Ομόφωνα υπέρ της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) χωρίς τη διατύπωση καμίας παρατήρησης, τάχθηκε, στη συνεδρίασή του, το διοικητικό συμβούλιο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου της πόλης (ΕΒΕΘ).

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση, το δ.σ. συμφώνησε ότι οι εκθεσιακές δραστηριότητες αποτελούν απαραίτητο στοιχείο για την οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και ότι «όπως διαφαίνεται, δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές λύσεις που να προσδίδουν βιώσιμο χαρακτήρα στο εγχείρημα της δημιουργίας ενός μοντέρνου και λειτουργικού Εκθεσιακού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη, εκτός από την ανάπλαση του υφιστάμενου κέντρου».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, όπως αναφέρεται, το προτεινόμενο σχέδιο εξυπηρετεί την ανάπτυξη των εκθεσιακών δραστηριοτήτων σε σύγχρονες εγκαταστάσεις, οδηγεί στη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας του εγχειρήματος, προσθέτει σημαντικούς χώρους πρασίνου και δεν δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία.

«Αντίθετα μάλιστα, το προτεινόμενο σχέδιο αντιμετωπίζει ένα καίριο πρόβλημα της πόλης, προσφέροντας σημαντικό αριθμό επιπλέον θέσεων στάθμευσης οχημάτων», αναφέρει το ΕΒΕΘ και υπογραμμίζει ότι η προγραμματιζόμενη ανάπλαση, πέραν της αυτονόητης επιχειρηματικής ώθησης που θα δώσει στην περιοχή, θα συνεισφέρει σημαντικά και στην τουριστική ανάπτυξη αυτής.

Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο παρουσίασαν στην συνεδρίαση του δ.σ. ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας και ο τεχνικός σύμβουλος του εκθεσιακού φορέα, Δημήτρης Ταμπάκης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πρόταση της ΔΕΘ-ΗΕLEXPO, όπως τόνισε ο κ. Τζήκας, δεν αυξάνει τη συνολική δόμηση, συγκεντρώνει την εκθεσιακή δραστηριότητα απελευθερώνοντας χώρο, ορίζει άξονες διέλευσης και οπτικής φυγής που επεκτείνουν αυτούς της γύρω περιοχής, προβάλλει τον άξονα Παραλία – πλατεία ΧΑΝΘ – Μουσεία, ορίζει μέγιστα ύψη κατά περιοχή που επιτρέπουν απρόσκοπτη θέαση στον άξονα της πλατείας ΧΑΝΘ – Πύργος ΟΤΕ – Πολυτεχνική Σχολή, αναδιοργανώνει τις κυκλοφοριακές ροές εσωτερικά, συνδέεται λειτουργικά με το μετρό, προτείνει λύσεις στάθμευσης, δεν προκαλεί πρόσθετη κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην ευρύτερη περιοχή, και πολλαπλασιάζει την έκταση πρασίνου.

Υπενθυμίζεται, ότι από τις 5 Μαρτίου 2019 βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, στην ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ), η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου που αφορά τη σχεδιαζόμενη ανάπλαση του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης και η οποία έχει αποσταλεί σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Περιφέρεια, δήμος, επιχειρηματικοί φορείς κτλ.).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης