Ανοδικά κινήθηκε η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου τον Μάιο, σημειώνοντας άνοδο των πωλήσεων κατά 5% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 25.997 μονάδες, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων υπογραμμίζει ότι η προσωρινή μείωση του Τέλους Ταξινόμησης (ΤΤ) ανέτρεψε την έως τον περασμένο Απρίλιο συνεχώς φθίνουσα πορεία της αγοράς αυτοκινήτου.

Συνεπώς, τονίζει ο ΣΕΑΑ, ανέστειλε, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, τη συρρίκνωση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στον κλάδο της επίσημης διανομής αυτοκινήτου, όπου δραστηριοποιούνται περισσότερες από 3.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται πάνω από 25.000 εργαζόμενοι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ωστόσο, στο πεντάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που σήμερα δημοσιεύει ο Σύνδεσμος, η πτώση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι ξεπερνάει το 30% και φτάνει το 32,2% με όλες σχεδόν τις εισαγωγικές εταιρίες να καταγράφουν απώλειες.

Στον πίνακα των πωλήσεων για τον Μάιο, η Toyota κατέχει τα σκήπτρα με 2.446 πωλήσεις, η VW είναι στη δεύτερη θέση με 2.147 πωλήσεις, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Opel με 1.634 πωλήσεις.

Όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΑΑ, το ενδιαφέρον των καταναλωτών συνεχίζει να επικεντρώνεται στις κατηγορίες κυβισμού έως τα 1.600 cc, οι οποίες άλλωστε αποτελούν το 71% της αγοράς. Παράλληλα, τη μεγαλύτερη αύξηση στα μερίδια αγοράς παρουσίασαν οι κατηγορίες 1.600 και 1.800 cc.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο ΣΕΑΑ τονίζει ότι τα δημοσιονομικά έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου δεν μειώθηκαν, αντίθετα η ανάκαμψη της αγοράς (από -40% έως τον περασμένο Απρίλιο σε +5% τον περασμένο Μάιο) υπερκάλυψε τη μείωση του Τέλους Ταξινόμησης. Ειδικότερα, ενώ δίχως τη λήψη μέτρων τα δημοσιονομικά έσοδα από ΤΤ και ΦΠΑ τον περασμένο Μάιο δεν θα υπερέβαιναν τα 85 εκατομμύρια ευρώ, η μείωση του ΤΤ εκτιμάται ότι έφερε ως αποτέλεσμα να προκύψουν έσοδα ύψους περίπου 120 εκατομμυρίων ευρώ (+35 ως 40%).

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης