Οι Έλληνες διευθύνοντες σύμβουλοι (CEOs) φαίνεται να συμμερίζονται την αισιοδοξία των CEOs παγκοσμίως για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας, της χώρας και της εταιρείας τους. Ωστόσο, σε ένα γεωπολιτικά κατακερματισμένο κόσμο κατατάσσουν τη γεωπολιτική και πολιτική αβεβαιότητα υψηλά στις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν, σύμφωνα με τα ευρήματα της 9ης έρευνας CEO Outlook της KPMG που παρουσιάστηκε σήμερα.

Η έρευνα περιλαμβάνει για 6η διαδοχική φορά ελληνικά ευρήματα σχετικά με την οπτική των Ελλήνων διευθυνόντων συμβούλων (CEOs) για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αναφορικά με επίκαιρα ζητήματα που απασχολούν το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την εκδήλωση όπου έγινε η παρουσίαση, προλόγισε ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της ΚPMG στην Ελλάδα και το σύνολο των αποτελεσμάτων της έρευνας παρουσίασε ο Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing, Communications and Corporate Citizenship Manager της KPMG στην Ελλάδα. Η έρευνα 2023 CEO Outlook, είναι η μεγαλύτερη ετήσια έρευνα της εταιρείας, βασίζεται στις απόψεις για το μέλλον 1.325 CEOs από 11 σημαντικές αγορές, μεταξύ αυτών και 50 CEOs από την ελληνική αγορά.

Η έρευνα αναδεικνύει ότι σχεδόν τρεις στους τέσσερις CEOs παγκοσμίως (73%) και 84% των Ελλήνων εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας, σε σύγκριση με 71% των CEOs παγκοσμίως και 62% των Ελλήνων πέρυσι. Επίσης, 78% των CEOs παγκοσμίως και 84% των Ελλήνων εκφράζει αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας τους.

Η παραπάνω αισιοδοξία παρουσιάζεται σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονη γεωπολιτική και πολιτική αβεβαιότητα. Ειδικότερα, ένα σημαντικό ποσοστό των CEOs παγκοσμίως (63%) και των Ελλήνων (52%) κατατάσσουν τη γεωπολιτική και την πολιτική αβεβαιότητα ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους, είτε πρόκειται για τη διαχείριση της παρουσίας μιας εταιρείας σε μια ζώνη σύγκρουσης, είτε την προσπάθεια αντιμετώπισης του disruption στις αλυσίδες εφοδιασμού και τις διακυμάνσεις των τιμών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις (77% παγκοσμίως και 84% των Ελλήνων) αναφέρουν ότι η αύξηση των επιτοκίων και οι σφιχτότερες νομισματικές πολιτικές θα μπορούσαν να παρατείνουν οποιαδήποτε πιθανή ή τρέχουσα ύφεση.

Οι CEOs απαντούν στην παραπάνω αβεβαιότητα, αναγνωρίζοντας ότι η επίδειξη προσωπικής ακεραιότητας είναι το κλειδί για το χτίσιμο εμπιστοσύνης με τους πελάτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη, με το 61% των CEOs παγκοσμίως και 66% των Ελλήνων να δηλώνουν ότι θα έπαιρναν δημόσια θέση σε ένα πολιτικά ή κοινωνικά αμφιλεγόμενο ζήτημα, παρά τις ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου.

Συνοπτικά, τα 14 σημαντικότερα σημεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις των CEOs στην Ελλάδα:

1.Το 84% των Ελλήνων CEOs εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμια οικονομίας τα επόμενα τρία έτη, σε σύγκριση με το 62% το προηγούμενο έτος.

2.Το 78% των Ελλήνων CEOs εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της εταιρείας τους τα επόμενα τρία έτη.

3.Το 84% των Ελλήνων CEOs εκφράζουν αισιοδοξία για τις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας τους τα επόμενα τρίτα έτη.

4. Το 61% των CEOs παγκοσμίως και 66% των Ελλήνων να δηλώνουν ότι θα έπαιρναν δημόσια θέση σε ένα πολιτικά ή κοινωνικά αμφιλεγόμενο ζήτημα, παρά τις ανησυχίες του διοικητικού συμβουλίου.

5. Το 52% των Ελλήνων CEOs κατατάσσουν τη γεωπολιτική και την πολιτική αβεβαιότητα ως τον μεγαλύτερο κίνδυνο για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

6. Το 74% των Ελλήνων CEOs επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το μέλλον.

7. Το 48% των Ελλήνων CEOs αναφέρουν τις ηθικές προκλήσεις ως το κύριο μέλημά τους όσον αφορά την υλοποίηση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.

8. Το 90% των Ελλήνων CEOS πιστεύουν ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε νέους κινδύνους καθώς προσφέρει νέες στρατηγικές επιθέσεων στους αντιπάλους.

9. Το 88% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν ότι είναι προετοιμασμένοι για πιθανή κυβερνοεπίθεση.

10. Το 86% των Ελλήνων CEOs αναμένει ότι η πλήρης επιστροφή στο γραφείο είναι ζήτημα μόλις τριών ετών.

11. Το σύνολο των Ελλήνων CEOs της έρευνας αναφέρουν ότι είναι πιθανό να επιβραβεύσουν τους εργαζομένους που πηγαίνουν στο γραφείο με ευνοϊκές αναθέσεις έργων, αυξήσεις ή προαγωγές.

12. To 34% των Ελλήνων CEOs υποστηρίζουν ότι η πρόοδος στην ένταξη και τη διαφορετικότητα συντελείται με υπερβολικά αργούς ρυθμούς στον επιχειρηματικό κόσμο.

13. Το 60% των Ελλήνων CEOs έχουν ενσωματώσει πλήρως το ESG στην επιχείρησή τους ως μέσο για τη δημιουργία αξίας.

14. Το 29% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν ότι η τρέχουσα πρόοδος που έχουν σημειώσει οι οργανισμοί τους στο ESG δεν είναι αρκετά ισχυρή ώστε να αντεπεξέλθει σε πιθανό έλεγχο από ενδιαφερόμενα μέρη ή μετόχους.

Ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα ανέφερε σχετικά: «Οι Έλληνες CEOs παρά τις γεωπολιτικές και όχι μόνο προκλήσεις, συμμερίζονται την αισιοδοξία των CEOs παγκοσμίως και συμφωνούν πως μπορούμε να επιστρέψουμε σύντομα σε μια πορεία παγκόσμιας και μακροπρόθεσμης βιώσιμης ανάπτυξης. Ακόμη, εστιάζουν στο αύριο μέσω της υιοθέτησης των σύγχρονων τεχνολογιών, όπως η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, επενδύουν στην ανάπτυξη και υποστήριξη του ταλαντούχου δυναμικού, καθώς και στο ESG για τη δημιουργία ουσιαστικής αξίας στους οργανισμούς όπου δραστηριοποιούνται. Για ακόμη μια φορά, επιδεικνύουν μεγάλη ανθεκτικότητα, καθώς έχουν αντέξει και διαχειριστεί τόσες κρίσεις και είναι πανέτοιμοι και οπλισμένοι με περίσσια επιμονή και υπομονή για την αντιμετώπιση των επερχόμενων προκλήσεων».

Ο Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing, Communications and Corporate Citizenship Manager της KPMG στην Ελλάδα, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Για πρώτη φορά βλέπουμε τους CEOs εμφανώς πιο προβληματισμένους για τις νέες προκλήσεις που φέρνει η τεχνολογία και οι επιταγές της εποχής όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ένταξη του ESG, η καθυστέρηση στα θέματα συμπερίληψης, αλλά και οι γεωπολιτικές εξελίξεις που φαίνεται να επιδρούν στα πλάνα των διοικήσεων. Το βέβαιο είναι πως όλοι οι CEOs επιθυμούν και στοχεύουν στην βιώσιμη ανάπτυξη για το άμεσο μέλλον και το καλό των επιχειρήσεων και της κοινωνίας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης