Κύμα διψήφιων μειώσεων τιμών στους τιμοκαταλόγους σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων σούπερ μάρκετ αναμένεται από τον επόμενο μήνα, λόγω της εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Σε συνέντευξη του, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς είπε ότι όπως προκύπτει από τους νέους τιμοκαταλόγους που αφορούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, οι τιμές είναι χαμηλότερες και το στοίχημα του αρμόδιου υπουργείου για αποκλιμάκωσή τους, κερδίζεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπενθυμίζεται ότι, από 1η Μαρτίου τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο που προβλέπει μείωση της αρχικής τιμής σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, μείωση η οποία θα πρέπει να ισούται τουλάχιστον με το 30% του αθροίσματος των εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών που δίνουν οι προμηθευτές στους λιανεμπόρους

«Θεωρώ ότι επιτυγχάνεται μια πραγματική μεταρρύθμιση στην αγορά», ανέφερε ο κ. Παταλάς και συμπλήρωσε ότι: «Οι εταιρείες – πολυεθνικές αλλά και τοπικές – με προϊόντα προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικά και προϊόντα φροντίδας σπιτιού, ακολούθησαν μια πολιτική, τα τελευταία 20-30 χρόνια, με υψηλές τιμές και μεγάλες προσφορές. Η νέα διάταξη, τις οδηγεί αναγκαστικά στο να επαναχαράξουν ριζικά την τιμολογιακή τους στρατηγική. Αυτό που μένει να δούμε είναι ποια θα είναι η στρατηγική των προσφορών που θα ακολουθήσουν».

Παράλληλα, ο κ. Πατελάς υποστήριξε πως από τους νέους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών διαπιστώνεται ότι «είναι σχεδιασμένοι με άλλη αρχιτεκτονική που έχει ως βάση χαμηλότερη τιμή τιμοκαταλόγου. Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στη στρατηγική των τιμών όλων των εταιρειών, κάτι που δεν θα γινόταν αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη διάταξη του υπουργείου. Με αυτήν την έννοια, θεωρώ ότι ίσως επιτευχθεί μια πραγματική μεταρρύθμιση στην αγορά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, διευκρίνισε ότι το διάστημα που θα ακολουθήσει είναι κρίσιμο, για τις εταιρείες του κλάδου προκειμένου να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα για την καταναλωτική συμπεριφορά.

«Απαιτείται χρόνος ώστε να καταλάβουν οι εταιρείες πώς αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τη νέα αρχιτεκτονική τιμών και παράλληλα να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική των προσφορών τους. Το βέβαιο είναι ότι οι κατηγορίες προϊόντων προσωπικής φροντίδας, απορρυπαντικών και προϊόντων φροντίδας σπιτιού, όπου είχε γενικευτεί η τάση υψηλή τιμή σε συνδυασμό με μεγάλες προσφορές, εισέρχονται σε μια νέα εποχή τιμολόγησης», είπε.

Σε ό,τι αφορά στις ανατιμήσεις, ο κ. Πεταλάς σημείωσε: «Με την ανακοίνωση των μέτρων από το αρμόδιο υπουργείο, σε έναν μεγάλο βαθμό όχι μόνο πάγωσαν οι ανατιμήσεις αλλά ταυτόχρονα ορισμένες μεγάλες εταιρείες που είχαν ανακοινώσει ανατιμήσεις, τις ανέστειλαν. Αυτό δείχνει ότι τα μέτρα κινούνται σε θετική κατεύθυνση και έχουν αρχίσει να αποδίδουν».

Εστιάζοντας στον πληθωρισμό, χαρακτήρισε σημαντική εξέλιξη την αποκλιμάκωσή του τους τελευταίους μήνες και επισήμανε: «Παρατηρούμε σημαντική αποκλιμάκωση και του συνολικού πληθωρισμού και του πληθωρισμού των τροφίμων και αναμένουμε μεγαλύτερη αποκλιμάκωση τους επόμενους μήνες» αναφέρει ο κ. Πεταλάς.

Τα μέτρα για την ακρίβεια «μπλοκάρουν» τις ανατιμήσεις

Την ίδια ώρα, το “ράλι” τιμών στα τρόφιμα συνεχίστηκε και τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, αν και καταγράφηκε μια μικρή αποκλιμάκωση του ρυθμού ανόδου του πληθωρισμού.

Μπορεί τον Ιανουάριο, ο πληθωρισμός να διαμορφώθηκε στο 3,1% από 3,5% τον περασμένο Δεκέμβριο και έναντι 7% τον Ιανουάριο 2023, ωστόσο στην ομάδα «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» “τρέχει” με 8,3% λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πολλά βασικά είδη.

Συγκεκριμένα, σε μηνιαία σύγκριση σημειώθηκαν ανατιμήσεις σε:

  • αλλαντικά (5,7%),
  • ψάρια νωπά (1,2%),
  • γιαούρτι (2,8%),
  • ελαιόλαδο (6,8%),
  • λαχανικά νωπά (2,8%),
  • λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (2%),
  • αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (3,9%),
  • ηλεκτρισμό (0,7%),
  • φαρμακευτικά προϊόντα (0,8%),
  • μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (3,4%),
  • υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (1,6%),
  • εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία (1,5%) και
  • ασφάλιστρα υγείας (14%).

Αντίθετα, οι τιμές μειώθηκαν σε:

  • ζυμαρικά (3,3%),
  • πουλερικά (1,8%),
  • γάλα νωπό πλήρες (4,4%),
  • γάλα νωπό με μειωμένα λιπαρά (4,8%),
  • τυριά (1,9%), φρούτα νωπά (1,9%),
  • δημοτικά τέλη (1,5%),
  • φυσικό αέριο (13,5%),
  • πετρέλαιο θέρμανσης (1,1%),
  • υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης (3,8%),
  • καύσιμα αυτοκινήτου- βενζίνη (0,5%) και
  • ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία (7,4%).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης