία της χώρας, έσπευσαν να διασώσουν σημαντικά κομμάτια του και να τα επεξεργαστούν ψηφιακά στη Δ/νση Σημάτων, με τη συμβολή και βοήθεια των υπαλλήλων της.

Σήμερα, συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ψήφιση του νόμου και ο ΟΒΙ, δεν είναι ακόμη σε θέση να αναλάβει την αρμοδιότητα των εμπορικών σημάτων, ώστε να εκδοθεί και η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) και να ισχύσει ο νόμος ο οποίος μέχρι τώρα είναι απλώς στα χαρτιά. Ο ΟΒΙ μεταθέτει συνεχώς,   χωρίς να έχει δώσει κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, την ημερομηνία της μεταφοράς, αρχικά αναγγέλθηκε ότι όλα θα τελείωναν στις 31/12/21, μετά πήγαμε στις 15/1/22, στη συνέχεια στο τέλος Φεβρουαρίου 2022, στο τέλος Μαρτίου 2022 κ.οκ. μέχρι που μας δόθηκε, πριν από μερικές μέρες,  ως πιθανή ημερομηνία η 3/5/22. Θα δούμε αν τελικά θα ισχύσει και αυτή. Έπεται φυσικά η έκδοση της Κ.Υ.Α., κατά συνέπεια καλό καλοκαίρι!

Λυπούμαστε γιατί και στην περίπτωση αυτή η Κυβέρνηση, αντί να εκμεταλλευτεί προς όφελος του ελληνικού λαού, τα έσοδα που προέρχονται από ένα προσοδοφόρο τομέα, παραδίδει ένα σημαντικό κεφάλαιο του Δημοσίου σε ιδιωτικά συμφέροντα, με σκοπό ίσως  κάποιοι να βάλουν και πάλι χέρι στο «παγκάρι», ένα «παγκάρι» που κανείς δεν μπορεί να αγγίξει όσο τα Σήματα ανήκουν στο Δημόσιο».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης