Με ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς προχωρά η διαδικασία αποκρατικοποίησης της Cyprus Airways, για την οποία η κυπριακή κυβέρνηση αναζητεί στρατηγικό επενδυτή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την Τετάρτη, η Aegean κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά για τις Κυπριακές Αερογραμμές, κίνηση που θα επιτρέψει στην εταιρεία να «σκανάρει» τα μεγέθη της Cyprus Airways, προτού υποβάλει δεσμευτική προσφορά.

Συνολικά 15 εταιρείες είχαν εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον για την αεροπορική, ωστόσο από αυτές περισσότερες από τις μισές κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά, όπως ανέφερε χθες ο υπουργός Μεταφορών της Κύπρου Μάριος Δημητριάδης.

Στα σχήματα που είχαν εκδηλώσει, στην αρχή, ενδιαφέρον ανήκουν η ισραηλινή εταιρεία Arkia σε συνεργασία με αμερικανικά επενδυτικά κεφάλαια, η ρουμανική Blue Air, η οποία πετά τα τελευταία χρόνια από και προς την Κύπρο, καθώς και ο ισπανικός όμιλος Arevenca Group σε συνεργασία με τις Fly Aruba – Air Atlantic και τη λιβανέζικων συμφερόντων ΜΕΑ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί θέλουν τη Cyprus Airways

Η εξαγορά των Κυπριακών Αερογραμμών αποτελεί στόχο και της Ryanair, η οποία κατέθεσε μη δεσμευτική προσφορά. Η ιρλανδική εταιρεία, που έχει δημιουργήσει βάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ψάχνει «γέφυρα» προς την Κύπρο και τις γειτονικές αυτής αγορές.

Άλλωστε, η Cyprus Airways, η οποία το 2012 εκτελούσε τρεις φορές την ημέρα το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εμφάνιζε, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, ετήσια επιβατική κίνηση της τάξεως του 1,7 εκατ. ατόμων. Σήμερα ο αριθμός αυτός έχει συρρικνωθεί στις 600.000.

Για την Aegean η εξαγορά της Cyprus Airways θα ήταν κίνηση-ματ, αφού κάτι τέτοιο θα της επέτρεπε να αποκτήσει ακόμη ισχυρότερο διεθνή προσανατολισμό. Και αυτό επειδή θα έχει πρόσβαση στη Μέση Ανατολή, διατηρώντας τη δυνατότητα της επέκτασης της εκεί δραστηριότητας, ενώ μέσω συνεργειών θα μπορούσε να επιτύχει περαιτέρω οικονομίες κλίμακας.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης έχει αναφερθεί πολλές φορές στην αναγκαιότητα η εταιρεία να καταφέρει να αποτελέσει υπολογίσιμο παίκτη, διεθνώς. Και αυτό διότι ποσοστό χαμηλότερο του 20% των διεθνών πτήσεων ελέγχεται από τις ελληνικές εταιρείες, ενώ τον έλεγχο της πλειονότητας αυτών έχουν ξένες εταιρείες. Την ίδια ώρα, στη γειτονική Τουρκία τουλάχιστον το 70% των διεθνών πτήσεων ελέγχεται από τουρκικές εταιρείες και την Turkish Airlines.

Πάντως, η διαδικασία της πώλησης της Cyprus Airways εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν από τα Χριστούγεννα, καθώς το κυπριακό Δημόσιο έχει αποφασίσει να επιταχύνει την αποκρατικοποίηση της αεροπορικής εταιρείας.

Σημειώνεται ότι η Cyprus Airways καλύπτει ένα δίκτυο περισσότερων από 10 προορισμών σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Κόλπο, ενώ εκτελεί μεγάλο αριθμό πτήσεων κοινού κωδικού. Ο στόλος της απαρτίζεται από έξι αεροσκάφη Airbus Α320.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης