Οι χειμερινές εκπτώσεις άρχισαν σήμερα στη Γαλλία με την ελπίδα φέτος οι έμποροι να διορθώσουν τον κύκλο εργασιών του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου που ήταν καταστροφικός λόγω των διαδηλώσεων των “κίτρινων γιλέκων”, παρότι ο εμπορικός αυτός θεσμός τείνει να δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια λόγω των προσφορών που προτείνονται καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Νωρίς το πρωί, η υφυπουργός Οικονομίας Ανιές Πανιέ-Ρενασέ κήρυξε επίσημα την έναρξη των εκπτώσεων στο ιστορικό πολυκατάστημα Γκαλερί Λαφαγιέτ στο Παρίσι ενώπιον δεκάδων καταναλωτών, έτοιμων να χτυπηθούν μέχρι τελικής πτώσης διεκδικώντας ένα παλτό που πωλείται με έκπτωση 50% ή μια τσάντα 70% φθηνότερη από την αρχική της τιμή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Αν θέλετε να βοηθήσετε τους καταστηματάρχες της γειτονιάς σας, μην διστάσετε να καταναλώσετε, είναι η στιγμή να το κάνετε, και αυτοί το έχουν ανάγκη», είχε δηλώσει νωρίτερα.

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, η FCD, η Ομοσπονδία του τομέα, είχε εκτιμήσει σε δύο δισεκατομμύρια ευρώ τις απώλειες για το λιανικό εμπόριο ως επακόλουθο των διαφόρων κινητοποιήσεων των “κίτρινων γιλέκων” που διεκδικούσαν αύξηση της αγοραστικής τους δύναμης.

Ωστόσο, η ελπίδα για μια αποκατάσταση των απωλειών μπορεί να εξαλειφθεί από την ολοένα και μικρότερη όρεξη των Γάλλων για αγορές έστω και στις εκπτώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου Odoxa τον περασμένο Οκτώβριο, το 56% των Γάλλων εκτιμά ότι οι εκπτώσεις δεν χρησιμεύουν “σε τίποτε”, έναντι 41% το 2010.

Λόγω της αύξησης των διαφόρων εμπορικών events καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς, “οι Γάλλοι είδαν άνθηση των προϊόντων που πωλούνταν σε προσφορά και συνεπώς τον θεσμό των χειμερινών και των καλοκαιρινών εκπτώσεων να αρχίζει να μαγαρίζεται”, σύμφωνα με το Odoxa.

Αυτή η αδιαφορία δεν εκπλήσσει τον Λοράν Λαντέλ, διευθυντή στην εταιρία Bonial, η οποία ανήκει στον όμιλο Axel Springer και ειδικεύεται στην προώθηση προϊόντων και στο ψηφιακό μάρκετινγκ.

«Όταν αρχίσαμε το 2012, υπήρχε μια κορύφωση της κίνησης στο 40% κατά μέσο την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων, στη συνέχεια υπήρχε μείωση χρόνο με τον χρόνο» μέχρι την πτώση στο 23% το 2018, δηλώνει στο AFP.

«Αντιλαμβανόμαστε σαφέστατα ότι αυτή η δυνατή εμπορική στιγμή προσελκύει λιγότερο κόσμο και παράγει μικρότερο κύκλο εργασιών», προσθέτει ο ειδικός: «οι προσφορές, γίνονται παντού και ανά πάσα στιγμή και επιπλέον ο όρος “εύλογη αξία” γίνεται εξαιρετικά ασαφής για τον καταναλωτή, ο οποίος συν τοις άλλοις συνηθίζει να κάνει συγκρίσεις ψάχνοντας στο Ίντερνετ.

Λαμβανομένου υπόψη του κλίματος που έχει δημιουργηθεί με τα “κίτρινα γιλέκα”, οι εκπτώσεις έχουν πλέον χαρακτήρα επιβίωσης για ορισμένους».

Έτσι στο Μπορντό, ο Κριστιάν Μπολμέ, πρόεδρος της Ronde des Quartiers, της μεγαλύτερης ένωσης λιανεμπόρων και βιοτεχνών, διαπίστωσε «για την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου πτώση κατά 20% των πωλήσεων τόσο στα μεγάλα όσο και στα μικρά καταστήματα». Όπως τονίζει, «το κίνημα των ‘κίτρινων γιλέκων’ δημιούργησε ένα πνεύμα κατήφειας: σε κάθε καταναλωτική κρίση, ο καταναλωτής αγοράζει λιγότερο και μόνο ανάλογα με τις δυνατότητές του.
Υπάρχει πολύ απόθεμα που μένει απούλητο, συνεπώς οι καταστηματάρχες υπολογίζουν στις εκπτώσεις για να ξεπουλήσουν, αλλά και η πόλη πρέπει να είναι προσβάσιμη».

Το Μπορντό είναι μια από τις πλέον αποκλεισμένες πόλεις από τις κινητοποιήσεις των “κίτρινων γιλέκων”.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης