«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είναι απολύτως πεπεισμένη ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας αποτελεί “πεδίον δόξης λαμπρό” για τη συνεργασία του κράτους, της Πολιτείας, με την ιδιωτική πρωτοβουλία. Αποτελεί, λοιπόν, ζήτημα προτεραιότητας για εμάς η εκπόνηση και η υλοποίηση μιας εθνικής στρατηγικής για τη γαστρονομία και ενός εθνικού σχεδίου δράσης προκειμένου να συντονιστεί το σύνολο των πρωτοβουλιών και ενεργειών που αναλαμβάνονται από τα αρμόδια υπουργεία και εποπτευόμενους Οργανισμούς» υπογράμμισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στη διάρκεια εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τη Γενική Γραμματεία Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με θέμα τις στρατηγικές συνεργασίας για την ελληνική γαστρονομία, στο πλαίσιο της 28ης Agrotica.

«Εκδηλώσεις, όπως η σημερινή, αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία προκειμένου να καταστεί απολύτως σαφές ότι η ελληνική γαστρονομία δεν είναι ένα ζήτημα δευτερεύουσας ή περιφερειακής σημασίας που αφορά μόνον κάποιους συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους» τόνισε ο κ. Πέτσας, επισημαίνοντας πως «η στρατηγική προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας, είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους, διότι μπορεί— και πρέπει— να αναδειχθεί σε “αιχμή του δόρατος” για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την περαιτέρω ενδυνάμωση του brand name “Ελλάδα”».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

‘Οπως τόνισε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, «η προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας είναι ένα από τα ισχυρότερα «όπλα» που έχουμε στη διάθεσή μας για να διορθωθούν οι λανθασμένες πολιτικές που ταλάνισαν τα προηγούμενα χρόνια τους τομείς της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της αλιείας. Για να ξεπεραστεί το έλλειμμα εμπιστοσύνης και η απουσία οράματος, που, εξαιτίας του λαϊκισμού και του κρατισμού, κρατούσαν δέσμια τη δημιουργικότητα των Ελλήνων. Για να χτίσουμε ένα νέο πρότυπο αγροτικής επιχειρηματικότητας, που θα ξεκινάει από το ράφι, όχι από το χωράφι. Για να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη ενός “γαστρονομικού πατριωτισμού”, που θα επιτρέψει σε ορισμένα από τα πιο δραστήρια και δυναμικά τμήματα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας να εκδηλώσουν ανεμπόδιστα τη δημιουργικότητά τους και να προκόψουν».

«Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, με παράδοση και πολιτισμό που χάνονται στα βάθη των αιώνων, και η γαστρονομία μας—κομμάτι αναπόσπαστο αυτής της παράδοσης και αυτού του πολιτισμού—είναι ένας “θησαυρός” που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μείνει αναξιοποίητος. Ολόκληρος ο κόσμος γνωρίζει την Ελλάδα της ένδοξης ιστορίας, του λαμπρού πολιτισμού και της τέχνης, του απαράμιλλου φυσικού κάλλους και της θερμής φιλοξενίας. Έχει έρθει η ώρα να γνωρίσουν όλοι και μια άλλη Ελλάδα. Την Ελλάδα της υψηλής γαστρονομίας και της ακόμη υψηλότερης ποιότητας των πρώτων υλών. Την Ελλάδα των μοναδικών γεύσεων. Την Ελλάδα που ξέρει να συνδυάζει την απλότητα με τη νοστιμιά, τον νεωτερισμό με την παράδοση, την καινοτομία με την ουσία. Την Ελλάδα που ατενίζει με αυτοπεποίθηση το μέλλον, χωρίς να λησμονεί το παρελθόν» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στήριξη του πρωτογενούς τομέα – Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Έλληνα αγρότη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη σημασία που αποδίδει η κυβέρνηση στον πρωτογενή τομέα, στη στήριξη του αγρότη, στη στήριξη της αγροδιατροφής στην Ελλάδα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κωνσταντίνος Σκρέκας.

Ο κ. Σκρέκας επισήμανε πως «φέτος επιτέλους έχουμε ”ξεπαγώσει” ως υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα διατεθούν σε ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα για να μπορέσει να προχωρήσουν επενδύσεις» σημειώνοντας ότι αυτό το προαναφερόμενο ποσό που είναι ευρωπαϊκά κονδύλια θα προκαλέσει επενδύσεις άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ. Εκτός των 600 εκατ. ευρώ, “ξεπάγωσαν”, όπως είπε ο κ. Σκρέκας, και άλλα 400 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα προωθηθούν για μεταποιητικές μονάδες.

«Εμείς έχουμε παράδοση γαστρονομίας φυσικά και μπορεί να βελτιωθεί, αλλά δεν αρκεί αυτό, αν αυτά τα οποία σήμερα προσφέρουμε μεταποιημένα, μαγειρεμένα, δεν έχουν πρώτες ύλες οι οποίες είναι ελληνικές και οι οποίες έχουν αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τα οποία τελικά ο επισκέπτης τα γεύεται και γυρνάει πίσω στην πατρίδα του (…) και πολλές φορές αναζητεί αυτά τα ελληνικά προϊόντα στο ράφι του σούπερ μάρκετ της δικής του πατρίδας» επισήμανε ο κ. Σκρέκας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την πλευρά της, η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Φωτεινή Αραμπατζή υπογράμμισε πως «πλέον δεν μπορολύμε να παράγουμε με τον τρόπο που κληρονομήσαμε από τους μπαμπάδες ή τους παππούδες μας (…) παράγεις προϊόντα με βάση αυτά που ζητάει ο καταναλωτής», συμπληρώνοντας πως «ο ρόλος των τροφίμων στη σύγχρονη εποχή έχει σίγουρα αλλάξει (…)».

«Η σύγχρονη γεωργία και η κτηνοτροφία, η μελισσοκομία και η αλιεία θα πρέπει να προσεγγίζεται μέσα από το ίδιο πρίσμα με το οποίο ο άνθρωπος προσεγγίζει την τροφή του και την επιλογή που κάνει γύρω από τα τρόφιμα διότι σήμερα τα τρόφιμα είναι πολλαπλασιαστής ανάπτυξης».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης