Η θετική διάθεση μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε και κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2017. Μετά την κορύφωση σε επίπεδο εννέα ετών στην αρχή του έτους, το καταναλωτικό κλίμα έχει παραμείνει σε υψηλά επίπεδα για τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ κλείνοντας στις 19,1 μονάδες στα τέλη Ιουνίου. Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK για το Καταναλωτικό Κλίμα στην Ευρώπη παρουσιάζουν και πάλι αρκετές διαφοροποιήσεις ανά χώρα, στο δεύτερο τρίμηνο του 2017.

Υπήρξαν και πάλι σημαντικές διαφορές όσον αφορά στους τρεις δείκτες, δηλαδή οικονομικές προσδοκίες, εισοδηματικές προσδοκίες και πρόθεση αγορών. Ενώ η Γερμανία και η Γαλλία κατέγραψαν υψηλά επίπεδα, η καταναλωτική διάθεση ήταν εν μέρει αρνητική σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης όπως η Πολωνία και η Τσεχική Δημοκρατία. Ο ειδικός της GfK σε θέματα καταναλωτή, Rolf Bürkl δήλωσε: «Αξιοσημείωτη στο δεύτερο τρίμηνο ήταν η «επίδραση Μακρόν» στη Γαλλία, η οποία επηρέασε θετικά τη διάθεση των Γάλλων πολιτών. Οι Βρετανοί καταναλωτές προφανώς παρακολουθούσαν τις συζητήσεις περί Brexit με σκεπτικισμό, γεγονός που αντανακλάται στην αποδυνάμωση των δεικτών. Στους ωφελημένους αυτού του τριμήνου περιλαμβάνεται η Ισπανία και η Πορτογαλία, όπου οι καταναλωτές παρουσίασαν και πάλι καλύτερη διάθεση λόγω της ανάκαμψης της οικονομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ελλάδα: Ελαφριά ανάκαμψη της καταναλωτικής διάθεσης
Οι οικονομικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών παρέμειναν σε πολύ χαμηλά επίπεδα και το δεύτερο τρίμηνο. Ο αντίστοιχος δείκτης παρουσίασε ανάκαμψη σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο (κατά 7,8 μονάδες). Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ήταν κατά 1,6 μονάδες υψηλότερος. Μόνο οι Ιταλοί είναι πιο απαισιόδοξοι σχετικά με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας τους αυτή τη στιγμή.

Παρόμοιες είναι και οι εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών. Αν και παρουσίασαν βελτίωση σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους, παρέμειναν στα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, των -42,9 μονάδων. Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, η τιμή αυτή εμφανίζει ελαφρά βελτίωση κατά 1,5 μονάδες.

Όσον αφορά στον δείκτη πρόθεσης αγορών, δεν παρουσιάζονται σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος αλλά και το πρώτο τρίμηνο του 2017. Αγγίζοντας τις -44,9 μονάδες, ο δείκτης παραμένει σχεδόν αμετάβλητος σε αρνητική τιμή και στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των χωρών της ΕΕ που συμμετέχουν στην έρευνα. Η συνεχιζόμενη οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση στην Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί εμπόδιο όσον αφορά στην καταναλωτική διάθεση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: GfK Hellas

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης