Και ο ιαπωνικός κολοσσός της βιομηχανίας αυτοκινήτων, η Mazda, προχωρεί στην εύκολη λύση των απολύσεων, για να μειώσει τις ζημιές από την ολοταχώς εντεινόμενη κρίση στην αγορά αυτοκινήτου, η οποία προκαλεί τη δραματική μείωση της ζήτησης.
Μετά την ανταγωνίστρια εταιρεία της Isuzu Motors που προχώρησε σε απομακρύνσεις εργαζομένων, η Mazda, ανακοινώνει ότι σχεδιάζει να απολύσει 500 εργάτες στο εργοστάσιο του Γιαμαγκούτσι και άλλους 800 στο εργοστάσιο στη Χιροσίμα.
Η θεαματική άνοδος του γιεν, το οποίο εκτινάχθηκε κατά 17% έναντι του δολαρίου και 36% έναντι του ευρώ- κατά το 2008 – έχει πλήξει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις διεθνείς αγορές.
Ενδεικτικό είναι ότι οι πωλήσεις της Mazda στη δυτική Ευρώπη «βυθίστηκαν» τον Οκτώβριο κατά 12%. Οι μετοχές της υποχώρησαν μόνο σήμερα στο Τόκιο κατά 8,8%.
Η ανακοίνωση για τη μείωση προσωπικού στη Mazda έρχεται μόλις λίγες ημέρες αφότου η αμερικανική Ford αποφάσισε να πουλήσει τα δύο τρίτα της συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αντλώντας έτσι κεφάλαια ύψους 540 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο όμιλος Mazda θα επαναγοράσει το 6,87% του μετοχικού κεφαλαίου της από τη Ford, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό θα πωληθεί σε τρίτους.
Ο όμιλος Peugeot Citroen
Ο γαλλικός όμιλος Peugeot Citroen ανακοίνωσε πρόγραμμα περικοπής του εργατικού του δυναμικού κατά 2.700 θέσεις, με εθελουσία αποχώρηση, σε όλες τις θέσεις και τις διευθύνσεις του ομίλου.
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας συγκάλεσε έκτακτη συνέλευση για τις 2 Δεκεμβρίου, προκειμένου να εξετάσει το σχέδιο “αναδιάρθρωσης των θέσεων εργασίας και των ειδικοτήτων”, διευκρινίζεται σε ανακοίνωση του ομίλου.
Το σχέδιο αφορά όλους τους εργαζομένους, ειδικευμένους εργάτες, υπαλλήλους γραφείου, τεχνικούς και στελέχη όλων των βαθμίδων.
Ο γαλλικός όμιλος, όπως και η ανταγωνιστική του Renault, έχει πληγεί έντονα από την οικονομική κρίση και πρόσφατα μάλιστα είχε ανακοινώσει προσωρινό κλείσιμο των εργοστασίων της και μείωση της παραγωγής.
Η Renault έχει επίσης ανακοινώσει κατάργηση 6.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη, εκ των οποίων οι 4.900 στη Γαλλία.