Στο τρίπτυχο που εξασφαλίζει το μεγάλο οικονομικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό αποτύπωμα των έργων εκσυγχρονισμού των υποδομών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο Regional Growth Conference 2022, στην Πάτρα, ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία σε 10 έργα που αλλάζουν την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα.

Ειδικότερα, για τον αυτοκινητόδρομο «Πάτρα – Πύργος», ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το έργο που είχε βαλτώσει για χρόνια σήμερα έχει και πάλι ενεργά εργοτάξια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τα πρώτα 56 χλμ. από τον Πύργο θα παραδοθούν σε 36 μήνες, και τέσσερις μήνες μετά το έργο θα παραδοθεί στο σύνολό του. Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν» ξεκαθάρισε.

Παράλληλα, «τρέχει» και το έργο οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα άξονα, με προϋπολογισμό 30 εκατ. €, που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023, με στόχο, όπως επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, «να σταματήσουν επιτέλους να χάνονται άνθρωποι σε αυτόν τον δρόμο-καρμανιόλα, έως ότου ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος».

Ακόμα ένα μεγάλο οδικό έργο που θα υλοποιηθεί στην Πελοπόννησο είναι ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη, με προϋπολογισμό 250 εκατ. ευρώ, που προχωράει μέσω ΣΔΙΤ. Το έργο έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και αναμένεται να στηθούν εργοτάξια μέσα στο 2022.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Στη Δυτική Ελλάδα υλοποιούμε έργα ζωτικής σημασίας που ζητούσαν για χρόνια οι πολίτες» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, προσθέτοντας ότι «το Άκτιο – Αμβρακία, ένα έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, ενώ σχεδιάζουμε να παραδώσουμε το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας στα τέλη του καλοκαιριού».

Εξίσου σημαντική είναι και η οδική σύνδεση της Λευκάδας με το Άκτιο και τον Δυτικό Άξονα, με προϋπολογισμό 48 εκατομμύρια €, που θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2023.

Εν τω μεταξύ, σημαντικό βάρος δίνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, όπου εκτυλίσσεται ένα συνεκτικό πρόγραμμα έργων.

«Προχωράμε συντονισμένα και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που έχει ανάγκη η περιοχή» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Ολοκληρώνουμε τις εργασίες και τους διαγωνισμούς στα τμήματα Κιάτο – Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη – Ρίο, με συνολικό προϋπολογισμό 565 εκατομμύρια €, δημοπρατήσαμε το μεγάλο έργο από το Ρίο ως το λιμάνι της Πάτρας με το μεγάλο κομμάτι της υπογειοποίησης εντός του αστικού ιστού της πόλης με προϋπολογισμό 470 εκατομμύρια και προχωράμε στην αναβάθμιση της γραμμής από την Κάτω Αχαγιά ως τον Πύργο όπου το τρένο δεν φτάνει σήμερα».

Κλείνοντας με τα έργα της Δυτικής Ελλάδας, ο υφυπουργός Υποδομών έκανε αναφορά σε ένα σημαντικό κτηριακό έργο, στην «ενεργειακή αναβάθμιση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών». Τόνισε χαρακτηριστικά: «Προχωράμε στην αναβάθμιση της ενεργειακής κλάσης του κτηρίου, μετατρέποντάς το σε ένα κτήριο με χαμηλή ενεργειακή απόδοση, ενώ παράλληλα αναβαθμίζουμε τις συνθήκες για ασθενείς και νοσηλευτικό προσωπικό, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο λόγω και της πανδημίας».

Επίσης, ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στις τρεις βασικές αρχές που αποτέλεσαν οδηγό για την εφαρμογή του φιλόδοξου όσο και ρεαλιστικού πλάνου έργων των 13 δισ. ευρώ, το οποίο προχωράει ταχύτατα, όπως αποδεικνύει και το γεγονός ότι έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα περίπου 8 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, υπογράμμισε: «Το οικονομικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα των έργων είναι τεράστιο. Υπάρχει σαφές κοινωνικό αποτύπωμα με τις 200.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας την επόμενη τριετία, αλλά και οικονομικό, αφού περισσότερα από 100 επαγγέλματα συνδέονται άμεσα με τον κατασκευαστικό τομέα και τα έργα αυτά».

Όμως, αυτό που, κατά τον υφυπουργό Υποδομών, έχει τη μεγαλύτερη σημασία όλων είναι «πόσο θα αλλάξει η ζωή του κάθε πολίτη από το κάθε έργο».

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών και στις μεταρρυθμίσεις που έχουν συντελεστεί και που «χωρίς αυτές τίποτα από όσα προανέφερα δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν».

Ειδικότερα, είπε: «Αλλάξαμε τον 4412, επιλύοντας προβλήματα ετών και διευκολύνοντας τη ζωή όλων μας. Ξεκινήσαμε μια μεγάλη συμφωνία πλαίσιο για παροχή υποστήριξης από εξειδικευμένους συμβούλους στις υπηρεσίες του υπουργείου μας. Θεσμοθετήσαμε τη διαδικασία υποβολής Πρότυπων Προτάσεων από τον ιδιωτικό τομέα. Συστήσαμε το Παρατηρητήριο Τιμών και Προδιαγραφών με μεγάλη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στα έργα, δημόσια και ιδιωτικά, κάτι που η αγορά ζητούσε για δεκαετίες και η κρίση της Ουκρανίας ανέδειξε την αξία του».

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης έστειλε σαφές μήνυμα ότι «τα έργα θέλουν συναίνεση και συνέχεια. Τα λάθη των προηγούμενων δεκαετιών δεν θα μας επιτραπούν ξανά. Τα έργα είναι μια επένδυση στις επόμενες γενιές. Είναι ο μόνος τρόπος για να πάει η χώρα μπροστά».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης