Αμερικανοί ειδικοί δήλωσαν ότι «η απόφαση της Ιταλίας να ενταχθεί στην προτεινόμενη από την Κίνα Belt and Road Initiative (BRI) είναι μια λογική κίνηση που θα συμβάλει στην τόνωση της οικονομίας της και οι Ηνωμένες Πολιτείες θα έπρεπε να συνεργαστούν και όχι να στέκονται παράμερα και να επικρίνουν», γράφει η βρετανική Telegraph.

Με την υπογραφή μνημονίου συμφωνίας σχετικά με την πρωτοβουλία BRI στις 23 Μαρτίου κατά την επίσκεψη του Κινέζου Προέδρου Σι Τζιπινγκ στη Ρώμη, η Ιταλία έγινε το πρώτο μέλος της ομάδας των επτά μεγάλων ανεπτυγμένων οικονομιών που εντάχθηκε επίσημα στην πρωτοβουλία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η απόφαση της Ιταλίας βασίστηκε σε πρακτικά στοιχεία, καθώς η οικονομία της υστερεί σε σχέση με άλλες οικονομίες, ιδιαίτερα των γειτόνων της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με τον Τζον Τειλορ, καθηγητή πολιτικών επιστημών του Πανεπιστημίου St Thomas στο Χιούστον του Τέξας.

«Με απλά λόγια, η απόφαση να ενταχθεί στο BRI ήταν πολύ μεγάλη ευκαιρία για την Ιταλία για να την αφήσει να περάσει», δήλωσε ο Τέιλορ στην China Daily. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της ένταξης στην BRI θα ήταν μια προσπάθεια να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του εμπορίου μεταξύ Ιταλίας και Κίνας, κυρίως επενδύοντας στα λιμάνια της Γένοβας, του Παλέρμο, της Τεργέστης και της Ραβένας, σύμφωνα με τον Τέιλορ.

«Ήταν μια λογική κίνηση που σχεδιάστηκε για να προωθήσει τις σχέσεις μεταξύ Πεκίνου και Ρώμης», δήλωσε ο Γκάρι Χαφμπάουερ, συνεργάτης και ειδικός σε θέματα εμπορίου στο Peterson Institute for International Economics στην Ουάσινγκτον. Τουλάχιστον 150 χώρες και διεθνείς οργανισμοί, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών όπως η Ελλάδα και η Ουγγαρία, έχουν υπογράψει συμφωνίες με την Κίνα για τη BRI.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Ντάγκλας Πααλ, αντιπρόεδρος του προγράμματος για την Ασία στο Carnegie Endowment για τη Διεθνή Ειρήνη, ένα άλλο think tank στην Ουάσινγκτον, δήλωσε ότι η BRI είναι «ακόμα ένα έργο σε εξέλιξη.

Παρόλο που οι ΗΠΑ δεν είναι έτοιμες να ενταχθούν στην BRI, η εμπειρία τους και οι χρηματοοικονομικές και περιβαλλοντικές υπηρεσίες θα έπρεπε να συμβουλεύουν και να υποστηρίζουν τα έργα της BRI», δήλωσε ο Πααλ. Ο Τέιλορ σημείωσε επίσης ότι αν οι ΗΠΑ σκέφτονταν στρατηγικά, θα ήθελαν τουλάχιστον να είναι ρεαλιστικές και ευέλικτες σχετικά με την BRI.

«Δεδομένου ότι οι ΗΠΑ δεν κατάφεραν να επιβραδύνουν ή να παρεμποδίσουν το BRI, γιατί να μην προσφερθούν να συνεργαστούν με τους συμμετέχοντες στην BRI για να διευρύνουν τις προσπάθειες παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης και να βελτιώσουν τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης