ΠΣΕ: Ενισχύονται τα ελληνικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές

ΠΣΕ: Ενισχύονται τα ελληνικά προϊόντα στις ευρωπαϊκές αγορές
Με τη δυναμική της περσινής χρονιάς, όπου κατεγράφη νέο ρεκόρ εξωστρέφειας συνεχίζουν να κινούνται και στο πρώτο τρίμηνο του 2018 οι ελληνικές εξαγωγές, εκτιμά ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων.

Ανοδική πορεία φαίνεται ότι διατηρείται στις περισσότερες χώρες, και κυρίως προς τους βασικούς εμπορικούς εταίρους της χώρας μας όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Τουρκία και η Κύπρος ενώ ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα από τις τρίτες χώρες, όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης για τα ελληνικά προϊόντα. Ικανοποίηση υπάρχει και για την εικόνα που παρουσιάζει το εμπορικό ισοζύγιο, με την περαιτέρω μείωση του ελλείμματος τόσο τον Μάρτιο όσο και στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2018 αυξήθηκαν κατά 905,6 εκατ. ευρώ ή κατά 13,3% και ανήλθαν σε 7,73 δισ. ευρώ από 6,83 δισ. ευρώ ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή αυξήθηκαν στα 5,26 δισ. ευρώ από 4,66 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 600 εκατ. ευρώ ή κατά 12,9%.

Οι ελληνικές εξαγωγές αποδεικνύουν καθημερινά πως αποτελούν πυλώνα ανάκαμψης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Είναι ενδεικτικό πως η αύξηση των εξαγωγών αγαθών και υπηρεσιών κατά το 2017 σε σχέση με το 2016, οδήγησε σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,1%.

Απαραίτητη ωστόσο προϋπόθεση για να εκμεταλλευθεί η χώρα μας τις ευκαιρίες που ανοίγονται στις διεθνείς αγορές και να αυξήσει κατακόρυφα το εξαγωγικό αποτύπωμά της, είναι να βελτιώσει το επιχειρηματικό κλίμα και να άρει τα εμπόδια που υπονομεύουν την προοπτική των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.

Όπως σημειώνεται από το σύνδεσμο, η μείωση της φορολογίας, η πλήρης και οριστική άρση των capital controls καθώς και η αποκατάσταση της χρηματοδότησης, ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν τη "ραχοκοκαλιά" της ελληνικής οικονομίας είναι ζωτικής σημασίας για να διευκολυνθεί το έργο των Εξαγωγέων.

Εξίσου κρίσιμη θεωρείται η παροχή κινήτρων, για τη προσέλκυση επενδύσεων που θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό και στην ενίσχυση του παραγωγικού δυναμικού.

Η Ελλάδα, χρειάζεται σήμερα μονάδες παραγωγής που θα τροφοδοτούν με φθηνές πρώτες ύλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και παράλληλα θα εξάγουν ανταγωνιστικά προϊόντα.

Αναλυτικά, η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018 να αποτελεί το σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών ενώ στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Τουρκία, η οποία στο αντίστοιχο περσινό τρίμηνο ήταν στην 4η θέση. Ακολουθεί η Γερμανία και στη συνέχεια η Κύπρος που υποχώρησαν κατά μία θέση (ήταν 2η και 3η αντίστοιχα το 2017).

Η Βουλγαρία ανέβηκε στην 5η θέση από έκτη στο πρώτο τρίμηνο του 2017. Στην 6η θέση βρίσκεται, με πτώση κατά μία θέση από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, ο Λίβανος, στην 7η οι ΗΠΑ (με άνοδο κατά δύο θέσεις), στην 8η η Ισπανία (από 11η) και στην 9η το Ηνωμένο Βασίλειο με υποχώρηση δύο θέσεων.
Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών, συμπληρώνει η Ρουμανία στην 10η θέση -ίδια θέση με το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Ως προς τους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών ανά οικονομική ένωση, πέραν της αξιοσημείωτης (10,6%) αύξησης προς την Ε.Ε. οι αποστολές προς τις 17 χώρες της Ευρωζώνης, αυξήθηκαν κατά 11%, ενώ ανοδικά κινήθηκαν οι εξαγωγές προς τις χώρες του ΟΟΣΑ, της τάξης του 11% και προς τις χώρες του G7 κατά 6,2%.

Οι εξαγωγές προς τις αναδυόμενες BRICS υπερδιπλασιάστηκαν, προς τις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες του OPEC αυξήθηκαν ελαφρά κατά 2,3%, προς τις χώρες της Οικονομικής Συνεργασίας Μαύρης Θάλασσας (ΟΣΕΠ) ενισχύθηκαν κατά 21,8%, προς τις χώρες της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης η αύξηση είναι της τάξης του 38,6% και οι χαμηλές σε αξία εξαγωγές προς τις χώρες της MERCOSUR υπερτριπλασιάστηκαν.

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 22 Μαΐου 2018, 14:19