Οι ελληνικές εξαγωγές γουνοδερμάτων και ειδών από γουνοδέρματα στην Τουρκία σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξεως του 173% την τελευταία τετραετία, φτάνοντας το 2012 τα 1.918.639 ευρώ από 700.557 ευρώ το 2009.

Το ίδιο διάστημα, οι τουρκικές εξαγωγές των αντίστοιχων προϊόντων στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 37,9%, όπως αναφέρει έγγραφο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη (Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η χώρα μας βρίσκεται στη δωδέκατη θέση όσον αφορά στις εξαγωγές προϊόντων της σε γουνοδέρματα στην Τουρκία και στην τρίτη αναφορικά με τις αντίστοιχες εξαγωγές ενδυμάτων από γουνοδέρματα. Άλλοι σημαντικοί εμπορικοί εταίροι της Τουρκίας είναι η Φινλανδία, η Ισπανία, η Κίνα (ως προς τις εισαγωγές) και οι Ρωσία, Ιταλία και Γαλλία (ως προς τις εξαγωγές).

Οι σημαντικότερες αγορές για την προώθηση των ελληνικών γουναρικών είναι η Κωνσταντινούπολη και η Αττάλεια και εν συνεχεία η Σμύρνη. Ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν στην προσπάθεια διείσδυσης των ελληνικών γουναρικών στην τουρκική αγορά είναι ο κινεζικός ανταγωνισμός, ο οποίος τα τελευταία χρόνια ασκεί ισχυρές πιέσεις και στην αγορά γούνας της Τουρκίας. Εντούτοις, αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ τα κινεζικά προϊόντα διαθέτουν πιο ανταγωνιστικές τιμές, υστερούν σε ποιότητα και σχεδιασμό.

Η αγορά γουναρικών δεν εντάσσεται στις καταναλωτικές συνήθειες του μέσου Τούρκου καταναλωτή. Ως προϊόν πολυτελείας, η γούνα απευθύνεται σε καταναλωτές υψηλού εισοδήματος. Ωστόσο, η τουρκική αγορά παρουσιάζει ενισχυμένες δυνατότητες πωλήσεων γουναρικών, λόγω των Ρώσων τουριστών που επισκέπτονται την Τουρκία και αποτελούν παραδοσιακούς αγοραστές των ελληνικών προϊόντων γουνοποιίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2012, 2.647.090 Ρώσοι επισκέφθηκαν την Τουρκία, εκ των οποίων οι 2.257.839 για τουρισμό. Σύμφωνα με στοιχεία της τουρκικής Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (TUIK), τον ίδιο χρόνο, οι δαπάνες των Ρώσων τουριστών για το πακέτο των διακοπών τους (σε ομάδα ή μεμονωμένα) ανήλθαν σε 1.684.488 δολάρια, ποσό που τους κατατάσσει δεύτερους (μετά τους Γερμανούς) αναφορικά με τις τουριστικές δαπάνες στην Τουρκία.

Στα προϊόντα της συγκεκριμένης δασμολογικής κλάσης, που εξάγονται από χώρες- μέλη της Ε.Ε., δεν επιβάλλονται δασμοί κατά την εισαγωγή τους στην τουρκική αγορά. Ο φόρος προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) κυμαίνεται από 8 έως 18%, ενώ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ανέρχεται σε 20%.

Στην Τουρκία λειτουργούν αρκετές ενώσεις που σχετίζονται με την αγορά των δερμάτινων ειδών και γουνοδερμάτων και από τις εκθέσεις του κλάδου η πιο ενδεδειγμένη για τη συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων είναι η έκθεση δερμάτινων ειδών και μόδας στην Κωνσταντινούπολη «IDF 2013 Istanbul 7.Leather Fair».

Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Άννα Μορφούλη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης