Τα 1,985 δισ. ευρώ -μια ανάσα από τα 2 δισ. ευρώ- «έπιασε» ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο, αυξημένος κατά 12,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, όπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας της IRI.

Μόνο τον Μάρτιο οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων αυξήθηκαν κατά 26,9%, όταν τον Φεβρουάριο ήταν στο +1,8% και τον Ιανουάριο στο +3,4%, με τις πωλήσεις στα προϊόντα σταθερού κωδικού, -δηλαδή εξαιρούνται τα επί ζυγίω προϊόντα-, να καταγράφουν ανάπτυξη 13,4% σε αξία, 14,2% σε όγκο και πτώση 0,8% στις τιμές ανά τεμάχιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι πωλήσεις των προϊόντων σταθερού κωδικού που αποτελούν το 76% του καλαθιού των σούπερ μάρκετ σημείωσαν τον Μάρτιο ανάπτυξη 31,3% από 1% τον Φεβρουάριο και 2,4% τον Ιανουάριο, με τις πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να ακολουθούν την τάση της αγοράς με αύξηση των πωλήσεών τους κατά 13,9% και μερίδιο 16,2% δηλαδή στο επίπεδο του 2011.

Στο ερώτημα ποια καταστήματα μάζεψαν τον μεγαλύτερο τζίρο και είχαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων, αυτά ήταν τα υπερμάρκετ, δηλαδή τα καταστήματα εμβαδού άνω των 2.500 τ.μ., στα οποία καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων 22,7%.

Ακολούθησαν με +14,6% τα καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ., με +10,5% «έτρεξαν» οι πωλήσεις των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ. και 9,5% τα σούπερ μάρκετ έως 400 τ.μ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τάση η οποία δεν φαίνεται να αλλάζει με την άρση των περιοριστικών μέτρων και την επαναλειτουργία της αγοράς.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) οι Έλληνες δηλώνουν ότι και μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων θα συνεχίσουν να ακολουθούν μέρος αυτών στις καθημερινές συναλλαγές τους, ενώ ο ένας στους δυο σκοπεύει να περιορίσει και τις άσκοπες αγορές με στόχο να αποταμιεύσει χρήματα για περίπτωση ανάγκης.

Μάλιστα η τάση αυτή φαίνεται να έχει και την πιο μακροχρόνια επίδραση με το 46% του καταναλωτικού κοινού να το εφαρμόζει ήδη και το 19% να δηλώνει ότι θα το κάνει ως το τέλος του 2020.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης